Gå til innhold

Galgenhumor i koronaens tid og kanskje noe positivt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK, da får du mene det. 
En svært lite og gjennomtenkt mening om et menneske du ikke kjenner på annet enn en tanke. Men la gå. Du skal få lov til å mene det.

 

Anonymkode: fa92d...88d

Hun er neppe alene om å mene det. Det går an å jobbe litt med holdningene sine også som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde moder jord ordnet opp, så hadde hun tatt de som fortjener det.,

Anonymkode: c8e3f...347

Hun har fortsatt sjansen!

5D9462AE-FCC1-43A7-8E3F-9CAD13E2A06B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse skabbtider, så vil vel smitten av dette gå betraktelig ned med tiltakene fra øverste hold 

Anonymkode: 17e14...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får endelig tatt skikkelig opprydding og rengjøring av huset mitt! 😁 Det så plutselig mer kaotisk og støvete ut nå som vi sitter innelåst.

Anonymkode: 4bc67...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg skal ikke komme å påstå at jeg er hverken smart eller overmenneskelig intelligent. Men jeg tør faktisk påstå at jeg ikke er et fælt menneske.

og jeg beklager at jeg skrev det jeg skrev. Som jeg sa så var det en tanke som har streifet meg. Og såvidt meg bekjent så står man fritt til å tenke det man gjør.

Når det er sagt så kan jeg ta selvkritikk på at jeg faktisk skrev det her. Jeg burde ha visst bedre. Unnskyld.

Anonymkode: fa92d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele huset mitt lukter svømmehall etter jeg vasket det totalt ned og vrengt i går :) 

Jeg har og begynt med å eksperimentere med hjemmelagde munnbind av servietter 😂 Kanskje litt hysterisk, men la gå :) Vi holder oss inne vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet dere, jeg skal ikke komme å påstå at jeg er hverken smart eller overmenneskelig intelligent. Men jeg tør faktisk påstå at jeg ikke er et fælt menneske.

og jeg beklager at jeg skrev det jeg skrev. Som jeg sa så var det en tanke som har streifet meg. Og såvidt meg bekjent så står man fritt til å tenke det man gjør.

Når det er sagt så kan jeg ta selvkritikk på at jeg faktisk skrev det her. Jeg burde ha visst bedre. Unnskyld.

Anonymkode: fa92d...88d

Du burde vel heller ta selvkritikk på menneskesynet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
7 minutter siden, Jadzia Dax skrev:

Hele huset mitt lukter svømmehall etter jeg vasket det totalt ned og vrengt i går :) 

Jeg har og begynt med å eksperimentere med hjemmelagde munnbind av servietter 😂 Kanskje litt hysterisk, men la gå :) Vi holder oss inne vi :)

Og der inne trenger dere munnbind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

En elev sa til meg i dag at Coronaviruset så langt har reddet over 100 000 liv fordi de ekstreme tiltakene har gitt gigastore positive effekter på miljøet. Aner ikke det stemmer, men kom fra en ganske oppegående 18-åring. 

Anonymkode: 2a9b7...5c0

Dette kom også fra min tiåring😅

Anonymkode: 7bdad...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pashla skrev:

Du burde vel heller ta selvkritikk på menneskesynet, da.

Ja det kan hende det og. Igjen jeg beklager.

Anonymkode: fa92d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pashla skrev:

Og der inne trenger dere munnbind?

Nei, og det er nå ikke sikkert vi trenger det i det hele tatt. Men noe må vi bruke tiden på :) Akkurat nå sitter vi å fingerstrikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi igjen her... tror jeg heier på Moder Jord mtp. den linken Pahsla la ut ;)

Men for å være litt alvorlig. Jeg har forståelse for at mange nå opplever akutte skuffelser, at det er kjipt å gå glipp av ting man har gledet seg til, muligheter kanskje forsvinner. Men helt ærlig tror jeg mange av oss, og samfunnet, har litt godt av å kjenne på dette. Mange har tatt altfor mye for gitt. Landet har vært forskånet for kriser siden andre verdenskrig, så mange har ikke lenger forståelsen for hvor ille ting faktisk kan bli. Vi er jo fremdeles heldige i dag, det blir tøffe tider fremover for mange, men det er i slike situasjoner folket kan vise hva det er godt for. Jeg tror mange vil slutte å ta ting for gitt, kanskje lære seg å sette mer pris på de enkle ting, sette pris på de nære man har.

Så jeg håper det kan komme noe godt ut av dette, når vi har stått det over.

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galgenhumor:

Jeg trenger ikke hamstre, har et lager som varer lett i 3 måneder! Lite er det og, mellom brystkasse og belte.

Anonymkode: e8728...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare fordi jeg tror man trenger å le litt oppi dette tragiske:

 

Jeg tror på smekkfulle fødeavdelinger om 9-10 mnd 🤪

Anonymkode: fa92d...88d

Det tror ikke jeg. De fleste passer nok godt på å ikke bli gravide akkurat nå...

