Gå til innhold

Haugenstua..Herman Flesvig

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er dette «mye rart»? Hører de ikke på noe som andre på deres alder hører på? Det er jo en sang «alle» på barneskolen hører på

Anonymkode: 751f9...752

Vel. Jeg har en femåring som elsker klassisk musikk. Selvsagt fordi han har hørt det, blant mye annet, med oss, og med besteforeldre. Han skal bli Mozart når han blir stor, sies det. :)  Jeg har ei på tretten som hører på death metal om dagen, det er vel passelig protestbråkete for henne, det er ikke noe vi andre hører men hun har jo vokst opp med våre valg siden hun var liten, og så gått videre derfra. Det er helt naturlig. Eldste er mest altetende, hun oppdaget jazz i stor stil for en stund siden så nå er det mest sånt det går i, hun spiller også et instrument selv og har band i kjelleren med et par kompiser.

Anonymkode: 420be...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Bruker3 skrev:

Å skulle påvirke barns/ungdoms musikksmak tror jeg er skikkelig bakstreversk. Dette finner de ut av.

Og du har hørt om ungdomsopprør? Når ungdom tar avstand fra foreldrenes oppleste sannheter og finner sin egen vei? 

Jeg håper egentlig at dine barn lager sin egen lille identitet med norsk partymusikk  24/7 😄

Jeg tror du tar like feil som om du oppdro barnet ditt på grandis og nugatti. SELVSAGT skal du påvirke barna dine, det er det hele foreldrejobben handler om, og musikk og annen kunst er oppdragelse like mye som alt annet du utsetter dem for. En diett av partmusikk gjør deg åndelig feilernært.

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Jeg tror du tar like feil som om du oppdro barnet ditt på grandis og nugatti. SELVSAGT skal du påvirke barna dine, det er det hele foreldrejobben handler om, og musikk og annen kunst er oppdragelse like mye som alt annet du utsetter dem for. En diett av partmusikk gjør deg åndelig feilernært.

Jeg burde nok skrevet "bestemme over" fremfor å påvirke. Hvis man ikke lar barna høre på visse sjangre så driver man med sensur, ikke påvirkning 

Anonymkode: caa53...ad2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel. Jeg har en femåring som elsker klassisk musikk. Selvsagt fordi han har hørt det, blant mye annet, med oss, og med besteforeldre. Han skal bli Mozart når han blir stor, sies det. :)  Jeg har ei på tretten som hører på death metal om dagen, det er vel passelig protestbråkete for henne, det er ikke noe vi andre hører men hun har jo vokst opp med våre valg siden hun var liten, og så gått videre derfra. Det er helt naturlig. Eldste er mest altetende, hun oppdaget jazz i stor stil for en stund siden så nå er det mest sånt det går i, hun spiller også et instrument selv og har band i kjelleren med et par kompiser.

Mine barn elsket nirvana, ozzy, janet Jackson, trendkiller og alt annet jeg hørte på da de var små, men at de digger en sang eller to i oppveksten du ikke klassifiserer  som akseptabel bør du ha opplevd. Om ikke, så har du ikke merket det og de har skjult det for deg. Det må jo bære ganske flaut

Anonymkode: 751f9...752

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...