Gå til innhold

Kan dere være så snill og holde ungdom hjemme!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså min 14 år gamle datter er helt fortvilet 🙄. For alle for gå ut og møte venner mens slemme meg tillater henne ikke å gå utvalg møte folk. Det er vist verdens undergang. Må legge til at hun må ta kollektiv for å møte venner og det er helt uaktuelt jeg har prøvd å forklare henne men til ingen nytte. Hun er i risiko gruppen og har absolutt null forståelse. Så jeg ber dere hold barna hjemme!!! 

Anonymkode: b8414...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Har to ungdommer selv. De får lov til å ha en og en venn på besøk av gangen. Total isolasjon er ikke nødvendig og uutholdelig. Men, å dra ut, ta kollektivt å møte flere venner ute er ikke aktuelt.

Anonymkode: 59f9e...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holdes ikke friske barn hjemme . De får lov å treffe andre friske venner. Vi er ikke i karantene . Ungene trenger dog ikke bruke kollektivt for å se venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her holdes ikke friske barn hjemme . De får lov å treffe andre friske venner. Vi er ikke i karantene . Ungene trenger dog ikke bruke kollektivt for å se venner. 

Jeg må si at det er sjokkerende egoistisk! Helt utrolig du aner jo ikke hvem som smittes da kunne de like gjerne vert på skolen!

Anonymkode: b8414...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bestemt ingen besøk eller ut annet enn i hagen de neste 14 dagene, måtte bare forklare alvoret i situasjonen. Har forklart barnet at selv om vi ikke blir alvorlig syk så kan vi faktisk smitte oldemor og oldefar og de kan i verste fall komme på sykehus. Fikk overraskende god respons. 

Anonymkode: 8987b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si at det er sjokkerende egoistisk! Helt utrolig du aner jo ikke hvem som smittes da kunne de like gjerne vert på skolen!

Anonymkode: b8414...bc9

Må si jeg er helt enig med deg! Det er ikke antall smittede som VG stadig oppdater om som er problemet. Det er de smittede som enda ikke er oppdaget vi forsøker ha skjerming fra.  Det er uten tvil epidemisk spredning og den har ingen kontroll på. 

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si at det er sjokkerende egoistisk! Helt utrolig du aner jo ikke hvem som smittes da kunne de like gjerne vert på skolen!

Anonymkode: b8414...bc9

De møtes ikke i flokk men får lov til å sykle ute her ja. De er ikke på noe senter eller lignende. De får også besøke friske venner. Foreldre i klassen er enige i dette. Møtes ute på fotballbanen , sykle eller lignende eller hjemme hos hverandre . De skal også ha skole sammen 3 og 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De møtes ikke i flokk men får lov til å sykle ute her ja. De er ikke på noe senter eller lignende. De får også besøke friske venner. Foreldre i klassen er enige i dette. Møtes ute på fotballbanen , sykle eller lignende eller hjemme hos hverandre . De skal også ha skole sammen 3 og 3. 

Hvordan vet du hvem som er frisk? Frem til nå har folk smittet hverandre udetektert og det er først neste uke alt stenger med for skjerming. 

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med mine unger på 8 og 10 år har forstått hvor alvorlig det kan bli for feks besteforeldre. De kan være ute i hagen og gå tur i skog og mark med meg, men ingen nærkontakt med andre enn oss som bor under dette taket. 

Ser at dere skal ha skole 3 og 3. Da forsvinner jo mye av poenget, og dere utsetter tiden vi andre må holde oss hjemme. At folk ikke kan tenke i det hele tatt og være så jævlige egoistiske er for meg totalt uforståelig!

Anonymkode: 4ee61...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du hvem som er frisk? Frem til nå har folk smittet hverandre udetektert og det er først neste uke alt stenger med for skjerming. 

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Nå har klassen bestemt dette og alle er enige. Ingen er heller i karantene eller hatt syke nære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Til og med mine unger på 8 og 10 år har forstått hvor alvorlig det kan bli for feks besteforeldre. De kan være ute i hagen og gå tur i skog og mark med meg, men ingen nærkontakt med andre enn oss som bor under dette taket. 

Ser at dere skal ha skole 3 og 3. Da forsvinner jo mye av poenget, og dere utsetter tiden vi andre må holde oss hjemme. At folk ikke kan tenke i det hele tatt og være så jævlige egoistiske er for meg totalt uforståelig!

Anonymkode: 4ee61...952

Dette er på grunn av at alle da får en voksen til å hjelpe til. Mange har jobber hvor hjemmekontor ikke er en mulighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her holdes ikke friske barn hjemme . De får lov å treffe andre friske venner. Vi er ikke i karantene . Ungene trenger dog ikke bruke kollektivt for å se venner. 

Da er jo hele poenget med denne «lock downen» borte...? Hvor idiotiske er folk? Og egoistiske? Hele poenget er jo at «alle» isoleres i en form for karantene i et par uker slik at ikke de som en ikke vet er smittet skal smitte andre. Grorud dette gjøres for at alle skal få fri og kose seg sammen med masse fritid? Du utviser en slik egoisme og mangel på samfunnsansvar at du må da bli skamfull...

Anonymkode: e0367...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har klassen bestemt dette og alle er enige. Ingen er heller i karantene eller hatt syke nære. 

