Gå til innhold

Galgenhumor i koronaens tid og kanskje noe positivt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Av og til dukker det noen setninger opp i hodet som man trodde man aldri skulle si.

Min i øyeblikket er "koronaen ødelegger datingen min!" ;) Har ikke vært interessert i en mann på mange år. NÅ så det ut til å klaffe med en som jeg har kjent delvis en stund og første date var avtalt... så ble vi truffet av koronaen. Han har en rekke kolleger som har hatt ferie i utlandet og dermed er satt i karantene, og jobber nå så mye som det overhodet er lovlig for ham og har nesten ingen tid og det lille han har må han bruke på forpliktelser han har privat. I tillegg har han en jobb som gjør ham mer utsatt for å bli smittet - og jeg er i risikogruppe... selvfølgelig...

Men, men, det er jo ikke verdens undergang selv om abstinensene prøver å fortelle meg noe helt annet ;)

Ellers har jeg i dag hørt flere som viser mer omtanke for sine aller nærmeste i dag enn de ellers gjør, og det synes jeg er positivt. Jeg håper folk nå begynner å trekke sammen, gjør en felles dugnad, hjelper hverandre der det trengs. Og forsøker å finne positive ting midt oppi alt som nå skjer. Kanskje mange kan komme nærere hverandre i en slik krise? (bortsett fra slike som meg som må sette datingen på vent, ha-ha ;) )

Noen som har positive opplevelser midt oppi det som skjer om dagen?

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fordi jeg tror man trenger å le litt oppi dette tragiske:

 

Jeg tror på smekkfulle fødeavdelinger om 9-10 mnd 🤪

Anonymkode: fa92d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare fordi jeg tror man trenger å le litt oppi dette tragiske:

Jeg tror på smekkfulle fødeavdelinger om 9-10 mnd 🤪

Anonymkode: fa92d...88d

Ja, det er nok enten eller med det - enten blir det fulle fødeavdelinger... eller det motsatte. Jeg håper på det første :)

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare fordi jeg tror man trenger å le litt oppi dette tragiske:

 

Jeg tror på smekkfulle fødeavdelinger om 9-10 mnd 🤪

Anonymkode: fa92d...88d

Tror ikke folk er så dumme altså.

Coronaviruset er ikke borte før om ca mai neste år, Bill Gates sa jo i sommer/tidlig høst at Coronaviruspandemien kom til å vare i 18 mnd. Det var noen måneder før "flaggermusene smittet hele verden". 

Anonymkode: 6245e...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke folk er så dumme altså.

Coronaviruset er ikke borte før om ca mai neste år, Bill Gates sa jo i sommer/tidlig høst at Coronaviruspandemien kom til å vare i 18 mnd. Det var noen måneder før "flaggermusene smittet hele verden". 

Anonymkode: 6245e...db7

Var han synsk, da? Første tilfellene av koronautbrudd i Kina var i begynnelsen av desember 2019...

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av og til dukker det noen setninger opp i hodet som man trodde man aldri skulle si.

Min i øyeblikket er "koronaen ødelegger datingen min!" ;) Har ikke vært interessert i en mann på mange år. NÅ så det ut til å klaffe med en som jeg har kjent delvis en stund og første date var avtalt... så ble vi truffet av koronaen. Han har en rekke kolleger som har hatt ferie i utlandet og dermed er satt i karantene, og jobber nå så mye som det overhodet er lovlig for ham og har nesten ingen tid og det lille han har må han bruke på forpliktelser han har privat. I tillegg har han en jobb som gjør ham mer utsatt for å bli smittet - og jeg er i risikogruppe... selvfølgelig...

Men, men, det er jo ikke verdens undergang selv om abstinensene prøver å fortelle meg noe helt annet ;)

Ellers har jeg i dag hørt flere som viser mer omtanke for sine aller nærmeste i dag enn de ellers gjør, og det synes jeg er positivt. Jeg håper folk nå begynner å trekke sammen, gjør en felles dugnad, hjelper hverandre der det trengs. Og forsøker å finne positive ting midt oppi alt som nå skjer. Kanskje mange kan komme nærere hverandre i en slik krise? (bortsett fra slike som meg som må sette datingen på vent, ha-ha ;) )

Noen som har positive opplevelser midt oppi det som skjer om dagen?

Anonymkode: ad9a2...20a

Du kan jo bedrive litt frekk og pirrende nettsex med ham? Så er forventningene i taket når dere endelig kan møtes! 😁

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En elev sa til meg i dag at Coronaviruset så langt har reddet over 100 000 liv fordi de ekstreme tiltakene har gitt gigastore positive effekter på miljøet. Aner ikke det stemmer, men kom fra en ganske oppegående 18-åring. 

Anonymkode: 2a9b7...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En elev sa til meg i dag at Coronaviruset så langt har reddet over 100 000 liv fordi de ekstreme tiltakene har gitt gigastore positive effekter på miljøet. Aner ikke det stemmer, men kom fra en ganske oppegående 18-åring. 

Anonymkode: 2a9b7...5c0

Spørs om den 18-åringen har hørt på Tusvik og tønne podcast😅 dette sa nemlig Tusvik i forrige ukes pod. Enig i at det er noe i det👍😊

Anonymkode: 095e8...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En elev sa til meg i dag at Coronaviruset så langt har reddet over 100 000 liv fordi de ekstreme tiltakene har gitt gigastore positive effekter på miljøet. Aner ikke det stemmer, men kom fra en ganske oppegående 18-åring. 

Anonymkode: 2a9b7...5c0

Stemmer det :)

https://www.nrk.no/norge/korona-skaper-mindre-forurensing-_-kan-spare-100.000-liv-1.14935161

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Pashla skrev:

Du kan jo bedrive litt frekk og pirrende nettsex med ham? Så er forventningene i taket når dere endelig kan møtes! 😁

Ha-ha 😁 Veldig godt forslag... bare vi hadde hatt første date så skulle det ikke vært meg imot i ventingen på andre date ;) Men vi har liksom ikke kommet heeelt dit enda siden første date er utsatt på ubestemt tid. Sukk! Har abstinenser de luxe - det er jo åååår siden sist jeg følte noe lignende :wub:

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er nok enten eller med det - enten blir det fulle fødeavdelinger... eller det motsatte. Jeg håper på det første :)

Anonymkode: ad9a2...20a

Med tanke på at denne epidemien er regnet med å vare helt til høsten/vinteren håper jeg virkelig ikke det. 

Anonymkode: e0118...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med tanke på at denne epidemien er regnet med å vare helt til høsten/vinteren håper jeg virkelig ikke det. 

Anonymkode: e0118...755

Kos og samvær i ekteskap fremfor det motsatte, var det jeg mente å skrive i sted, kom frem litt feil.

Men jeg tenker at hvis folk utsetter det litt slik at barn ikke kommer i år eller begynnelsen av neste år så kan det være veldig positivt med en del nye barn i landet :)

Men mente ikke at noen skal begynne å storprodusere her og nå ;)

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glagenhumoren på jobb er at dette er jo og en måte å dempe eldrebølgen på

Anonymkode: 580e8...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glagenhumoren på jobb er at dette er jo og en måte å dempe eldrebølgen på

Anonymkode: 580e8...b51

Av og til er det vel behov for å "avreagere", kan forstå det, spesielt innen helse - men jeg synes likevel denne er for stygg slik situasjonen er nå. Det er rett og slett for mange liv som vil gå tapt.

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av og til er det vel behov for å "avreagere", kan forstå det, spesielt innen helse - men jeg synes likevel denne er for stygg slik situasjonen er nå. Det er rett og slett for mange liv som vil gå tapt.

Anonymkode: ad9a2...20a

Jeg trodde hun siktet til produksjonen av nye landsmenn? Da vil eldrebølgen møtes med en råsterk yngrebølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Jeg trodde hun siktet til produksjonen av nye landsmenn? Da vil eldrebølgen møtes med en råsterk yngrebølge!

Åh, kanskje det ja - det tenkte jeg ikke på. Det var jo en mye hyggeligere tolkning :D

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åh, kanskje det ja - det tenkte jeg ikke på. Det var jo en mye hyggeligere tolkning :D

Anonymkode: ad9a2...20a

Ja, nå skal vi skape jamvekt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, nå skal vi skape jamvekt her!

Ja, det trengs!! God måte å jemne ut gjennomsnittsalderen i befolkningen også ;)

Anonymkode: ad9a2...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moder jord rydder opp..?

 

(Denne var nok litt på kanten. Men om det er greit å «vitse» noen steder må vel dette være stedet å gjøre det på.. )

Anonymkode: fa92d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Moder jord rydder opp..?

 

(Denne var nok litt på kanten. Men om det er greit å «vitse» noen steder må vel dette være stedet å gjøre det på.. )

Anonymkode: fa92d...88d

Finnes ikke noe morsomt i den

Anonymkode: c8e3f...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes ikke noe morsomt i den

Anonymkode: c8e3f...347

Nei mulig det. Og det er ikke sikkert at det er en «vits» heller. Men tanken har streifet meg. Også får jeg bare være et «fælt menneske» på grunn av det. 
 

men en ting vi og må tenke på er at humor er det ikke en fasit på. Jeg har hørt drøyere utsagn enn de to jeg hittil har kommet med. Liker jeg det ikke, overser jeg det. 

Anonymkode: fa92d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei mulig det. Og det er ikke sikkert at det er en «vits» heller. Men tanken har streifet meg. Også får jeg bare være et «fælt menneske» på grunn av det. 
 

men en ting vi og må tenke på er at humor er det ikke en fasit på. Jeg har hørt drøyere utsagn enn de to jeg hittil har kommet med. Liker jeg det ikke, overser jeg det. 

Anonymkode: fa92d...88d

Hadde moder jord ordnet opp, så hadde hun tatt de som fortjener det.,

Anonymkode: c8e3f...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei mulig det. Og det er ikke sikkert at det er en «vits» heller. Men tanken har streifet meg. Også får jeg bare være et «fælt menneske» på grunn av det. 
 

men en ting vi og må tenke på er at humor er det ikke en fasit på. Jeg har hørt drøyere utsagn enn de to jeg hittil har kommet med. Liker jeg det ikke, overser jeg det. 

Anonymkode: fa92d...88d

Du er ikke et "fælt menneske". Du er et fælt menneske. Blir kvalm ved tanken på at slike som deg tar seg av de mest sårbare i samfunnet vårt. 

Anonymkode: bb3a6...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke et "fælt menneske". Du er et fælt menneske. Blir kvalm ved tanken på at slike som deg tar seg av de mest sårbare i samfunnet vårt. 

Anonymkode: bb3a6...ac8

OK, da får du mene det. 
En svært lite og gjennomtenkt mening om et menneske du ikke kjenner på annet enn en tanke. Men la gå. Du skal få lov til å mene det.

 

Anonymkode: fa92d...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei mulig det. Og det er ikke sikkert at det er en «vits» heller. Men tanken har streifet meg. Også får jeg bare være et «fælt menneske» på grunn av det. 
 

men en ting vi og må tenke på er at humor er det ikke en fasit på. Jeg har hørt drøyere utsagn enn de to jeg hittil har kommet med. Liker jeg det ikke, overser jeg det. 

Anonymkode: fa92d...88d

Det er ikke moder jord som kommer med dette. Ironisk nok er det vi mennesker som selv påfører oss det. Jo flere av dyrenes leveområder som blir ødelagt (overtatt av utbygging), desto mer vil dyresykdommer flytte over på mennesker. Det er slik disse epidemiene starter. Moder jord ville ha ordnet opp på en helt annen måte, hvis hun fikk jobbe i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...