Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #1 Skrevet 7. mars 2020 Får din 12 åring høre på sangen? Er ikke akkurat en barnesang, men er ikke så ille. En kompis av min sønn sier at han får ikke høre sånne sanger. Dem er 12 år Anonymkode: 0a147...859
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #2 Skrevet 7. mars 2020 Mange på trinnet til 8åringen har hørt den. Og digger den! Ikke sikkert de lytter så nøye til teksten da.. Anonymkode: ab86a...b43
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Skrevet 7. mars 2020 Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #4 Skrevet 7. mars 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab Og hva er ordentlig musikk?? Anonymkode: 0a147...859
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #5 Skrevet 7. mars 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab 😂😂 Anonymkode: 8fc18...732
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂😂 Anonymkode: 8fc18...732 🤣🤣 Helt enig. Bestemme hvilken musikk barna får høre på. Så trist Anonymkode: 0a147...859
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab På et tidspunkt kan du ikke ha kontroll lenger, og da hører de på det de selv liker uten at du vet det. Mine barn har hørt den og elsker den. Anonymkode: 751f9...752
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab Hva anser du som ordentlig musikk? Klassisk? Jazz? Country? Salmer? Visesang? Pop? ???? Anonymkode: a4f27...ef6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #9 Skrevet 7. mars 2020 Selvsagt. Den er jo dritgøy. Alle skjønner jo at det er en parodi. Anonymkode: 4c5f6...2b2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #10 Skrevet 7. mars 2020 Måtte inn å høre den nå, 2. klassingen har spurt en 3-4 ganger i det siste om jeg har hørt sangen. Antar hun har hørt den på SFO/ skolen og at det snakkes om det der. Vi kjører forbi Haugenstua når vi skal besøke besteforeldrene og jeg bodde faktisk der på 70-tallet som liten. Anonymkode: daad5...30e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #11 Skrevet 7. mars 2020 1.klassingen hadde hørt den på skolebussen en dag her. Anonymkode: 41ecf...0e1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #12 Skrevet 7. mars 2020 Mine barn har masse humor, så ja Haugenstua får de selvfølgelig høre. Anonymkode: 31941...054
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #13 Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab Så hvis de hører på sånt hos venner eller andre steder, så må de gå hjem Anonymkode: 2a220...b81
Bruker3 Skrevet 7. mars 2020 #14 Skrevet 7. mars 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: Mine barn får ikke høre på sånt. De er vokst opp med ordentlig musikk fra de var små og er heldigvis ikke interessert i sånt lavmål. Anonymkode: 420be...fab Det var det mine Beatles-elskende foreldre også tenkte. De så vel aldri for seg at datteren deres skulle digge grunge 😆 Cobain 💓👶🏼💵
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 34 minutter siden, Bruker3 skrev: Det var det mine Beatles-elskende foreldre også tenkte. De så vel aldri for seg at datteren deres skulle digge grunge 😆 Cobain 💓👶🏼💵 🤣🤣 Anonymkode: 0a147...859
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 Mine får høre på den. OG se førstegangstjentesten. 4 kl Anonymkode: 020ab...a5d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 Her lytter vi utelukkende til klassiske verker, primært fra wienerklassisismen og bakover i tid. Barokk er en favoritt, spesielt hos førsteklassingen 😉 Anonymkode: cb798...45a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #18 Skrevet 7. mars 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her lytter vi utelukkende til klassiske verker, primært fra wienerklassisismen og bakover i tid. Barokk er en favoritt, spesielt hos førsteklassingen 😉 Anonymkode: cb798...45a Jaja, smaken er som baken....heldigvis 🤣🤣 Anonymkode: 0a147...859
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #19 Skrevet 7. mars 2020 7 timer siden, Bruker3 skrev: Det var det mine Beatles-elskende foreldre også tenkte. De så vel aldri for seg at datteren deres skulle digge grunge 😆 Cobain 💓👶🏼💵 Det burde jo ikke vært noe problem, grunge har musikalske kvaliteter og er en interessant del av musikkhistorien enten man er fan eller ei. Dette andre som nevnes her i tråden, derimot, er jo som å påstå at Grandiosa er pizza. Her i huset hører de forskjellige på mye rart, men det har altså som fellesnevner at det er musikk, ikke "musikk". Anonymkode: 420be...fab
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #20 Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her lytter vi utelukkende til klassiske verker, primært fra wienerklassisismen og bakover i tid. Barokk er en favoritt, spesielt hos førsteklassingen 😉 Anonymkode: cb798...45a Vokste opp med foreldre som holdt på på samme viset. Tok meg mange år etter jeg flyttet hjemmefra å bli komfortabel i sosiale sammenhenger fordi jeg manglet så mange kulturelle referansepunkter. Et tips er: Hør på det dere liker men sørg for at barnet ikke helt går glipp av de referanser de jevnaldrende har. Det er tross alt de som utgjør resten av samfunnet barnet skal leve med resten av livet. Og respekt for og nysgjerrighet overfor det kulturelle mangfoldet kommer godt med senere. Anonymkode: ff510...944
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #21 Skrevet 8. mars 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det burde jo ikke vært noe problem, grunge har musikalske kvaliteter og er en interessant del av musikkhistorien enten man er fan eller ei. Dette andre som nevnes her i tråden, derimot, er jo som å påstå at Grandiosa er pizza. Her i huset hører de forskjellige på mye rart, men det har altså som fellesnevner at det er musikk, ikke "musikk". Anonymkode: 420be...fab Men hva er dette «mye rart»? Hører de ikke på noe som andre på deres alder hører på? Det er jo en sang «alle» på barneskolen hører på Anonymkode: 751f9...752
Bruker3 Skrevet 8. mars 2020 #22 Skrevet 8. mars 2020 10 hours ago, Anonym bruker said: Det burde jo ikke vært noe problem, grunge har musikalske kvaliteter og er en interessant del av musikkhistorien enten man er fan eller ei. Dette andre som nevnes her i tråden, derimot, er jo som å påstå at Grandiosa er pizza. Her i huset hører de forskjellige på mye rart, men det har altså som fellesnevner at det er musikk, ikke "musikk". Anonymkode: 420be...fab Å skulle påvirke barns/ungdoms musikksmak tror jeg er skikkelig bakstreversk. Dette finner de ut av. Og du har hørt om ungdomsopprør? Når ungdom tar avstand fra foreldrenes oppleste sannheter og finner sin egen vei? Jeg håper egentlig at dine barn lager sin egen lille identitet med norsk partymusikk 24/7 😄
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #23 Skrevet 8. mars 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: 🤣🤣 Helt enig. Bestemme hvilken musikk barna får høre på. Så trist Anonymkode: 0a147...859 Omsorg og oppdragelse heter det. Å fucke regner jeg med at du vet hva betyr? Eller? Anonymkode: 5a295...bd6
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #24 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, Bruker3 skrev: Å skulle påvirke barns/ungdoms musikksmak tror jeg er skikkelig bakstreversk. Dette finner de ut av. Og du har hørt om ungdomsopprør? Når ungdom tar avstand fra foreldrenes oppleste sannheter og finner sin egen vei? Jeg håper egentlig at dine barn lager sin egen lille identitet med norsk partymusikk 24/7 😄 Så kan du sitte i er hjørne, med lyset avslått, og grine når poden velger Mozart over Lady Gaga. Anonymkode: 5a295...bd6
Bruker3 Skrevet 8. mars 2020 #25 Skrevet 8. mars 2020 9 hours ago, Anonym bruker said: Vokste opp med foreldre som holdt på på samme viset. Tok meg mange år etter jeg flyttet hjemmefra å bli komfortabel i sosiale sammenhenger fordi jeg manglet så mange kulturelle referansepunkter. Et tips er: Hør på det dere liker men sørg for at barnet ikke helt går glipp av de referanser de jevnaldrende har. Det er tross alt de som utgjør resten av samfunnet barnet skal leve med resten av livet. Og respekt for og nysgjerrighet overfor det kulturelle mangfoldet kommer godt med senere. Anonymkode: ff510...944 Dette er nok viktig ja Mine foreldre foret oss med Beatles fra vi var små. Som barn av 60-tallet hørte de på alle band med The. Vi likte Beatles. Men vi fikk høre våre kassetter med Jannicke, Roxette og etterhvert Nirvana. Min bestemor klassifiserte ikke grunge som noe annet enn bråk. Men hun hadde glede av at hennes datter fikk oppleve hvordan det er når barna blir forelsket i langhårete musikkslasker 😆 Nabobarna var ikke like heldige. I dag kan jeg se moroa av stolleken til jazz, men som barn synes vi det bare var rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå