Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Skrevet 12. mars 2020 Jeg skulle handle for å bake pizza. Tomt med gjær, mel og egg i butikkene. Hva med å tenke på andre enn bare deg selv? 😫 Anonymkode: 34c55...d81
sug lut Skrevet 12. mars 2020 #2 Skrevet 12. mars 2020 (endret) Dessverre en funksjon av dumme nek som nå sjøl skaper den krisa de er så hysterisk redde for. Endret 12. mars 2020 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Skrevet 12. mars 2020 Skulle innom nå for å kjøpe middag og brød. Tomt for brød og gigantiske køer. Hva faen går av folk? Anonymkode: 9c724...b52
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Skrevet 12. mars 2020 Jeg ukeshandler alltid. Dro til butikken i dag i 12tiden, og tenkte at det ikke ville være så mye folk. Der tok jeg feil! Alle kassene var åpne, det sto sikkert 6-10 stk i hver av køene, ALLE hadde helt fulle handlevogner! Og ja, veldig mange av de kjøpte mengder med mel, egg og sukker. En mann gikk av gårde med 8 kg mel!!!!! Anonymkode: 5e19e...91c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Skrevet 12. mars 2020 Fulle butikker (varer) i de jeg var i Anonymkode: 8691f...aba
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Skrevet 12. mars 2020 Ikke for å støtte hamstringa, men 8 kg mel er ikke verdt alle de utropstegnene. Jeg har seks barn, baker alt av brød, rundstykker osv, og storhandler en lørdag pr mnd, og fyller på de tre andre lørdagene. Derfor kjøper jeg gjerne 8 kg hvetemel + diverse annet mel på en gang. Anonymkode: 2e557...bb3
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Skrevet 12. mars 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ukeshandler alltid. Dro til butikken i dag i 12tiden, og tenkte at det ikke ville være så mye folk. Der tok jeg feil! Alle kassene var åpne, det sto sikkert 6-10 stk i hver av køene, ALLE hadde helt fulle handlevogner! Og ja, veldig mange av de kjøpte mengder med mel, egg og sukker. En mann gikk av gårde med 8 kg mel!!!!! Anonymkode: 5e19e...91c Jeg kjøper alltid 8kg mel i slengen. Ellers tenker jeg at jeg muligens har vært litt dum som ikke har handlet ennå? Pleier alltid å handle torsdager etter jobb, så håper at det er varer igjen om noen timer. Anonymkode: 0938b...0b6
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Skrevet 12. mars 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ukeshandler alltid. Dro til butikken i dag i 12tiden, og tenkte at det ikke ville være så mye folk. Der tok jeg feil! Alle kassene var åpne, det sto sikkert 6-10 stk i hver av køene, ALLE hadde helt fulle handlevogner! Og ja, veldig mange av de kjøpte mengder med mel, egg og sukker. En mann gikk av gårde med 8 kg mel!!!!! Anonymkode: 5e19e...91c Hehe. Du baker ikke du? Hamstring er tull men jeg kjøper LETT 8 kg mel altså. Anonymkode: 9c724...b52
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Skrevet 12. mars 2020 Mange som benytter dagen i dag til storhandling, fordi det er trippel-trumf i dag. Det kan ho være EN årsak... Anonymkode: 2e112...638
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Skrevet 12. mars 2020 Folk er komplette idioter! Håper butikkene setter maksgrense på varer. «Kun 2 per kunde» for eks Anonymkode: 7bb16...237
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Skrevet 12. mars 2020 Er jo helt galskap, jeg har ikke bil, så hamstring skjer ikke her. Men jeg vil jo gjerne få kjøpt den maten vi trenger da. Satser på at butikkene er fulle igjen til uka, og at de gale hamstrerne da er ferdige. Anonymkode: 9940e...bbf
