Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #1 Skrevet 9. mars 2020 Vi har trillinger som skal begynne på skolen i høst, og nå får vi høre at de kommer til å bli plassert i hver sin klasse. Er ikke dette unødvendig tungvint? Jeg husker jeg hadde et par tvillinger i klassen da jeg gikk på grunnskolen. Har de endret på reglene? Anonymkode: f617d...cf0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #2 Skrevet 9. mars 2020 Veldig lurt. La dem nå endelig være hver sine mennesker, ikke trillingene. Anonymkode: 6f7b9...f5f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Skrevet 9. mars 2020 Vet ikke hva de kan og ikke kan, men her lar de foreldrene velge. Det er to tvillingpar på trinnet til sønnen min, det ene går i samme klasse og det andre i hver sin. Anonymkode: d4014...82c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #4 Skrevet 9. mars 2020 De deler dem ikke for å gjøre det tungvindt for deg, men fordi det har vist seg å være bedre for barna. Anonymkode: a2b7e...d5a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #5 Skrevet 9. mars 2020 Rart at de ikke har snakket med dere om det først synes jeg da. Anonymkode: cf7eb...966
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #6 Skrevet 9. mars 2020 Nei, i den norske skolen er det foreldrene som bestemmer hvilken klasse egne barn skal gå i. Eller nei, vent litt... Anonymkode: 4e15c...cac
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #7 Skrevet 9. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: De deler dem ikke for å gjøre det tungvindt for deg, men fordi det har vist seg å være bedre for barna. Anonymkode: a2b7e...d5a Hvor har du den teorien fra? Når de skilte meg og min tvillingsøster på skolen ble alt verre 👍 Anonymkode: d8a01...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #8 Skrevet 9. mars 2020 Her får tvillingforeldre lov til å bestemme om barna skal gå sammen eller i hver sin klasse. Anonymkode: 7151b...223
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #9 Skrevet 9. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har trillinger som skal begynne på skolen i høst, og nå får vi høre at de kommer til å bli plassert i hver sin klasse. Er ikke dette unødvendig tungvint? Jeg husker jeg hadde et par tvillinger i klassen da jeg gikk på grunnskolen. Har de endret på reglene? Anonymkode: f617d...cf0 Nei Hi kjemp for å ha de i samme klasse lengst mulig, i forhold til barna og oppveksten. Snakker fra erfaring, og fra andre jeg kjenner som ble skilt i forskjellige klasser. Anonymkode: d8a01...1ab
Iiiiik Skrevet 9. mars 2020 #10 Skrevet 9. mars 2020 For de aller fleste flerlinger er det nok best å ikke gå i samme klasse. Du skal slett ikke se bort fra at det er best for klassekameratene også. Det er bra for utviklingen å ikke være en del av et trekløver, men å være seg selv løsrevet fra de andre. Allikevel er det sånn at to av mine tre barn har gått i samme klasse som et tvillingpar på barneskolen, rett og slett fordi foreldrene har insistert på at det er enklest. Ikke enklest for barna, men for foreldrene. Mitt tredje barn har gått på trinn med et tvillingpar der den ene gikk i en klasse, den andre i en annen klasse, fordi foreldrene tenkte det var best for barna.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #11 Skrevet 9. mars 2020 Jeg hadde eneggede trillinger i en klasse en gang, det var et mareritt! Altså, ikke de i seg selv, men de var kliss like og umulig å se forskjell på. Også medelever slet, og trillingene ble driitlei av at alle tok feil av dem hele tiden. Nå vet jeg ikke om dine er eneggede, men vurder i det minste å la dem gå i hver sine klasser. Anonymkode: 7beb6...ee9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #12 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, Iiiiik skrev: For de aller fleste flerlinger er det nok best å ikke gå i samme klasse. Du skal slett ikke se bort fra at det er best for klassekameratene også. Det er bra for utviklingen å ikke være en del av et trekløver, men å være seg selv løsrevet fra de andre. Allikevel er det sånn at to av mine tre barn har gått i samme klasse som et tvillingpar på barneskolen, rett og slett fordi foreldrene har insistert på at det er enklest. Ikke enklest for barna, men for foreldrene. Mitt tredje barn har gått på trinn med et tvillingpar der den ene gikk i en klasse, den andre i en annen klasse, fordi foreldrene tenkte det var best for barna. De er søsken. De er mest sannsynlig veldig nærme, og splitte et slikt bånd er ikke riktig. Du kan ikke relatere til det, og de går i samme barnehage regner jeg med, de har venner, men å splitte de er ikke riktig. De finner sine veier selv etterhvert tro meg 👍 Anonymkode: d8a01...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #13 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde eneggede trillinger i en klasse en gang, det var et mareritt! Altså, ikke de i seg selv, men de var kliss like og umulig å se forskjell på. Også medelever slet, og trillingene ble driitlei av at alle tok feil av dem hele tiden. Nå vet jeg ikke om dine er eneggede, men vurder i det minste å la dem gå i hver sine klasser. Anonymkode: 7beb6...ee9 Alle hadde tatt feil uansett hvilken klasse de går i. Når det er friminutt skiller man ikke inn i klasser 👍 Jeg og min søster også ble nærmest tvunget til å være hver vår individ, vi fikk det for oss at det var det beste for oss, for alle mente det var det beste. Det ødela så mye. Anonymkode: d8a01...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #14 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle hadde tatt feil uansett hvilken klasse de går i. Når det er friminutt skiller man ikke inn i klasser 👍 Jeg og min søster også ble nærmest tvunget til å være hver vår individ, vi fikk det for oss at det var det beste for oss, for alle mente det var det beste. Det ødela så mye. Anonymkode: d8a01...1ab Du haddde nok vært enda mindre i vater om dere hadde hengt sammen på skolen også. Det er unormalt å ikke være sitt eget menneske uavhengig av tvilling. Anonymkode: 6f7b9...f5f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #15 Skrevet 9. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle hadde tatt feil uansett hvilken klasse de går i. Når det er friminutt skiller man ikke inn i klasser 👍 Jeg og min søster også ble nærmest tvunget til å være hver vår individ, vi fikk det for oss at det var det beste for oss, for alle mente det var det beste. Det ødela så mye. Anonymkode: d8a01...1ab Hva ødela de? Anonymkode: d3e82...b6a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #16 Skrevet 9. mars 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er søsken. De er mest sannsynlig veldig nærme, og splitte et slikt bånd er ikke riktig. Du kan ikke relatere til det, og de går i samme barnehage regner jeg med, de har venner, men å splitte de er ikke riktig. De finner sine veier selv etterhvert tro meg 👍 Anonymkode: d8a01...1ab De færreste søsken går i samme klasse og har gode bånd likevel Anonymkode: 9a550...3fb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #17 Skrevet 9. mars 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du haddde nok vært enda mindre i vater om dere hadde hengt sammen på skolen også. Det er unormalt å ikke være sitt eget menneske uavhengig av tvilling. Anonymkode: 6f7b9...f5f Nei fordi vi ble mobbet, jeg hadde ikke min søster engang igjennom det. Vi ble mobbet fordi vi var tvillinger, siden vi skulle skilles for å bli to individer så skilte de det tette båndet vi hadde som søsken. Før dette hadde vi en stor gjeng med venner som vi sammen var med, men når de skilte oss måtte vi finne hver våre venner, og jeg hadde problemer med det, de som søsteren min fikk som venn ville ikke være min venn, når hun ble invitert hjem på besøk av en i klassen var jeg hjemme å ventet på henne, siden hun nå var et eget individ ble ikke jeg automastisk bedt med. Jeg håper HI bruker god tid til å vurdere, for har snakket med flere tvillinger hvor dette skjedde, dette var når vi var igjennom et forskningsprosjekt. Så HI om de er veldig tette nå, ikke skill de. Har de mange av de samme vennene, ikke skill de, leker de godt med hverandre hjemme, ikke skill de, alt dette vil endre seg. Anonymkode: d8a01...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #18 Skrevet 9. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De færreste søsken går i samme klasse og har gode bånd likevel Anonymkode: 9a550...3fb Trillinger og tvillinger er ikke vanlige søsken bare så det er sagt, de har et spesielt bånd som du aldri vil forstå 👍 Anonymkode: d8a01...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #19 Skrevet 9. mars 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har trillinger som skal begynne på skolen i høst, og nå får vi høre at de kommer til å bli plassert i hver sin klasse. Er ikke dette unødvendig tungvint? Jeg husker jeg hadde et par tvillinger i klassen da jeg gikk på grunnskolen. Har de endret på reglene? Anonymkode: f617d...cf0 Bare for å svare på det du spør om så blir det ekstremt tungvint for dere å dele dere opp etter klasser👍 Det er tre forskjellige klasser å forholde seg til. Anonymkode: d8a01...1ab
Iiiiik Skrevet 9. mars 2020 #20 Skrevet 9. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare for å svare på det du spør om så blir det ekstremt tungvint for dere å dele dere opp etter klasser👍 Det er tre forskjellige klasser å forholde seg til. Anonymkode: d8a01...1ab Omtrent det samme som for andre med tre barn, eller?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #21 Skrevet 9. mars 2020 Dette er noe som faktisk barna burde bestemme. Separasjon om enhver pris er ikke ønskelig. Jeg er enegget tvilling og vi ble spurt og valgte å være i samme klasse. Den som mener tvillinger skal skilles fordi det er vanskelig å se forskjell kan ta seg en bolle. Eller skaffe seg briller. Anonymkode: ed149...d1e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #22 Skrevet 9. mars 2020 8 minutter siden, Iiiiik skrev: Omtrent det samme som for andre med tre barn, eller? Du tenker på barn i forskjellige aldre? Nei det er ikke like tungvint. Jeg snakker av erfaring da jeg selv har 4 på skole. Det er forskjellige oppfølging, og hvorfor gjøre det tungvint for seg selv når hun faktisk har valget med å ha alle i samme klasse? Bare fordi du og jeg har de i forskjellige klasser så hadde jeg gledelig puttet alle i samme om det var opp til meg 😊 Anonymkode: d8a01...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #23 Skrevet 9. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er noe som faktisk barna burde bestemme. Separasjon om enhver pris er ikke ønskelig. Jeg er enegget tvilling og vi ble spurt og valgte å være i samme klasse. Den som mener tvillinger skal skilles fordi det er vanskelig å se forskjell kan ta seg en bolle. Eller skaffe seg briller. Anonymkode: ed149...d1e Barna burde selv få bestemme. Hadde de spurt meg hadde jeg bestemt å gå sammen med min søster. Glad for å høre at du fikk det valget🌷 Anonymkode: d8a01...1ab
Tiin Skrevet 9. mars 2020 #24 Skrevet 9. mars 2020 Jeg er en av tre, og vi gikk i samme klasse. Det ville jeg aldri vært foruten. Alle så forskjell på oss!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2020 #25 Skrevet 9. mars 2020 Jeg har tre barn iløpet av 2,5 år. ( ja vet, gikk litt hurramegrundt og siste er to mnd prematur. ) De er jo veldig tett i alder og vet ikke om noe annet enn å være de tre sammen. I barnehagen hadde de stort sett de samme vennene. De har hatt godt av å bli litt delt, få kjenne på seg selv som eget individ. De har fått mange nye venner, som de leker med omhverandre. Vi må jo forholde oss til tre klasser, men det må jo de fleste med flere barn. Anonymkode: 19c96...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå