Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å besøke andre og ha besøk i perioden framover? Hva med barna?

Anonymkode: 40d45...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi begrenser mest mulig nå i 14 dager og ser  utviklingen. Håpet er å holde min familie fri for corona. 

dette gjelder selvsagt ungene og. De største får FaceTime og spille med kompiser. 

Anonymkode: ee3cf...631

Skrevet

Nei, har akkurat avlyst en mindre familiesamling i helgen. Det er rett og slett unødvendig.

Nå må alle gjøre det de kan for å begrense smitte!

Anonymkode: abea2...c41

Skrevet

Jeg er veldig i tvil. 10-åringen har lyst å besøke ei klassevenninne, men det er kanskje best å la være nå?

Anonymkode: 12c21...726

Skrevet

Friske unger kan ikke sitte inne i 2 uker.... 

Jeg lar mine barn leke med nabobarna her altså. Stor forskjell på at to friske barn leker sammen og 600 elever er sammen på skolen. 

Anonymkode: fced9...02f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig i tvil. 10-åringen har lyst å besøke ei klassevenninne, men det er kanskje best å la være nå?

Min gutt dro til en kompis no. Dem har jo vært sammen på skolen i hele dag 

Anonymkode: 33a60...008

Skrevet

Selvfølgelig kan de ha besøk å dra på besøk. Det kommer jeg selv til å gjøre. Men, jeg drar kun hjem til en venninne. Vi samles ikke flere. Og barna mine besøker/får besøk av en og en venn av gangen. Ingen vet hvor lenge dette kommer til å vare, og å isolere seg og barna i lang tid er ikke sunt og er unødvendig.

Anonymkode: 1a344...c6f

Skrevet

Hallo, hva tenker dere med? Er dere så jævla egoistiske? Vi andre må sitte hjemme lenger fordi dere ikke klarer det. Jeg blir helt matt av folk som kun tenker meg og meg og mitt. Ta litt ansvar for pokker!

Anonymkode: 3d940...f71

Skrevet

Sønnen min kommer til å være litt sammen med kjæresten sin og en kompis, datteren min har to venninner å "bytte på". Samværet for kjæresten og de andre vennene er også begrenset. 

Ellers blir vi lite sosiale i de to ukene fremover...

Anonymkode: dedda...ddc

Skrevet

Holder hus uten særlig besøk. Her har vi en i risikogruppen og vil absolutt ikke smittes. Heldigvis har vi fire barn, hvor det kun skilles 6 år fra yngst til eldst, så de har iallefall noen å leke med (og slåss med).. 

Anonymkode: d41e4...6c0

Skrevet

Skjønner dere ikke at om alle «bare» er med to eller tre så blir jo det vanvittig mange likevel. A treffer B og C. B treffer A og D og E osv. Da hjelper jo ikke stengingen stort. 

Anonymkode: b37c0...7d5

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner dere ikke at om alle «bare» er med to eller tre så blir jo det vanvittig mange likevel. A treffer B og C. B treffer A og D og E osv. Da hjelper jo ikke stengingen stort. 

Joda stengningen hjelper veldig mye selv om Per og Kari møtes på ettermiddagen 😊

Kunnskap er en fin ting 

Anonymkode: b65f1...a7c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Joda stengningen hjelper veldig mye selv om Per og Kari møtes på ettermiddagen 😊

Kunnskap er en fin ting 

Anonymkode: b65f1...a7c

Ikke når Per også møter Trond og Trond også treffer Ole. Kari treffer også Linda og Linda treffer Jon. Henger du med!???

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

er du i tvil!? ingen skal omgås

Anonymkode: 8f681...c59

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min kommer til å være litt sammen med kjæresten sin og en kompis, datteren min har to venninner å "bytte på". Samværet for kjæresten og de andre vennene er også begrenset. 

Ellers blir vi lite sosiale i de to ukene fremover...

Anonymkode: dedda...ddc

Og så? Det er DITT ANSVAR  at dere faktisk er lite sosiale! Flate så egoistiske dere er. Respektløse 

Har du et problem med autoritetene, kanskje!? Hm!?

Skrevet

Jeg skjønner at man skal begrense kontakt med andre så mye som mulig altså, men det har da ikke kommet retningslinjer på at det ikke er lov til å ha besøk i sitt eget hjem?

Skrevet

Vi går i lock-down. Er ferdig å handle, og begge foreldre har hjemmekontor. Ungene kan snakke med kompiser inne på spill på PS og pc. 

Anonymkode: f4f03...d7e

Skrevet

Ingen besøk nei! Nå må folk ta dette seriøst. I Italia har de måttet innføre portforbud i dag fordi tiltak som vi har ikke har vært effektive nok. Om folk lar være å besøke hverandre vil kanskje disse tiltakene vi har holde

Anonymkode: fc76f...da9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at man skal begrense kontakt med andre så mye som mulig altså, men det har da ikke kommet retningslinjer på at det ikke er lov til å ha besøk i sitt eget hjem?

Skjønner du ikke det selv utifrahva som skjer rundt oss??? Overlever du ikke to uker med bare familien altså?? Man har jo fortsatt telefon og sosiale medier osv,

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er du i tvil!? ingen skal omgås

10-åringen min ble hjemme, hun var ikke helt happy for det. Men kom frem til at det sikkert var lurest. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du ikke det selv utifrahva som skjer rundt oss??? Overlever du ikke to uker med bare familien altså?? Man har jo fortsatt telefon og sosiale medier osv,

Dette kan potensielt vare mye lenger enn to uker. Man kan ikke isolerer seg fullstendig i flere måneder. Og det er ingen som har blitt satt i karantene selv om skoler og bhg stenges. Det oppfordres til at foreldre hjelper hverandre med barnepass slik at de som for eks. jobber i helsevesenet kommer seg på jobb. Da må nødvendigvis barna møtes. Mitt ene barn er i den alderen som trenger pass. Da må man hjelpe hverandre. 

Skrevet

Her blir vi hjemme, uten besøk! Ut og lufte oss litt, ellers må vi aktivisere oss hjemme i stua 😊 Nå må vi se alvoret!! Alle har et ansvar. 
Ta vare på hverandre!! ❤️❤️

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette kan potensielt vare mye lenger enn to uker. Man kan ikke isolerer seg fullstendig i flere måneder. Og det er ingen som har blitt satt i karantene selv om skoler og bhg stenges. Det oppfordres til at foreldre hjelper hverandre med barnepass slik at de som for eks. jobber i helsevesenet kommer seg på jobb. Da må nødvendigvis barna møtes. Mitt ene barn er i den alderen som trenger pass. Da må man hjelpe hverandre. 

Hvis folk tenker som deg vil det jo garantert vare i mer enn to uker ja. De som trenger pass får kriseplasser. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det oppfordres til at foreldre hjelper hverandre med barnepass slik at de som for eks. jobber i helsevesenet kommer seg på jobb.

Nei! Skoler og barnehager holder åpent for barn av helsearbeidere!

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei! Skoler og barnehager holder åpent for barn av helsearbeidere!

Så du tenker at smitterisikoen er lavere på skolen og i bhg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...