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Skrevet 12. mars 2020 Butikkene vil få påfyll av mye allerede til i morgen tidlig, så ingen grunn til panikk. Trippel trumf er ikke årsaken til hamstringen folk holder på med, for butikkene er aldri så fulle ellers når de har det. Og det er dårlig med trumf på Rema som også var full av folk og tom for mange varer... Anonymkode: e7c8a...532
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Butikkene vil få påfyll av mye allerede til i morgen tidlig, så ingen grunn til panikk. Trippel trumf er ikke årsaken til hamstringen folk holder på med, for butikkene er aldri så fulle ellers når de har det. Og det er dårlig med trumf på Rema som også var full av folk og tom for mange varer... Anonymkode: e7c8a...532 Var ikke tomt her. Var i 4 butikker. Alle fulle av varer Anonymkode: 8691f...aba
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skulle handle for å bake pizza. Tomt med gjær, mel og egg i butikkene. Hva med å tenke på andre enn bare deg selv? 😫 Anonymkode: 34c55...d81 Bruker du EGG i pizzadeiger?😟 Anonymkode: 8691f...aba
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Skrevet 12. mars 2020 Folk er så fuckings hjernedøde at jeg blir kvalm. Er tre matbutikker her jeg bor, og det var fullstendig kaos allerede på parkeringsplassen. Folk kom ut med fulle handlevogner, og inni butikkene var det flere tomme hyller. Mister helt trua på menneskeheten. Anonymkode: 7e2ac...3fb
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #16 Skrevet 12. mars 2020 Vi har handlet inn mer enn vi pleier (pleier å handle annenhver dag). Det er fordi vi har tenkt til å gjøre det riktige: isolere oss her hjemme i en ukes tid. Når det er dette i butikken er det også mindre sjanse for smitte. Vi må få kontroll på denne situasjonen nå. Anonymkode: 9aab7...b60
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker du EGG i pizzadeiger?😟 Anonymkode: 8691f...aba Nei, men manglet egg også 🤣 Anonymkode: 34c55...d81
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #18 Skrevet 12. mars 2020 Jeg bor sånn at jeg ser rett ned på en dagligvarebutikk. Det har vært stappfullt på parkeringsplassen siden 12 ca i dag. Selv handlet jeg tidlig i dag. Hamstret IKKE, kjøpte bare litt ekstra, noe jeg pleier å gjøre når det er Trippel-Trumf. Var innom i 13-tiden en liten tur, og da var det helt vilt!!! Folk er jo gale!! Her er det ikke påvist noe smitte enda heller... Anonymkode: d0d73...0f9
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Skrevet 12. mars 2020 Jeg jobber i matbutikk. Og den trafikken vi hadde i dag har jeg aldri sett før. Mange hamstret brød, egg, melk, gjær, mel, sukker, toalettpapir, tørkepapir og såpe.. Og div frysevarer og langtidsholdbare varer. Tilogmed tobakk og snus ble hamstret inn.. Vi har mye varer og stort varelager, så vi fyller opp hyllene så fort vi klarer. Men pga hamstring så vil div varer gå tomt. Feks så er tørrgjær tomme fra leverandørene. Mange sier at de er redde for at vi skal stenge butikkene. Men matbutikker vil ikke stenge så lenge vi har ansatte som kan jobbe og varer som kan selges.. Anonymkode: 05740...d79
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Skrevet 12. mars 2020 Folk har gått helt av skaftet. Var på kiwi klokka 11, da pleier det å være lite folk der. Parkeringsplassen var så smekkfull at jeg måtte parkere hos nabobutikken. Folk hadde smekkfulle handlevogner, noen hadde 2 smekkfulle handlevogner. Klokken 14 var jeg ute igjen for å handle litt for mamma. Var da på meny og der var det ikke et eneste brød. De har 6-pack med egg til 10 kroner, og noen tok 1 - 2 kartonger hver, vet ikke hvor mange pakker egg det er i hver kartong, men sikkert minst 10 pakker. Det er jo helt vilt. Gikk på kiwi for å se om de hadde brød, og der var det nesten helt tomt for både ferskt og frossent kjøtt, og melkekjøla var og nesten helt tom. Ei der hamstra tomatbønner, hadde sikkert 50 bokser i handlekurven. Anonymkode: 26a00...272