Hvor er hakeslepp-emojien når man trenger den?

Anonymkode: 4ee61...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har klassen bestemt dette og alle er enige. Ingen er heller i karantene eller hatt syke nære. 

Ærlig talt, klassen har bestemt? Dummeste jeg har hørt på lang tid. Hva med det myndighetene har bestemt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har klassen bestemt dette og alle er enige. Ingen er heller i karantene eller hatt syke nære. 

Ingen har tatt bussen eller vært i tett kontakt med folk?  Problemet er ikke kontakt med folk i karantene. Problemet er kontakt med folk som ikke er i karantene og gjerne ikke selv vet at de er syke. 

Utrolig egoistisk å ikke kunne demme ned 14 dager.

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har skjønt dette og er 9 og 11 år, ikke noe problem å være hjemme. Så ja, egoistisk å la de valse ute. 

Anonymkode: 75533...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har klassen bestemt dette og alle er enige. Ingen er heller i karantene eller hatt syke nære. 

Hvorfor tror du alt av fotballtreninger er avlyst? Treningssenter? Kino? Frisører? Osv. Du bør ta ansvar og lære ungene dine litt om hvordan man oppførersrg i krise. Du kan faktisk ikke vite hvem som er smittet. 
 

her vi bor er oppfatningen at alle holder seg mer eller mindre isolert i 14 dager. Å ha en venn på besøk er OK, men vi har ikke mye utskiftning av folk i huset her. 
 

jeg er sjokka over hvor idiotisk det går an å være. Mistenker at du bare provoserer slik du pleier for å få hisset opp stemningen. Ingen voksne med ansvar for barn kan ha forstått så lite.

Anonymkode: 58a14...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Vi snakker nok om noen som bor sentralt i Oslo tror jeg.

Bor selv i et av fylkene med lavest antall smitta, ingen i kommunen her eller nærliggende kommuner som er smitta, men mine unger har beskjed om at kontakt med andre er lite aktuelt.

Anonymkode: f6ba9...f52

Saken er... ingen vet hvor mange som er smittet. For de offisielle tallene er der kartlegging og testing. For hver kartlagte er det trolig hundrevis som enda ikke er kartlagte. Hvorfor tror du offisielle tallet på smittede øker så raskt?

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Saken er... ingen vet hvor mange som er smittet. For de offisielle tallene er der kartlegging og testing. For hver kartlagte er det trolig hundrevis som enda ikke er kartlagte. Hvorfor tror du offisielle tallet på smittede øker så raskt?

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Holder ungene mine hjemme jeg, har vel ikke sagt noe annet.

Og at noen som bor Oslo velger å ikke gjøre det, er helt på trynet syns jeg

Anonymkode: f6ba9...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 14 åring selv. Han får være med én kompis, og de får treffe to til, men holde avstand.  Han forstår at dette ikke er for morro skyld. Det er ingen som leker i fellesskap i gatene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Holder ungene mine hjemme jeg, har vel ikke sagt noe annet.

Og at noen som bor Oslo velger å ikke gjøre det, er helt på trynet syns jeg

Anonymkode: f6ba9...f52

Bra du gjør det. Var ikke ment som kritikk det jeg skrev, var ment som en liten øyeåpner på hvordan man skal forstå antall smittede. At det offisielle tallet der du bor er lavet, er ikke det samme som at få er smittet. 

Fek USA. der var det 3 smittet og 1 død. Altså var dødsraten på 33%.  Det er sykt mye når den er på ca 3,4% andre steder. Poenget er at dødsraten var 3,4% i USA også - de hadde bare ikke kartlagt alle tusen som var smittet. Da har man epidemi. Det har vi her også. 

Anonymkode: 9e1a3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Vi snakker nok om noen som bor sentralt i Oslo tror jeg.

Bor selv i et av fylkene med lavest antall smitta, ingen i kommunen her eller nærliggende kommuner som er smitta, men mine unger har beskjed om at kontakt med andre er lite aktuelt.

Anonymkode: f6ba9...f52

Hvordan vet dere at ingen er syke? Er dere så dumme at dere ikke skjønner hvordan smitte spres. Det er jo FØR man vet at man er syk man går rundt som vanlig på jobb, skole osv å smitter andre!

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 24267...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet dere at ingen er syke? Er dere så dumme at dere ikke skjønner hvordan smitte spres. Det er jo FØR man vet at man er syk man går rundt som vanlig på jobb, skole osv å smitter andre!

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 24267...e1a

De ER faktisk så dumme. Ganske skremmende.

Anonymkode: e0367...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to skikklig sure tenåringer, men de forstår jo hvorfor det er nødvendig.

Anonymkode: 4a6db...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De møtes ikke i flokk men får lov til å sykle ute her ja. De er ikke på noe senter eller lignende. De får også besøke friske venner. Foreldre i klassen er enige i dette. Møtes ute på fotballbanen , sykle eller lignende eller hjemme hos hverandre . De skal også ha skole sammen 3 og 3. 

Foreldre i klassen har bestemt? Fy fader for noen jækla nek! Er samme gjengen som drar på hytta og ringer etter hjelp når de blir syke, gjerne? Det er hinsides egoistisk og korttenkt og usolidarisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...