Anonymkode: f31e0...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bli litt glad når jeg ser på fb-feeden min. Der er det folk som legger ut mobilnummeret sitt og sier at de kan handle for folk som sitter i karantene, det er en strikkebutikk som tilbyr hjemkjøring av garn mot betaling med vipps, det er forlag som åpner lærings - og aktivitetsplattformer så lenge skoler og barnehager er stengt, det er dugnadsånd å spore, og det gjør meg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg bli litt glad når jeg ser på fb-feeden min. Der er det folk som legger ut mobilnummeret sitt og sier at de kan handle for folk som sitter i karantene, det er en strikkebutikk som tilbyr hjemkjøring av garn mot betaling med vipps, det er forlag som åpner lærings - og aktivitetsplattformer så lenge skoler og barnehager er stengt, det er dugnadsånd å spore, og det gjør meg glad.

Så koselig å høre :) Det gir troen på det gode og fornuftige i folk :)

Selv har jeg nåfunnet ut at jeg skal børste støv av eldgamle salsa-mooves hvis jeg ikke kan gå meg tur en gang. Litt aktivitet, musikk, bli litt mykere i hofteområdet... kan til og med bli nyttig når man omsider kommer seg på date igjen ;)

 

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg bli litt glad når jeg ser på fb-feeden min. Der er det folk som legger ut mobilnummeret sitt og sier at de kan handle for folk som sitter i karantene, det er en strikkebutikk som tilbyr hjemkjøring av garn mot betaling med vipps, det er forlag som åpner lærings - og aktivitetsplattformer så lenge skoler og barnehager er stengt, det er dugnadsånd å spore, og det gjør meg glad.

Samme her, vi har en diger FB-gruppe i regionen der folk tilbyr tjenester. Hadde mitt første oppdrag i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Samme her, vi har en diger FB-gruppe i regionen der folk tilbyr tjenester. Hadde mitt første oppdrag i dag 😊

Så flott :)

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig glad for at alle disse påtvugne sosiale samlingene på skole/sfo er avlyst🙈 Ungene vil ikke være der, jeg vil ikke være der. Det er alltid mye arbeid og chattegrupper på forhånd. Med 3 barn, 4 årlige samlinger i hver klasse, pluss sfo sine kvelder, avslutninger, samlinger på aktivitetene deres, vinkvelder osv. Er det en stor tidstyv i hverdagen! Samme folka alle plasser, så jeg føler ikke på det behovet. Nå kan vi være sammen bare oss😊, uten stress!

Anonymkode: 3ccab...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er egentlig glad for at alle disse påtvugne sosiale samlingene på skole/sfo er avlyst🙈 Ungene vil ikke være der, jeg vil ikke være der. Det er alltid mye arbeid og chattegrupper på forhånd. Med 3 barn, 4 årlige samlinger i hver klasse, pluss sfo sine kvelder, avslutninger, samlinger på aktivitetene deres, vinkvelder osv. Er det en stor tidstyv i hverdagen! Samme folka alle plasser, så jeg føler ikke på det behovet. Nå kan vi være sammen bare oss😊, uten stress!

Anonymkode: 3ccab...6b9

Oi, der stakk du hånda i vepsebolet! 😂😂😂

Nå må du bare vente på «stakkars barna dine!!» for det innlegget der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Oi, der stakk du hånda i vepsebolet! 😂😂😂

Nå må du bare vente på «stakkars barna dine!!» for det innlegget der...

Tja... min tanke når jeg leste det 6b9 skrev, var at jeg tror veldig mange av de som nå blir tvunget til å ta det mer med ro har behov for det, vil ha godt av det. Ikke fordi det blir "ferie", som noen kaller det, men fordi det vil gjøre folk mer bevisste hvor mye stress de lager seg i hverdagen.

Men kanskje jeg også blir stukket av å si dette ;)

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er at de som setter i gang dette, ikke jobber. De har allverdens tid til å sysle med slikt. Jeg har 1 time reisevei til jobb, dager over 8 timer, så er det middag, lekser og aktiviteter. Mange arrangementer i skoleregi, er klassedelte, og søsken får ikke være med. Vi har ikke barnevakt.

Anonymkode: 3ccab...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det værste er at de som setter i gang dette, ikke jobber. De har allverdens tid til å sysle med slikt. Jeg har 1 time reisevei til jobb, dager over 8 timer, så er det middag, lekser og aktiviteter. Mange arrangementer i skoleregi, er klassedelte, og søsken får ikke være med. Vi har ikke barnevakt.

Anonymkode: 3ccab...6b9

Hva mener du med dette?

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det værste er at de som setter i gang dette, ikke jobber. De har allverdens tid til å sysle med slikt. Jeg har 1 time reisevei til jobb, dager over 8 timer, så er det middag, lekser og aktiviteter. Mange arrangementer i skoleregi, er klassedelte, og søsken får ikke være med. Vi har ikke barnevakt.

Anonymkode: 3ccab...6b9

De setter i gang hva?

Anonymkode: c8e3f...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...