Gå til innhold

Sende på skole eller holde hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt kommer til å bli stengt slik jeg ser det. Men da kan jo barna bli smittet, for så at skole blir stengt om bare et par dager. Jentene mine har astma er de i faresonen? 

Anonymkode: e7914...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt på skolen. Ingen i min by har testet positivt og jeg tror ikke skolen vil stenge her.

Folk tar helt av med dette her🙈🤦‍♀️

Anonymkode: 48ef1...0f1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde sendt på skolen. Ingen i min by har testet positivt og jeg tror ikke skolen vil stenge her.

Folk tar helt av med dette her🙈🤦‍♀️

Alle i min by har testet positivt. Vi er faktisk på topp i smittede. 

Skrevet

Jeg holder barna mine hjemme. Det er ikke så rart at panikken brer seg. Italia er ca 14 dager foran oss, og der må legene velge hvem som må dø og hvem som er frisk nok til å gi behandling pga kapasitetsproblemer på sykehus...

Anonymkode: 67012...cc0

Skrevet

Alle i min by har testet positivt. Vi er faktisk på topp i smittede. 

Nå skrøner du. Tror ikke på at alle i din by har testet positivt 

Skrevet

Jeg holder dem hjemme. Med så eksplosiv smitte som det er her, er det bare dager før det skjer uansett. Håper jeg. Så lei av de bakstreberske lederne som velger å handle alt for sent - hele tiden. 

Anonymkode: 52abe...450

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå skrøner du. Tror ikke på at alle i din by har testet positivt 

Haha det var da veldig så dramatisk jeg fikk det til å høres ut, men var vel litt ironi, men vi ligger faktisk på topp for øyeblikket over antall. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg holder dem hjemme. Med så eksplosiv smitte som det er her, er det bare dager før det skjer uansett. Håper jeg. Så lei av de bakstreberske lederne som velger å handle alt for sent - hele tiden. 

Veldig enig med deg. Tror jeg skal leve etter føre var. Hva skriver jeg til skolen. Har 4 stk, to av de har kraftig astma, men de går ikke i barnehage. Har to på skolen. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig enig med deg. Tror jeg skal leve etter føre var. Hva skriver jeg til skolen. Har 4 stk, to av de har kraftig astma, men de går ikke i barnehage. Har to på skolen. 

Jeg har bare meldt fravær, uten begrunnelse. Men snakket med læreren og forklarte hvorfor. 
Ja, man må ta vare på seg selv når ikke lederne gjør det. Skandale at «alle» leger skriker ut etter strengere tiltak, mens styresmaktene serverer peanøtter. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva oppgir du som grunn til å holde barna hjemme? Å nekte dem undervisning er straffbart.

Anonymkode: ab0fe...5a4

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke, for du plikter å sende dem på skolen. Dessverre.

Skrevet

Hva oppgir du som grunn til å holde barna hjemme? Å nekte dem undervisning er straffbart.

Men vi plikter også å holde de trygge? Så veldig vanskelig spm. Har barn i risikosonen, men ikke alle barna mine er det, men om en blir smittet blir alle smittet og da er det ganske alvorlig for de minste. Jeg har tavle, jeg laster ned oppgaver også lager jeg en liten skole her hjemme for de. Vi lager en hel skoledag. Men lunsj og oppgaver. Friminutt da går vi en tur i skogen. Flott. Har planen klar. Ber læreren sende med de ekstra oppgaver samt at det er mye undervisningsmateriell på nett. Min far er pensjonert lærer så han får komme en tur å hjelpe til. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I denne situasjonen, hvor du har barn som er spesielt utsatt, har du SELVFØLGELIG rett til å beskytte dem mot smitte. Herlighet. Folk tar ut barna for å dra til Mallorca når det er billigst. 

Skrevet

Men vi plikter også å holde de trygge? Så veldig vanskelig spm. Har barn i risikosonen, men ikke alle barna mine er det, men om en blir smittet blir alle smittet og da er det ganske alvorlig for de minste. Jeg har tavle, jeg laster ned oppgaver også lager jeg en liten skole her hjemme for de. Vi lager en hel skoledag. Men lunsj og oppgaver. Friminutt da går vi en tur i skogen. Flott. Har planen klar. Ber læreren sende med de ekstra oppgaver samt at det er mye undervisningsmateriell på nett. Min far er pensjonert lærer så han får komme en tur å hjelpe til. 

Er det lurt at din gamle, pensjonerte far omgås barna, da?

Jeg er forsåvidt enig med deg, vi foreldre kan fint ha undervisning med egne barn i månedsvis. Utifra undervisningsopplegget til min 6-åring, ser jeg at vi kunne gjort det mye bedre hjemme. 

Så det hadde gått fint. Men det er jo ikke lov å bare ta ungen ut av skolen, da?

Skrevet

I denne situasjonen, hvor du har barn som er spesielt utsatt, har du SELVFØLGELIG rett til å beskytte dem mot smitte. Herlighet. Folk tar ut barna for å dra til Mallorca når det er billigst. 

Tror du siterer feil person.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør man ikke. Vi har opplæringsplikt og ikke skolepliktig i Norge. Du kan når som helst gi beskjed til kommunen om at barna har hjemmeundervisning. 

Anonymkode: 6de98...8f0

Skrevet

Nei, det gjør man ikke. Vi har opplæringsplikt og ikke skolepliktig i Norge. Du kan når som helst gi beskjed til kommunen om at barna har hjemmeundervisning. 

Link?

Skrevet

Er det lurt at din gamle, pensjonerte far omgås barna, da?

Jeg er forsåvidt enig med deg, vi foreldre kan fint ha undervisning med egne barn i månedsvis. Utifra undervisningsopplegget til min 6-åring, ser jeg at vi kunne gjort det mye bedre hjemme. 

Så det hadde gått fint. Men det er jo ikke lov å bare ta ungen ut av skolen, da?

Nei kanskje ikke, men han har kreft med spredning så å nekte han å omgås de blir vanskelig. Han sier han ikke bryr seg om han blir smittet, men når de ikke er smittsomme, i tillegg isolert. Pappa vasker hender godt så tenker jeg kanskje det er greit. Men vi er en lærer familie så opplegg og undervisning tror jeg skal gå kjempe fint. De er jo allerede stjerner på skolen🌼🏆

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Link?

Opplæringsloven

§ 2-1.Rett og plikt til grunnskoleopplæring

Barn og unge har plikt til grunnskoleopplæring, og rett til ein offentleg grunnskoleopplæring i samsvar med denne lova og tilhøyrande forskrifter. Plikten kan ivaretakast gjennom offentleg grunnskoleopplæring eller gjennom anna, tilsvarande opplæring.

Skrevet

Jeg vurderer å benytte meg av dette nå, når regjeringen like godt kunne sippet paraplydrinker på Granka. Vi får ta ansvar selv for å beskytte menneskene rundt oss som trenger det. 

Skulle ønske alle tenkte som oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...