Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #26 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi Om jeg hadde signert med noe annet enn "stemor", ville svsret ditt vært annerledes...? 🤦♀️ Anonymkode: cd87e...b50 At du er stemor gjør situasjonen ekstra ille. Men, jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse uavhengig av hvem det var. Anonymkode: 49c9a...886
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #27 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: At du er stemor gjør situasjonen ekstra ille. Men, jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse uavhengig av hvem det var. Anonymkode: 49c9a...886 Hi Jeg tenker det er meget spesielt, og vitner om en mindre refleksjonsevne, å skulle sette himmel og jord i bevegelse over at ett samvær må flyttes. At du ville utsette ditt eget barn for en smitterisiko fordi du "vil ha samvær" er for meg uforståelig i dagens Norge og verden. Det er ikke bare jeg, som ond stemor, som ikke ønsker at de skal reise. Mannen vil absolutt ikke. Han jobber med sårbare mennesker, og er avhengig av å begrense reising så mye som overhode mulig for å ikke bli en smittebærer selv. Han selv mener også at alt som innebærer reising og besøk på offentlig plasser de neste 14 dagene skal totalt utgå. Herunder samværet. Uansett. Jeg ber for at dere som ikke tenker lenger enn 1 uke fram i tid, planlegger neste sommerferie og at hysteriet skal gå over, våkner snart. Dere er farlige for våre utsatte risikogrupper, for vår samfunnsøkonomi og for å begrense smittespredning. Skjønner dere virkelig ikke at Staten har innskrenket vår frihet med tvang? I frihetens land, Norge? Forteller det dere virkelig ingenting...? Anonymkode: cd87e...b50
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #28 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi Jeg tenker det er meget spesielt, og vitner om en mindre refleksjonsevne, å skulle sette himmel og jord i bevegelse over at ett samvær må flyttes. At du ville utsette ditt eget barn for en smitterisiko fordi du "vil ha samvær" er for meg uforståelig i dagens Norge og verden. Det er ikke bare jeg, som ond stemor, som ikke ønsker at de skal reise. Mannen vil absolutt ikke. Han jobber med sårbare mennesker, og er avhengig av å begrense reising så mye som overhode mulig for å ikke bli en smittebærer selv. Han selv mener også at alt som innebærer reising og besøk på offentlig plasser de neste 14 dagene skal totalt utgå. Herunder samværet. Uansett. Jeg ber for at dere som ikke tenker lenger enn 1 uke fram i tid, planlegger neste sommerferie og at hysteriet skal gå over, våkner snart. Dere er farlige for våre utsatte risikogrupper, for vår samfunnsøkonomi og for å begrense smittespredning. Skjønner dere virkelig ikke at Staten har innskrenket vår frihet med tvang? I frihetens land, Norge? Forteller det dere virkelig ingenting...? Anonymkode: cd87e...b50 Du kan holde så lange taler du vil. Det endrer ikke det faktum at du holder tilbake samvær. Og det er minimalt med kontakt med andre mennesker, det er snakk om. Hadde det vært en konsert, et idrettsarrangement eller andre situasjoner hvor mange mennesker samles, så hadde det vært noe annet. Men med din logikk, så kan dere jo heller ikke gå på butikken? Eller fylle bensin på en bensinstasjon? Eller i det hele tatt bevege dere utenfor døren? Dere er ikke i karantene, og hun har rett til å se sønnen sin. Du spurte, og du har fått svar. Samtlige er uenige med deg! Hvorfor spør du, hvis du ikke egentlig vil høre svaret? Anonymkode: 49c9a...886
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #29 Skrevet 13. mars 2020 Her er også stemor hysterisk. Barnet skulle dratt på samvær i helgen, men hun vil ikke ha samværshelg. Hvor lenge skal man gå uten samvær da? Viruset er estimert til å være i omløp opptil er helt år. Ingen av oss har symptomer, ikke vært i utlandet eller vært sammen med noen som har vært i utlandet. Det mener jeg blir litt vel hysterisk altså. Anonymkode: 9201d...92e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #30 Skrevet 13. mars 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det endrer ikke det faktum at du holder tilbake samvær. Hi Anbefaler alle andre å bidra til årets viktigste dugnad ved å følge fhi's råd👌Her bidrar vi ved å blant annet innføre totalforbud mot unødvendige reiser. Anonymkode: cd87e...b50
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #31 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hi Anbefaler alle andre å bidra til årets viktigste dugnad ved å følge fhi's råd👌Her bidrar vi ved å blant annet innføre totalforbud mot unødvendige reiser. Anonymkode: cd87e...b50 Hva kaller du nødvendig reise dersom samvær med forelder ikke kvalifiserer til det? Anonymkode: b0bd8...cc6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #32 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi Anbefaler alle andre å bidra til årets viktigste dugnad ved å følge fhi's råd👌Her bidrar vi ved å blant annet innføre totalforbud mot unødvendige reiser. Anonymkode: cd87e...b50 De skal kjøre egen bil fra dør til dør? Er det antall mil du tenker er problemet her? Hadde dere sendt på samvær om mor bodde 2 km unna? Anonymkode: 6968a...751
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #33 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva kaller du nødvendig reise dersom samvær med forelder ikke kvalifiserer til det? Anonymkode: b0bd8...cc6 Det er ikke mitt ansvar å opplyse deg. Du må skaffe deg kunnskap selv. Anonymkode: cd87e...b50
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #34 Skrevet 13. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke mitt ansvar å opplyse deg. Du må skaffe deg kunnskap selv. Anonymkode: cd87e...b50 Hehe, greit svar å komme med når man ikke har et valid argument Anonymkode: 49c9a...886
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #35 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva kaller du nødvendig reise dersom samvær med forelder ikke kvalifiserer til det? Anonymkode: b0bd8...cc6 Det er kanskje ikke helt nødvendig i de 14 dagene som det gjelder nå Anonymkode: ac22d...ecf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #36 Skrevet 13. mars 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi *min mann skal kjøre sønnen sin, og min MANN er avhengig av å finne seg et offentlig sted å vente mens samværet pågår. I mange timer. Sønnen skal være hjemme hos mor under samvær, så han blir sikkert ikke like utsatt for smittefare der. Men, hvem ønsker å sitte på offentlige biblioteker, kafeer o.l. akkurat NÅ når de har nedstengning.. Anonymkode: cd87e...b50 Han kan gå seg en tur i skogen eller sitte i bilen. Anonymkode: d4dab...a05
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #37 Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt svar hadde ikke vært annerledes. Du bør la far ordne opp i dette og virkelig legge til rette for at barnet får møte mor. Jeg skjønner faktisk ikke intensjonen din med å hindre dette? På hvilken måte tenker du at noen av de sprer viruset med det opplegget de planlegger? Anonymkode: 6968a...751 Enkelte later til å tro at egen familie, venner og omgangskrets ikke kan være smittebærer eller er immun mot smitte. Er det så fryktelig vanskelig å forstå at noen tar dette viruset og rådene som er gitt på alvor?? Takk for at du følger opp, HI, og gjør det som er nødvendig for å hindre smittespredning! Jeg er helt enig med deg og synes det er klokt å droppe samvær denne gangen. Én person en nok til å smitte om vedkommende er smittet, og dette kan man ikke vite. Hjelper ikke om det er mor Anonymkode: b2a00...538
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #38 Skrevet 13. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han kan gå seg en tur i skogen eller sitte i bilen. Anonymkode: d4dab...a05 Han risikerer likevel at sønnen blir smittet av mor. Dessuten er sannsynligheten stor for at de vil bli nødt til å benytte offentlig toalett på veien Anonymkode: b2a00...538
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #39 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er kanskje ikke helt nødvendig i de 14 dagene som det gjelder nå Anonymkode: ac22d...ecf TAKK, endelig et fornuftig svar. Anonymkode: cd87e...b50
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #40 Skrevet 13. mars 2020 Dette er ikke over på 14 dager. De snakker om at dette vil vare til mai-oktober. Hvor lenge skal du la gutten gå uten å få se moren sin? Anonymkode: c37df...f89
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #41 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: TAKK, endelig et fornuftig svar. Anonymkode: cd87e...b50 Hehe, hvorfor spør du hvis du allerede har bestemt hvilke svar som er riktige? Anonymkode: 49c9a...886
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #42 Skrevet 13. mars 2020 Jeg har selv sagt at det kan være lurt å vente med samvær her, far er enig. Far bor fler mil unna, i et område med mange smittede, her er det få registrerte til nå. Vi har blitt enige om at de får holde kontakten over telefon og FaceTime inntil videre. Ingen vet om han er smittet, eller om vi er det, men vi tar ikke den sjansen nå. Anonymkode: 8d161...0cf
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #43 Skrevet 13. mars 2020 Poenget med restriksjonene er ikke å stoppe smitten slik at ingen får det, men å bremse den slik at ikke for mange får den på en gang. Skulle dere bli smittet blir dere ferdige med det nå. Anonymkode: d4dab...a05
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2020 #44 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er ikke over på 14 dager. De snakker om at dette vil vare til mai-oktober. Hvor lenge skal du la gutten gå uten å få se moren sin? Anonymkode: c37df...f89 Det vil jo komme nye retningslinjer etterhvert, men i de første 14 dagene akkurat nå så burde det ikke være nødvendig Anonymkode: ac22d...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå