Gå til innhold

Hamster du mat i tilfellet karantene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Anonymkode: a6734...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hamstrer som i tømmer butikkhyllene? Nei.

Anonymkode: d0ef4...f00

Skrevet

Vi kan nok få noe å spise i 2 uker, men det blir en litt rar diett tror jeg.

Anonymkode: c78a1...d46

Skrevet

Har ikke hamstret nei, har kjøpt noe, men har endel i skuffer, skap og fryser fra før. Jeg tenker at det kan være greit å ha så man klarer seg i 2 - 3 uker karantene. Har du hamstret hi?

Anonymkode: 716b5...71a

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men har fylt opp med litt ekstra havregryn, knekkebrød, brødmiks poser og noen enkle middager og noen pålegg med lang holdbarhet slik at vi ikke er avhengig av at noen handler for oss med en gang hvis vi må i karantene. Men langt i fra noen hamstring.

Anonymkode: cae0d...ab3

Skrevet

Hamstrer ikke, men vi hadde akkurat spist oss ut av både matbod og fryser pga en uforutsett utgift på bilen (måtte spare litt penger), så vi kommer til å fylle opp alle lagrene igjen pluss litt ekstra. Kjøper inn litt ekstra til fryser og tørrmat, men ikke så mye at det merkes. 

Anonymkode: 38d13...1f6

Skrevet

Jeg har ikke noe stort lager, men jeg har kjøpt noe ekstra. Jeg er alene med to barn og veldig lite nettverk, så jeg føler jeg er nødt til å være litt forberedt.

Anonymkode: 2e4ee...6bf

Skrevet

Ikke hamstret noe. Hele familien kommer til å sulte ihjel om vi havner i karantene . Heldigvis er naboen livredd for korona, å hun har fylt opp hele boden med tørrvarer og hermetikk, samt antibak og munnbind . I verste fall får jeg bryte meg inn der å stjele mat. 

Anonymkode: 696b7...f8d

Skrevet

Nå handler jeg ofte for både en og to uker, og har hatt to uker litt ekstra i tankene når jeg har handlet siste tiden. Men hamstret har jeg ikke gjort akkurat. Vi har så vi hvertfall skal klare oss selv i to uker. Men fullforsynt med f eks melk og grønnsaker/frukt er vi ikke, men det klarer man seg fint uten om man må.

Jeg har litt kontrollbehov og liker å klare meg selv, vi har også lite nettverk her vi bor og 1-1 1/2 t kjøring til nærmeste familie.

Anonymkode: 7fef1...3bc

Skrevet

Har kjøpt inn supper og gryter, litt ekstra kjøtt, knekkebrød, havregryn, hvetemel,grovmel,sukker og gjær idag..Så vi skal klare oss i 14 dager! Handla for det dobbelte av det vi pleier til vanlig 🙈

Anonymkode: 64fb2...413

Skrevet

Nei, har ikke hamstret noe.

Men vi sulter ikke ihjel på 14 dager, vi har div tørrmat i skapet (ris, pasta), litt kjøtt/fisk i frysa, brød og hjemmelaget syltetøy i frysa, knekkebrød har vi en del av, holder nok en stund med ost, salami, leverpostei også.

Hadde nok blitt en litt rar diett etterhvert, er jo vant til å kjøpe melk, frukt og grønt flere ganger i uka, men man dør ikke uten i et par uker.

Anonymkode: 7bfdb...579

Skrevet

Kjøpte posesupper, leverpostei, salami, makrell i tomat, havregryn, sukker, 2 typer mel, havrekjeks, rosiner og pasta i dag, det var utenom den vanlige ukeshandelen. Vi hadde ingenting i matboden fra før,  pleier å kjøpe akkurat det vi trenger til de middagene når vi handler. Så i disse tider tenkte jeg at det kan være greit å ha litt ekstra. 

Anonymkode: 32dbf...4f2

Skrevet

Har ikke kjøpt noe ekstra. Har en hjort i fryseren, så vi får leve på den om vi må i karantene 🤪

Anonymkode: 28f1f...257

Skrevet

Jeg kjøpte to pakker med våtfor til katten i stedet for en. Og fordi at hyllene med dopapir i butikken var litt skrantne, tok jeg med en pakke jeg normalt ville ventet med å kjøpe.

Ellers har vi som vanlig nok mat i skuffer og skap til at det holder en stund, selv om menyen sikkert kan bli litt rar mot slutten.

Anonymkode: 739bf...aac

Skrevet (endret)

Jeg har mat nok til et par uker og vel så det uten å hamstre. Vi spiser mest belgfrukter og ris og grønnsaker til vanlig, og selv om det etterhvert ville bli frosne grønnsaker i stedet for ferske så ville vi ikke sulta. Det jeg har i fryseren av fisk og kjøtt ville kunne fordeles ut til være omtrent like mye som vi vanligvis bruker, tenker jeg, et par middager pr uke i noen uker skulle jeg klare. Og har sikkert tjue poser frosne erter, aspargesbønner og spinat, bare fordi det er greit og spises opp uansett. Så har jeg tørrvarer i massevis, grønne erter og supper og linser og kikerter og mel og gryn og linsepasta og ertepasta og vanlig pasta, og gjær, og havregryn og tørrmelk, og noen brett med Mutti tomater på boks. Og ikke minst uendelig masse krydder og sauser og olje og salt og pepper. Det kan redde det meste.

Og siden kollegaers barn skulle på korpstur har jeg dopapir så det holder en stund også. Det årnær seg.

Endret av sug lut
Skrevet
7 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har mat nok til et par uker og vel så det uten å hamstre. Vi spiser mest belgfrukter og ris og grønnsaker til vanlig, og selv om det etterhvert ville bli frosne grønnsaker i stedet for ferske så ville vi ikke sulta. Det jeg har i fryseren av fisk og kjøtt ville kunne fordeles ut til være omtrent like mye som vi vanligvis bruker, tenker jeg, et par middager pr uke i noen uker skulle jeg klare. Og har sikkert tjue poser frosne erter, aspargesbønner og spinat, bare fordi det er greit og spises opp uansett. Så har jeg tørrvarer i massevis, grønne erter og supper og linser og kikerter og mel og gryn og linsepasta og ertepasta og vanlig pasta, og gjær, og havregryn og tørrmelk, og noen brett med Mutti tomater på boks. Og ikke minst uendelig masse krydder og sauser og olje og salt og pepper. Det kan redde det meste.

Og siden kollegaers barn skulle på korpstur har jeg dopapir så det holder en stund også. Det årnær seg.

Dasspapir må eg hamstre. Mangel på ei matvare kan ordnast ved å ete noko anna og i verste fall ufrivillig lavkaloridiett, men utan dasspapir er eg forberedt på å bryte karantene. Eg er ikkje motivert til å skylle ut av og vaske klutar som om det skulle vore tøybleier.

Skrevet (endret)
24 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Dasspapir må eg hamstre. Mangel på ei matvare kan ordnast ved å ete noko anna og i verste fall ufrivillig lavkaloridiett, men utan dasspapir er eg forberedt på å bryte karantene. Eg er ikkje motivert til å skylle ut av og vaske klutar som om det skulle vore tøybleier.

Naboen solgte dopapir for 2 uker siden til fotballaget, slipper heldigvis å tenke på det. Har en god del basisvarer som ris, pasta, hermetiske tomater, kokosmelk, bønner, linser, mel, gjær, havregryn. Masse kjøtt og bær i fryseren, noe frossede grønnsaker og masse hjemmelagd syltetøy. Har alltid bra lager med basisvarer. Har ikke handlet noe særlig ekstra. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Forresten, har kjøpt ekstra kaffe i tilfelle. Det blir i beste fall skilsmisse(evt drap) om jeg må gå hjemme i to uker uten kaffe. 

Skrevet
12 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Naboen solgte dopapir for 2 uker siden til fotballaget, slipper heldigvis å tenke på det. Har en god del basisvarer som ris, pasta, hermetiske tomater, kokosmelk, bønner, linser, mel, gjær, havregryn. Masse kjøtt og bær i fryseren, noe frossede grønnsaker og masse hjemmelagd syltetøy. Har alltid bra lager med basisvarer. 

Vi skulle solge dopapir denne uka, men det er ikke noe å få. Produksjonen ligger i Italia...

Anonymkode: c78a1...d46

Skrevet
59 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg har mat nok til et par uker og vel så det uten å hamstre. Vi spiser mest belgfrukter og ris og grønnsaker til vanlig, og selv om det etterhvert ville bli frosne grønnsaker i stedet for ferske så ville vi ikke sulta. Det jeg har i fryseren av fisk og kjøtt ville kunne fordeles ut til være omtrent like mye som vi vanligvis bruker, tenker jeg, et par middager pr uke i noen uker skulle jeg klare. Og har sikkert tjue poser frosne erter, aspargesbønner og spinat, bare fordi det er greit og spises opp uansett. Så har jeg tørrvarer i massevis, grønne erter og supper og linser og kikerter og mel og gryn og linsepasta og ertepasta og vanlig pasta, og gjær, og havregryn og tørrmelk, og noen brett med Mutti tomater på boks. Og ikke minst uendelig masse krydder og sauser og olje og salt og pepper. Det kan redde det meste.

Og siden kollegaers barn skulle på korpstur har jeg dopapir så det holder en stund også. Det årnær seg.

Hvor kjøper du tørrmelk? Har ikke sett det i butikkene

Anonymkode: 716b5...71a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skulle solge dopapir denne uka, men det er ikke noe å få. Produksjonen ligger i Italia...

Anonymkode: c78a1...d46

...for noe dritt...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kjøper du tørrmelk? Har ikke sett det i butikkene

Anonymkode: 716b5...71a

Dei har ofte på "innvandrarbutikkar", bruk av tørrmelk er vanlegare i Asia. Det er oftast Nestle si heilmelk, god i matlaging.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kjøper du tørrmelk? Har ikke sett det i butikkene

Anonymkode: 716b5...71a

Du kan ha flaks innimellom i vanlig butikk, Vikingmelkpulver, men jeg kjøpte på innvandrerbutikk denne gangen.

Det er nemlig det beste å lage havregrøt med.

Endret av sug lut
Skrevet

Vi klarer oss lenge på det vi har i hus (jeg er hamster av natur og elsker tilbud noe som medfører en velfylt bod og fryser). Vi vil klare oss lenge, men vil nok etter hvert savne frukt og grønt. 

Anonymkode: f394e...1c5

Skrevet

Føler at vi mangler kun toalettpapir, engangshansker, antibac og bleier.

Vi har plenty mel og gjær og baker selv, og en stor fryser med mat vi uansett må spise tom. Så lenge ikke korona tar strømmen så tror jeg vi berger ei god stund.

Anonymkode: bae20...d56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...