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Skrevet 12. mars 2020 Folk er så jævla egoistiske. Regjeringen har jo gått ut og sagt at dersom ingen hamstrer er det nok mat til alle, allikevel så tenker mange kun på seg selv! Jeg blir matt. Anonymkode: ac639...550
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Folk har gått helt av skaftet. Var på kiwi klokka 11, da pleier det å være lite folk der. Parkeringsplassen var så smekkfull at jeg måtte parkere hos nabobutikken. Folk hadde smekkfulle handlevogner, noen hadde 2 smekkfulle handlevogner. Klokken 14 var jeg ute igjen for å handle litt for mamma. Var da på meny og der var det ikke et eneste brød. De har 6-pack med egg til 10 kroner, og noen tok 1 - 2 kartonger hver, vet ikke hvor mange pakker egg det er i hver kartong, men sikkert minst 10 pakker. Det er jo helt vilt. Gikk på kiwi for å se om de hadde brød, og der var det nesten helt tomt for både ferskt og frossent kjøtt, og melkekjøla var og nesten helt tom. Ei der hamstra tomatbønner, hadde sikkert 50 bokser i handlekurven. Anonymkode: 26a00...272 Og jeg bor i en kommune hvor det ikke er smitte hverken her eller i nabokommunene. Var og på apoteket og skulle hente noe på resept. Jeg har aldri sett så mye folk på apoteket noen gang, flere av de brukte en evighet i kassa, for de skulle tydeligvis ha medisiner for flere år så det mest ut som. Folk gikk ut med flere bæreposer. Anonymkode: 26a00...272
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Skrevet 12. mars 2020 Jeg handlet kl 8 idag, ting tydet jo påhva som ville skje siden Danmark stengte ned i går. var innom to butikker, en full handlekurv i hver. Full fryser og fulle skap. Vi planlegger å holde oss inne i 14 dager, det betyr å heller ikke handle. Møtte vel 5 andre kunder totalt i butikkene, her vi bor er mange smittet i fylket. Anonymkode: 2322c...24e
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #24 Skrevet 12. mars 2020 Jeg har sett dette komme lenge, så jeg begynte å kjøpe inn noen få ting ekstra hver gang jeg handlet for noen uker siden siden jeg har en del begrensninger i kosten som må tas hensyn til. Var akkurat på den lokale kiwi-butikken. I dag har jeg handlet kun normal trippel-trumf-mengde. Men jeg måtte le, de ansatte sa de aldri noensinne har hatt slike dager før, selv ikke de verste dagene før de største høytidene har det vært lignende. De sa de hadde mye varer på lager fremdeles, men de har fylt på og fylt på hele dagen og har ikke sjanse til å fylle raskt nok opp i hyllene. I tillegg får de masse varer inn i morgen, og deres leverandører har mye varer på lager fremdeles, så de sa det ikke er noen grunn til å hamstre nå. Var innom en annen butikk før i dag, da var det en mann med to voksne barn (18-22 år). Jeg syntes det var ille nok med den store vognen de hadde med en enorm haug på. Så ser han på hyllen med såpe og sier "Jeg har masse på lager av ulike typer såpe, bare sånn håndsåpe har jeg minst 10-15-20.... men ta med noen flere!!!" Og så oppdaget jeg at de hadde ikke bare den ene vognen, de hadde to like fulle vogner pluss en kurv. Noen blir jo helt gale! Men butikkene får inn nye varer i morgen, så det blir nok å få! Anonymkode: 87ff6...567
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange som benytter dagen i dag til storhandling, fordi det er trippel-trumf i dag. Det kan ho være EN årsak... Anonymkode: 2e112...638 Sikkert derfor både Rema og Coop her har tomme hyller ja... Anonymkode: f6e7d...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå