Gå til innhold

Hensyn til smittefare, eller samvær? Er vi hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt å reise med egen bil til en by flere timer unna, så mor kan ha en ettermiddag samvær med sin sønn? Min stestønn har samvær en ettermiddag i måneden, og neste samvær nærmer seg.. Dette er midt i perioden hvor skolen har stengt, og jeg ønsker at vi holder oss hjemme disse 14 dagene. Mor nekter, og sier at det ikke er reiseforbud innenlands. 

Er jeg hysterisk som mener at fare for smitte ved å reise burde kommer over dette samværet, spesielt siden skolen holder stengt denne perioden? Når samværet skal være er min i tillegg avhengig av å sitte på offentlig kafe eller lignende å vente, noe han virkelig ikke ønsker akkurat nå.. 

Anonymkode: cd87e...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si du er hysterisk. Det er jo begrenset hvor mange mennesker han møter på en biltur? Og så skal han vel bare være hjemme hos mor?

Anonymkode: 49c9a...886

Skrevet

Han skal jo ikke være hjemme. Les innlegget, da!

Hadde holdt ham hjemme.

Anonymkode: fe62d...0c1

Skrevet

Hi

*min mann skal kjøre sønnen sin, og min MANN er avhengig av å finne seg et offentlig sted å vente mens samværet pågår. I mange timer. Sønnen skal være hjemme hos mor under samvær, så han blir sikkert ikke like utsatt for smittefare der. Men, hvem ønsker å sitte på offentlige biblioteker, kafeer o.l. akkurat NÅ når de har nedstengning.. 

Skrevet

Da kan han vel sitte i bilen eller gå en tur eller noe sånt. Det er ikke noe problem om man ikke gjør det til et problem. Hvis det uansett er slik samvær pleier å gjennomføres ser jeg ikke noe grunn til å avlyse.

Skrevet
2 minutter siden, topaz skrev:

Da kan han vel sitte i bilen eller gå en tur eller noe sånt. Det er ikke noe problem om man ikke gjør det til et problem. Hvis det uansett er slik samvær pleier å gjennomføres ser jeg ikke noe grunn til å avlyse.

Hva med fhi's sterke oppfordring om å ikke foreta fritidsreiser eller annet, med mindre det er strengt nødvendig? Hvordan skal spredningen bremses/stoppes om alle tenker at "så lenge JEG bare..."? 

Skrevet

Da får far enten gå seg en tur eller vente i bilen. 

Med så lite samvær er det nok svært viktig for både mor og sønn og det er absolutt ingen smittefare ved å møte sin friske mor etter en stund i bil. 

Hold deg unna dette, du. 

Anonymkode: 6968a...751

Skrevet

Jeg hadde droppet det. 

Anonymkode: cf796...985

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva med fhi's sterke oppfordring om å ikke foreta fritidsreiser eller annet, med mindre det er strengt nødvendig? Hvordan skal spredningen bremses/stoppes om alle tenker at "så lenge JEG bare..."? 

Det er ikke snakk om å dra på ferie for å gå på after ski. Det er samvær med en forelder, og barnet skal møte sin egen mor. Hva er planen hvis dette varer lenge? At barnet ikke skal møte mor på flere måneder? 

Skrevet

Selvsagt skal barnet ha samvær med mor. Far får gå seg en tur, sitte i bilen eller sette seg på cafe (der de er pålagt å ha gid avstand til folk).

Anonymkode: c37df...f89

Skrevet

Selvfølgelig skal samværet gjennomføres. Mannen din tvinges ikke til å være på offentlig sted. Litt godt lesestoff, matpakke, drikke og varme klær er alt han trenger. 

Anonymkode: b18e7...145

Skrevet
2 minutter siden, topaz skrev:

Det er ikke snakk om å dra på ferie for å gå på after ski. Det er samvær med en forelder, og barnet skal møte sin egen mor. Hva er planen hvis dette varer lenge? At barnet ikke skal møte mor på flere måneder? 

Planen er at vi forholder oss til anbefalingene som er nå...Man kan ikke tenke "hva om dette pågår over lengre tid, da må det jo være greit at pappaen utsetter seg selv i offentligheten NÅ". Og å reise med barn (ja selv i egen bil), er ikke det litt på kanten når hele landet har (pr. d. d.) 14 dagers "vær så snill å vær hjemme" - bønn til nordmenn? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Planen er at vi forholder oss til anbefalingene som er nå...Man kan ikke tenke "hva om dette pågår over lengre tid, da må det jo være greit at pappaen utsetter seg selv i offentligheten NÅ". Og å reise med barn (ja selv i egen bil), er ikke det litt på kanten når hele landet har (pr. d. d.) 14 dagers "vær så snill å vær hjemme" - bønn til nordmenn? 

Man skal ikke være hjemme, man skal holde avstand til andre folk.

Anonymkode: c37df...f89

Skrevet

Ikke bland det i dette, det er ikke din sak. Far har plikt til å påse at barnet får samvær med mor.

Anonymkode: 3449e...819

Skrevet

Dette er jo bare tull HI, og tyder på at du ikke liker mor og at hun har samvær.

Anonymkode: de770...b28

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere verken blir smittet eller sprer smitte i egen bil. Vi er ikke alle automatisk satt i karantene. Det virker egentlig som du vil være vrang. Det er rimelig stor forskjell på å sitte i en bil/gå en tur i naturen og å dingle rundt på et kjøpesenter. 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det dumt å reise med egen bil til en by flere timer unna, så mor kan ha en ettermiddag samvær med sin sønn? Min stestønn har samvær en ettermiddag i måneden, og neste samvær nærmer seg.. Dette er midt i perioden hvor skolen har stengt, og jeg ønsker at vi holder oss hjemme disse 14 dagene. Mor nekter, og sier at det ikke er reiseforbud innenlands. 

Er jeg hysterisk som mener at fare for smitte ved å reise burde kommer over dette samværet, spesielt siden skolen holder stengt denne perioden? Når samværet skal være er min i tillegg avhengig av å sitte på offentlig kafe eller lignende å vente, noe han virkelig ikke ønsker akkurat nå.. 

Ingen grunn til å begrense samværet her.

Anonymkode: c9dd5...b4d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere verken blir smittet eller sprer smitte i egen bil. Vi er ikke alle automatisk satt i karantene. Det virker egentlig som du vil være vrang. Det er rimelig stor forskjell på å sitte i en bil/gå en tur i naturen og å dingle rundt på et kjøpesenter. 

De kommer jo ikke til å bare sitte isolert i egen bil underveis, de er helt avhengig av å bruke offentlige toaletter blant annet, flere ganger. Kjøreturen er 7 timer, t/r.

Og dere som tvert hopper på argumentasjonen om at jeg er en sjalu og vrang stemor; kan dere prøve å holde fokus på problematikken her? Er virkelig ikke verken vrang eller trangsynt. Norge er i UNNTAKSTILSTAND, og det krever vilje fra hele begolkningen å få dette under kontroll!!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

*min mann skal kjøre sønnen sin, og min MANN er avhengig av å finne seg et offentlig sted å vente mens samværet pågår. I mange timer. Sønnen skal være hjemme hos mor under samvær, så han blir sikkert ikke like utsatt for smittefare der. Men, hvem ønsker å sitte på offentlige biblioteker, kafeer o.l. akkurat NÅ når de har nedstengning.. 

Eh.  Mannen kan sitte i bilen og lese en bok. Eller et Donald blad. 

Anonymkode: c876e...f55

Skrevet

De kommer jo ikke til å bare sitte isolert i egen bil underveis, de er helt avhengig av å bruke offentlige toaletter blant annet, flere ganger. Kjøreturen er 7 timer, t/r.

Og dere som tvert hopper på argumentasjonen om at jeg er en sjalu og vrang stemor; kan dere prøve å holde fokus på problematikken her? Er virkelig ikke verken vrang eller trangsynt. Norge er i UNNTAKSTILSTAND, og det krever vilje fra hele begolkningen å få dette under kontroll!!

7 timer?!

Kjører han Trondheim-Oslo hver måned for å ha en halv dags samvær??!

Anonymkode: fe62d...0c1

Skrevet

Hva om mor er smittet og smitter sønnen eller omvendt? Da spres jo smitten da. Jeg synes samværet burde utsettes. 
Her skulle mannens barn kommet nå i helgen, der har mannen og eksen blitt enig om å utsette det av hensyn til smittefare. Vi vet ikke om noen av oss er smittet. 
Å reise på lang biltur nå synes jeg høres ut som en dårlig ide. Å treffe folk man ikke alt har hatt daglig omgang med i de siste dagene er en dårlig ide. 

Selvsagt er samvær viktig men nå tenker jeg at de første 14 dagene er det best å unngå kontakt med mennesker (også en mamma) når situasjonen er som den er. 

Anonymkode: 12ca1...dcf

Skrevet

Siden du er så usikker, kan du snu det og si at dere har vært i kontakt med noen som er syke og ønsker å sørge for å ikke spre smitten videre til henne? Jeg mener du har rett i at vi er i en unntakstilstand og så langt vi kan unngå å spre rundt oss, så bør vi gjøre det vi kan. Mange mener det er overdrevet, men de stenger ikke skolene hvis ikke det er et meget sterkt behov for å begrense smitteomfang. Tross alt et ganske mye mer drastisk tiltak enn å unnlate et par besøk over en tid. Kanskje det kan avtales et lengre eller flere besøk neste gang. 

PS, takk for at du tar det på alvor og heller står frem som hysterisk ovenfor noen fremfor å være en potensiell smittekilde. 

Anonymkode: 4a820...15a

Skrevet

Hadde en stemor nektet meg å se mitt barn, pga corona, så hadde jeg antakeligvis gått løs på vedkommende. 
Det eneste du viser her, er sjalusi/usikkerhet/umodenhet. Selvfølgelig skal sønnen se sin mor!

Skrevet

Hadde en stemor nektet meg å se mitt barn, pga corona, så hadde jeg antakeligvis gått løs på vedkommende. 
Det eneste du viser her, er sjalusi/usikkerhet/umodenhet. Selvfølgelig skal sønnen se sin mor!

Hi

Om jeg hadde signert med noe annet enn "stemor", ville svsret ditt vært annerledes...? 

🤦‍♀️

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Om jeg hadde signert med noe annet enn "stemor", ville svsret ditt vært annerledes...? 

🤦‍♀️

Mitt svar hadde ikke vært annerledes. Du bør la far ordne opp i dette og virkelig legge til rette for at barnet får møte mor. 

Jeg skjønner faktisk ikke intensjonen din med å hindre dette? På hvilken måte tenker du at noen av de sprer viruset med det opplegget de planlegger?

Anonymkode: 6968a...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...