Gå til innhold

Hva synes dere om at folk nå trosser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

publikumsforbudet i kollen?

Anonymkode: 5d26c...ae5

Politiet melder om langt over 100 unge berusede personer i skogen rundt Holmenkollen Skifestival.

– Mange av dem er godt beruset allerede. Det er unge mennesker som har drukket altfor mye allerede, og klokken er bare halv tolv, sier operasjonleder Tore Solberg til VG.

Flere er ikke i stand til å ta vare på seg selv, og får hjelp av Røde Kors og politiet.

 

– Det er ikke mange barnefamilier der. Det er selvfølgelig vanlige mennesker der også, men det blir overskygget av alkohol.

Politiet har ikke planer om å vise bort overstadig berusede mennesker.

– Men vi må se at de holder seg innenfor de rammene de har fått. Det er mye alkohol der oppe.

Klokken 12 starter kvinnenes tremil med Therese Johaug som storfavoritt. Men torsdag kveld ble det klart at den årlige folkefesten i Kollen ble avlyst, da Oslo kommune sammen med helsemyndighetene stengte arrangementene for publikum på grunn av frykt for smittefaren til corona-viruset under slike folkefester.

 

Skiarenaen er stengt for publikum og folk er blitt anmodet om ikke å oppsøke områdene utenfor stadion:

Men det har mange folk trosset og det er satt opp flere telt rundt løypa i friområdene i skogene rundt den lukkede arenaen. Allerede i går var folk på plass rundt løypene

 

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/e8ozqM/publikum-trosser-kollen-stengingen-politiet-melder-om-berusede-folk

 

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leger vil til en hver tid måtte rangere og velge mellom pasienter, og alltid prioritere de sykeste. Også ved krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger OG epidemier. Så akuttpasienter og kreftsyke vil fortsatt få hjelp. Men planlagte inngrep, derimot, henvisninger, utredninger, undersøkelser og en del andre ting som kan vente, vil nok måtte vente.

Anonymkode: 4f900...5cf

Når vi har 450 intensivplasser i Norge og man regner med at mellom 1400 og 2800 vil trenge intensivbehandling pga. covid-19, da sier det seg selv at det ikke er særlig rom for å rangere og velge. Antall isolatrom er også svært begrenset.

DBS har gjort en beregning som sier at hvis 25 % av befolkningen blir smittet så kan vi risikere 6000 døde - men, fordi kapasiteten på sykehusene vil være begrenset og det dermed vil gi dårligere behandling for en del pga. legene må prioritere, så regner de med at 8000 vil dø.

Norsk helsevesen er ikke dimensjonert for hverken krig, større naturkatastrofer, terrorhandlinger eller epidemier.

Så nei, blir for mange for syke samtidig med covid-19, så vil ikke alle akuttpasienter, kreftpasienter og andre pasienter får god nok behandling, fordi det rett og slett ikke finnes nok kapasitet. Og DET er grunnen til at man må forsøke å redusere smitten slik at antallet smittede blir fordelt over en lengre periode!

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi har 450 intensivplasser i Norge og man regner med at mellom 1400 og 2800 vil trenge intensivbehandling pga. covid-19, da sier det seg selv at det ikke er særlig rom for å rangere og velge. Antall isolatrom er også svært begrenset.

DBS har gjort en beregning som sier at hvis 25 % av befolkningen blir smittet så kan vi risikere 6000 døde - men, fordi kapasiteten på sykehusene vil være begrenset og det dermed vil gi dårligere behandling for en del pga. legene må prioritere, så regner de med at 8000 vil dø.

Norsk helsevesen er ikke dimensjonert for hverken krig, større naturkatastrofer, terrorhandlinger eller epidemier.

Så nei, blir for mange for syke samtidig med covid-19, så vil ikke alle akuttpasienter, kreftpasienter og andre pasienter får god nok behandling, fordi det rett og slett ikke finnes nok kapasitet. Og DET er grunnen til at man må forsøke å redusere smitten slik at antallet smittede blir fordelt over en lengre periode!

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Ingen andre land opererer med disse worst case tallene. Sverige ler av oss, og forstår ikke hvordan norske eksperter har klart å regne seg til disse tallene.

Det farligste med dette viruset er hysteriet som råder. Verdensøkonomien er helt på bærtur. Om det fortsetter vil en masse selskaper gå konkurs og tusenvis av mennesker stå uten jobb. DET bekymrer meg veldig mye mer enn at en svært liten andel vil dø. Når VG slår opp med store bokstaver at EN person er død i Nederland av viruset. Mannen var 86 år - han kunne ha dødd av hva som helst.

Anonymkode: b0246...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre land opererer med disse worst case tallene. Sverige ler av oss, og forstår ikke hvordan norske eksperter har klart å regne seg til disse tallene.

Det farligste med dette viruset er hysteriet som råder. Verdensøkonomien er helt på bærtur. Om det fortsetter vil en masse selskaper gå konkurs og tusenvis av mennesker stå uten jobb. DET bekymrer meg veldig mye mer enn at en svært liten andel vil dø. Når VG slår opp med store bokstaver at EN person er død i Nederland av viruset. Mannen var 86 år - han kunne ha dødd av hva som helst.

Anonymkode: b0246...21d

Nei, det farligste er de som ignorer og ikke bryr seg, og hyler hysteri hele tiden.

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre land opererer med disse worst case tallene. Sverige ler av oss, og forstår ikke hvordan norske eksperter har klart å regne seg til disse tallene.

Det farligste med dette viruset er hysteriet som råder. Verdensøkonomien er helt på bærtur. Om det fortsetter vil en masse selskaper gå konkurs og tusenvis av mennesker stå uten jobb. DET bekymrer meg veldig mye mer enn at en svært liten andel vil dø. Når VG slår opp med store bokstaver at EN person er død i Nederland av viruset. Mannen var 86 år - han kunne ha dødd av hva som helst.

Anonymkode: b0246...21d

Det er fascinerende hvordan "vanlige" folk, snekkere, mekanikere, økonomer, eiendomsmeglere etc., mener at de vet bedre enn Norges helsemyndigheter. Hva baserer du dine uttalelser på? Hvem sitter på kunnskap som du kan akseptere som sannhet, om ikke fagpersoner? Hvorfor vet du bedre enn Norges fremste leger? 

Anonymkode: 2246f...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre land opererer med disse worst case tallene. Sverige ler av oss, og forstår ikke hvordan norske eksperter har klart å regne seg til disse tallene.

Det farligste med dette viruset er hysteriet som råder. Verdensøkonomien er helt på bærtur. Om det fortsetter vil en masse selskaper gå konkurs og tusenvis av mennesker stå uten jobb. DET bekymrer meg veldig mye mer enn at en svært liten andel vil dø. Når VG slår opp med store bokstaver at EN person er død i Nederland av viruset. Mannen var 86 år - han kunne ha dødd av hva som helst.

Anonymkode: b0246...21d

Har du ikke fått med deg noe av det som har skjedd i Kina? Ikke noe om dødsratene til dette viruset? Ikke noe av det WHO har gått ut med av informasjon? Ikke fått med deg at WHO har på det aller sterkeste bedt den vestlige verden om å ikke bagatellisere dette, men sette igang langt sterkere tiltak for å begrense smitte?

Nei, stemmer det... du vet jo best...

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre land opererer med disse worst case tallene. Sverige ler av oss, og forstår ikke hvordan norske eksperter har klart å regne seg til disse tallene.

Det farligste med dette viruset er hysteriet som råder. Verdensøkonomien er helt på bærtur. Om det fortsetter vil en masse selskaper gå konkurs og tusenvis av mennesker stå uten jobb. DET bekymrer meg veldig mye mer enn at en svært liten andel vil dø. Når VG slår opp med store bokstaver at EN person er død i Nederland av viruset. Mannen var 86 år - han kunne ha dødd av hva som helst.

Anonymkode: b0246...21d

Fatter ikke at folk kan være så lite opplyst og egoistiske! Hannkunne fint blitt 116 år, det vet vi ikke! Men du synes det er helt greit at folk dør for det rammer jo ikke DEG😳🙄

Anonymkode: 3a1ed...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke fått med deg noe av det som har skjedd i Kina? Ikke noe om dødsratene til dette viruset? Ikke noe av det WHO har gått ut med av informasjon? Ikke fått med deg at WHO har på det aller sterkeste bedt den vestlige verden om å ikke bagatellisere dette, men sette igang langt sterkere tiltak for å begrense smitte?

Nei, stemmer det... du vet jo best...

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Greitt å være forsiktig og greitt å ta hensyn, og det er helt horribelt at folk som er satt i karantene fortsetter å gå ut for å handle, går på treningsenter og sikkert andre ting også. Det burde virkelig straffes, om vi har hjemmel til det. 

Men jeg er ikke sikker på om jeg tror at dødsratene fra Kina stemmer helt med virkeligheten. Skal vel ikke se bort i fra at det er mange flere som har blitt / vært smittet men ikke har blitt oppdaget. 

Anonymkode: 1a7b0...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fatter ikke at folk kan være så lite opplyst og egoistiske! Hannkunne fint blitt 116 år, det vet vi ikke! Men du synes det er helt greit at folk dør for det rammer jo ikke DEG😳🙄

Anonymkode: 3a1ed...9af

Du må gjerne synes at jeg er kynisk og kald, men har du blitt 86 år, så er du mer utsatt for all verdens av sykdommer. Sånn er det bare. Det er ingen stor nyhetssak at en såpass gammel person dør.

Anonymkode: b0246...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greitt å være forsiktig og greitt å ta hensyn, og det er helt horribelt at folk som er satt i karantene fortsetter å gå ut for å handle, går på treningsenter og sikkert andre ting også. Det burde virkelig straffes, om vi har hjemmel til det. 

Men jeg er ikke sikker på om jeg tror at dødsratene fra Kina stemmer helt med virkeligheten. Skal vel ikke se bort i fra at det er mange flere som har blitt / vært smittet men ikke har blitt oppdaget. 

Anonymkode: 1a7b0...3ce

Helt enig med deg. Og sett i forhold til folketallet i Kina, så er det et forsvinnende lite antall syke, og enda færre døde.

Anonymkode: b0246...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må gjerne synes at jeg er kynisk og kald, men har du blitt 86 år, så er du mer utsatt for all verdens av sykdommer. Sånn er det bare. Det er ingen stor nyhetssak at en såpass gammel person dør.

Anonymkode: b0246...21d

Ja, herlighet, er man først blitt 86 får man jammen godta og bli ofret så slike som deg kan drikke seg dritings i Holmenkollen. Han har fått sine år nå er det DIN tur🙄 Det samme gjelder selvsagt alle syke og svake. De får bare godta og dø, vi andre vi gjøre som vi vil😳

Anonymkode: 3a1ed...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjermer du dem hver vinter fra influensa? 

Anonymkode: 4f900...5cf

De skjermer seg selv ved å vaksinere seg. 

Anonymkode: 6b6e6...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Du må gjerne synes at jeg er kynisk og kald, men har du blitt 86 år, så er du mer utsatt for all verdens av sykdommer. Sånn er det bare. Det er ingen stor nyhetssak at en såpass gammel person dør.

Anonymkode: b0246...21d

Du er så sikker på din sak, helt til bestemoren din ligger for døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Bruker3 skrev:

Du er så sikker på din sak, helt til bestemoren din ligger for døden.

Min bestemor døde av lungebetennelse etter influensa for noen år siden. Ingen lever evig, det er trist med de nærmeste, men det er livets gang. 

Anonymkode: b0246...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Min bestemor døde av lungebetennelse etter influensa for noen år siden. Ingen lever evig, det er trist med de nærmeste, men det er livets gang. 

Anonymkode: b0246...21d

Alle er nok ikke like kyniske som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min bestemor døde av lungebetennelse etter influensa for noen år siden. Ingen lever evig, det er trist med de nærmeste, men det er livets gang. 

Anonymkode: b0246...21d

Hadde du sagt det samme om det var en yngre person, som var i en av risiokogruppene?

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bruker3 skrev:

Alle er nok ikke like kyniske som deg. 

Men dessverre er det mange like kyniske og ignorante der ute😫

Anonymkode: 3a1ed...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bruker3 skrev:

Alle er nok ikke like kyniske som deg. 

Så det er kynisk å godta at vi alle skal dø en gang? Hvordan tror du samfunnet hadde blitt om alle ble 120 år gamle? 
 

Jeg er voksen nok til å forstå at mine besteforeldre ikke har evig liv. Det betyr ikke at jeg ikke gråt som en sil da de døde, men skal jeg stoppe mitt liv fordi besteforeldrene mine som fikk 90 år på jorden gikk bort?

Anonymkode: b0246...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Så det er kynisk å godta at vi alle skal dø en gang? Hvordan tror du samfunnet hadde blitt om alle ble 120 år gamle? 
 

Jeg er voksen nok til å forstå at mine besteforeldre ikke har evig liv. Det betyr ikke at jeg ikke gråt som en sil da de døde, men skal jeg stoppe mitt liv fordi besteforeldrene mine som fikk 90 år på jorden gikk bort?

Anonymkode: b0246...21d

Du kan jo prøve å forstå at andre ønsker å beholde sine besteforeldre. 

Men sånne som deg er en lost case. Jeg melder meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er kynisk å godta at vi alle skal dø en gang? Hvordan tror du samfunnet hadde blitt om alle ble 120 år gamle? 
 

Jeg er voksen nok til å forstå at mine besteforeldre ikke har evig liv. Det betyr ikke at jeg ikke gråt som en sil da de døde, men skal jeg stoppe mitt liv fordi besteforeldrene mine som fikk 90 år på jorden gikk bort?

Anonymkode: b0246...21d

Herregud, er du så dum?? Er en forskjell på å dø naturlig ogdet å dø for tidlig av en epidemi som kunne vært unngått. Du virker overhodet ikke voksen spør du meg...

Anonymkode: 3a1ed...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker et oppslag under svineinfluensaen hvor "ingen" forstod hvorfor en ung mann ble så syk og døde av den. Han var jo sunnheten selv, frisk og sterk. Han hadde jobbet veldig mye overtid over en periode før han dro på et par ukers heisatur til syden med kompiser og at de der hadde vært på fylla mer eller mindre hver eneste dag, spist feil, sovet lite og vært lite i solen. Med andre ord, han hadde kjørt sitt immunsystem helt ned i kjelleren - så det var jo ikke noe merkelig at nettopp han ble så syk og dessverre døde, for kroppen hans hadde lite å stå imot med da han fikk smitten.

Og nå ser vi alle idiotene i Holmenkollen som er på heisatur og fylletur og som synes det er viktigere og helt greit, for de er jo så unge og friske... Til og med mindreårige ungdommer så fulle midt på dagen at de ikke er i stand til å ta vare på seg selv.

Nordmenn er arrogante som tror de ikke kan bli alvorlig syke av dette.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du burde virkelig skaffe deg et liv fremfor å dyrke dette hatet ditt til kvinner over nettet. Du får ikke mer lykke i livet av det.

Myndighetene skal nå sette et tak for hvor mange som kan samles på arrangementer, og da vil jeg anta at de fleste 8. mars arrangementene utgår.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Jeg mente ikke å støte noen.

Men det er vel litt merkelig å irritere seg over de som tar seg til skogen i Vestmarka, samtidig som mange av de samme planlegger å plassere seg i en stor folkemengde midt i gryta av Oslo.

Selv om man ikke er redd for å bli smittet selv har vi alle et kollektivt ansvar for å begrense smitten.

Anonymkode: 219fe...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mente ikke å støte noen.

Men det er vel litt merkelig å irritere seg over de som tar seg til skogen i Vestmarka, samtidig som mange av de samme planlegger å plassere seg i en stor folkemengde midt i gryta av Oslo.

Selv om man ikke er redd for å bli smittet selv har vi alle et kollektivt ansvar for å begrense smitten.

Anonymkode: 219fe...4a7

Og hvis du hadde fulgt litt med så er det stadig flere som nå avlyser 8. mars arrangement.

Det som var med Holmenkollen er at helsemyndighetene spesifikt hadde gått ut og bedt folk holde seg unna, og likevel driter folk i det. Men når folk som er satt i karantene og har fått klare instrukser for adferd også driter i det, så sier det mye om disse.

Det var sagt at det skulle komme retningslinjer om hvor mange som kan samles, og jeg blir svært forundret om det ikke kommer slike retningslinjer i dag.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen andre land opererer med disse worst case tallene. Sverige ler av oss, og forstår ikke hvordan norske eksperter har klart å regne seg til disse tallene.

Det farligste med dette viruset er hysteriet som råder. Verdensøkonomien er helt på bærtur. Om det fortsetter vil en masse selskaper gå konkurs og tusenvis av mennesker stå uten jobb. DET bekymrer meg veldig mye mer enn at en svært liten andel vil dø. Når VG slår opp med store bokstaver at EN person er død i Nederland av viruset. Mannen var 86 år - han kunne ha dødd av hva som helst.

Anonymkode: b0246...21d

Jo, andre land oppererer med lignende tall. I Australia snakker de om faren for at 25-70% blir smittet. I USA forsøker de å planlegge for 10 millioner sykhusinnleggelser.

Anonymkode: bf361...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...