Gå til innhold

Hva synes dere om at folk nå trosser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir artig for dem, når de ligger i senga, dødssyke, og gisper etter pusten.

Anonymkode: 82bf6...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det blir artig for dem, når de ligger i senga, dødssyke, og gisper etter pusten.

Anonymkode: 82bf6...00d

Tror du det samme gjelder alle feministene som skal samles til 8. mars arrangementet i Oslo?

Anonymkode: 219fe...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir artig for dem, når de ligger i senga, dødssyke, og gisper etter pusten.

Anonymkode: 82bf6...00d

Det er jo det som er så tragisk - mest trolig er det ikke dem selv som ender der, det er helt andre og uskyldige mennesker som må betale med helse og liv for deres idioti og komplette mangel på medmenneskelighet.

Dette er egoismens verste side og en del av det moderne samfunnet hvor altfor mange har for lite omtanke for fellesskapet. I dag er det "instant satisfaction" for seg selv som gjelder og alle andre driter de i.

Jeg skulle ønske politiet stilte opp og ga ut bøter i hopetall. Bøter som svir ordentlig.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du det samme gjelder alle feministene som skal samles til 8. mars arrangementet i Oslo?

Anonymkode: 219fe...4a7

Du burde virkelig skaffe deg et liv fremfor å dyrke dette hatet ditt til kvinner over nettet. Du får ikke mer lykke i livet av det.

Myndighetene skal nå sette et tak for hvor mange som kan samles på arrangementer, og da vil jeg anta at de fleste 8. mars arrangementene utgår.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bøter er jeg helt enig i at burde gis ut!

Anonymkode: 5d26c...ae5

Jeg tror det kunne hatt en veldig bra allmennpreventiv virkning, bare bøtene ble gjort store nok.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlebeskuende og egoistiske idioter. Meg, meg, meg... 🙄😑

Anonymkode: be9e2...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg går mot strømmen her, men jeg tror egentlig ikke det gjør så mye fra eller til. Smitten sprer seg fort allerede, og vi kommer nok i en viss risikosone (eller fjorten) alle mann, alle, sånn litt etter hvert. De færreste blir særlig syke, noen få blir ordentlig syke, noen av disse dør. Omtrent som hver vinter og influensasesong. En del av oss blir kanskje litt syke, men ellers normalt friske mennesker blir bare normalt influensasyke og står det greit over. Det kan være at samfunnet vårt vil gå litt i stå i noen uker, men det er ikke så farlig. De aller, aller fleste av oss vil overleve denne "epidemien" også. 

Anonymkode: 6098a...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skjønner jeg går mot strømmen her, men jeg tror egentlig ikke det gjør så mye fra eller til. Smitten sprer seg fort allerede, og vi kommer nok i en viss risikosone (eller fjorten) alle mann, alle, sånn litt etter hvert. De færreste blir særlig syke, noen få blir ordentlig syke, noen av disse dør. Omtrent som hver vinter og influensasesong. En del av oss blir kanskje litt syke, men ellers normalt friske mennesker blir bare normalt influensasyke og står det greit over. Det kan være at samfunnet vårt vil gå litt i stå i noen uker, men det er ikke så farlig. De aller, aller fleste av oss vil overleve denne "epidemien" også. 

Anonymkode: 6098a...0af

Så da skal vi ikke bry oss om å prøve å skjerme de svakere gruppene så godt vi kan? Men du er tydeligvis synsk og vet bedre enn ekspertene.

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da skal vi ikke bry oss om å prøve å skjerme de svakere gruppene så godt vi kan? Men du er tydeligvis synsk og vet bedre enn ekspertene.

Anonymkode: bf969...aa1

Den som lever, får se, da vet du.  😉

Jeg er for gammel og jordnær til å fly opp i hysteri for alt. Noe skal jeg dessuten stryke med av. 

Anonymkode: 6098a...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteriet vil ingen ende ta...

Om du er i faresonen så må du virkelig ta dine forhåndsregler selv. Man kan virkelig ikke forvente at 4 mill mennesker skal forholde seg til det. I en ideell verden kanskje, men denne verden er langt fra ideell. 

Jeg jobber tett på mange mennesker hver dag.  Vi spriter og vasker, men blir noen av disse smittet blir jeg også. Jeg kan jo ikke slutte i jobben min..jeg må omgås disse menneskene, og samtidig omgå min familie og omgangskrets.  

Nytter ikke å ta helt av.  Hvor lenge skal vi sette livet på vent? Det kan jo ta vinter og votter før dette viruset er borte.

Anonymkode: b43ec...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den som lever, får se, da vet du.  😉

Jeg er for gammel og jordnær til å fly opp i hysteri for alt. Noe skal jeg dessuten stryke med av. 

Anonymkode: 6098a...0af

Ja, du ja, men hva med fireåringen med astma, eller tenåringen med transplantert lever, eller alenemoren med kreft - som ikke har lyst til å bli alvorlig syk eller dø? 

Jeg har selv astma og holdte på å stryke med av svineinfluensa i 2013. Det hadde vært greit om "de fleste" hadde tatt litt hensyn til "oss andre". 

Anonymkode: 2246f...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner jeg går mot strømmen her, men jeg tror egentlig ikke det gjør så mye fra eller til. Smitten sprer seg fort allerede, og vi kommer nok i en viss risikosone (eller fjorten) alle mann, alle, sånn litt etter hvert. De færreste blir særlig syke, noen få blir ordentlig syke, noen av disse dør. Omtrent som hver vinter og influensasesong. En del av oss blir kanskje litt syke, men ellers normalt friske mennesker blir bare normalt influensasyke og står det greit over. Det kan være at samfunnet vårt vil gå litt i stå i noen uker, men det er ikke så farlig. De aller, aller fleste av oss vil overleve denne "epidemien" også. 

Anonymkode: 6098a...0af

Dette er ikke en influensa. En normal influensa har en dødelighet på 0,1 %. Covid-19 har en dødelighet på rundt 3,5 % - og i tillegg er dette viruset mer enn dobbelt så smittsomt som influensa. Så når flere blir smittet så vil også langt flere dø av dette viruset.

Du og mange andre forstår tydeligvis ikke at det ikke er snakk om å greie å hindre folk i å bli smittet lenger, det er snakk om å forsøke å hindre at for mange blir smittet på samme tid. For blir for mange smittet på samme tid så vil det bli store problemer med å få behandlet alle. Så smittsomt som det er må vi anta at et større antall helsearbeidere vil bli smittet selv, og om de allerede da er redusert pga. for mye stress pga. krisesituasjon, så er det større risiko for at det går galt for dem også, slik vi så i Kina. Så har du det at vi kun har beskyttelsesutstyr for noen få uker til helsearbeidere. Kan vi skyve på hovedsmitteperioden i noen uker kan det være nok til å skaffe nytt utstyr også, noe som igjen vil føre til færre smittede helsearbeidere, mindre smitte til deres familier osv. osv.

Blir for mange smittet samtidig så vil det også kunne ramme helt vesentlige samfunnsfunksjoner, som levering av mat til butikker, medisiner til apoteker, osv. osv.

Derfor er det av største viktighet at alle forsøker å bremse smitte så lenge som mulig slik at det kan bli mest mulig kontrollert, slik at helsevesen, kommune og andre ikke blir for tungt rammet samtidig. For skjer det, da tror jeg vi vil se tilstander som mange ikke kunne tenkt seg.

Det er også bare 450 intensivplasser i hele Norge på sykehus. De brukes også til vanlige pasienter som blir akutt syke eller skadet eller etter operasjoner som får komplikasjoner. Om alle disse plassene belegges av viruspasienter på samme tid vil det gå utover alle andre pasienter som trenger akutt nødhjelp. I tillegg vil det føre til at en hel rekke andre pasientgrupper som trenger planlagt behandling ikke vil få det før etter epidemien er over, f.eks. kreftpasienter, hjertepasienter osv.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke en influensa. En normal influensa har en dødelighet på 0,1 %. Covid-19 har en dødelighet på rundt 3,5 % - og i tillegg er dette viruset mer enn dobbelt så smittsomt som influensa. Så når flere blir smittet så vil også langt flere dø av dette viruset.

Du og mange andre forstår tydeligvis ikke at det ikke er snakk om å greie å hindre folk i å bli smittet lenger, det er snakk om å forsøke å hindre at for mange blir smittet på samme tid. For blir for mange smittet på samme tid så vil det bli store problemer med å få behandlet alle. Så smittsomt som det er må vi anta at et større antall helsearbeidere vil bli smittet selv, og om de allerede da er redusert pga. for mye stress pga. krisesituasjon, så er det større risiko for at det går galt for dem også, slik vi så i Kina. Så har du det at vi kun har beskyttelsesutstyr for noen få uker til helsearbeidere. Kan vi skyve på hovedsmitteperioden i noen uker kan det være nok til å skaffe nytt utstyr også, noe som igjen vil føre til færre smittede helsearbeidere, mindre smitte til deres familier osv. osv.

Blir for mange smittet samtidig så vil det også kunne ramme helt vesentlige samfunnsfunksjoner, som levering av mat til butikker, medisiner til apoteker, osv. osv.

Derfor er det av største viktighet at alle forsøker å bremse smitte så lenge som mulig slik at det kan bli mest mulig kontrollert, slik at helsevesen, kommune og andre ikke blir for tungt rammet samtidig. For skjer det, da tror jeg vi vil se tilstander som mange ikke kunne tenkt seg.

Det er også bare 450 intensivplasser i hele Norge på sykehus. De brukes også til vanlige pasienter som blir akutt syke eller skadet eller etter operasjoner som får komplikasjoner. Om alle disse plassene belegges av viruspasienter på samme tid vil det gå utover alle andre pasienter som trenger akutt nødhjelp. I tillegg vil det føre til at en hel rekke andre pasientgrupper som trenger planlagt behandling ikke vil få det før etter epidemien er over, f.eks. kreftpasienter, hjertepasienter osv.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Hør, hør! 

Anonymkode: 2246f...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den som lever, får se, da vet du.  😉

Jeg er for gammel og jordnær til å fly opp i hysteri for alt. Noe skal jeg dessuten stryke med av. 

Anonymkode: 6098a...0af

Når ble det hysteri å bry seg om andre?  Dette er jo ingen vanlig influensa i det hele tatt, jeg kan ikke skjønne hvordan folk enda tror det.

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så da skal vi ikke bry oss om å prøve å skjerme de svakere gruppene så godt vi kan? Men du er tydeligvis synsk og vet bedre enn ekspertene.

Anonymkode: bf969...aa1

Skjermer du dem hver vinter fra influensa? 

Anonymkode: 4f900...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Det er også bare 450 intensivplasser i hele Norge på sykehus. De brukes også til vanlige pasienter som blir akutt syke eller skadet eller etter operasjoner som får komplikasjoner. Om alle disse plassene belegges av viruspasienter på samme tid vil det gå utover alle andre pasienter som trenger akutt nødhjelp. I tillegg vil det føre til at en hel rekke andre pasientgrupper som trenger planlagt behandling ikke vil få det før etter epidemien er over, f.eks. kreftpasienter, hjertepasienter osv.

Anonymkode: 9b4e3...fd4

Leger vil til en hver tid måtte rangere og velge mellom pasienter, og alltid prioritere de sykeste. Også ved krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger OG epidemier. Så akuttpasienter og kreftsyke vil fortsatt få hjelp. Men planlagte inngrep, derimot, henvisninger, utredninger, undersøkelser og en del andre ting som kan vente, vil nok måtte vente.

Anonymkode: 4f900...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjermer du dem hver vinter fra influensa? 

Anonymkode: 4f900...5cf

Dette er ingen vanlig influensa

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjermer du dem hver vinter fra influensa? 

Anonymkode: 4f900...5cf

Jeg tar influensavaksine hos meg og hele min familie hvert år. I tillegg tar jeg lungebetennelsevaksine hvert 5. År. Jeg er innom sykehus hver 14. dag for å bli lyttet på, ta CRP og diverse blodprøver før jeg kan ta sprøyta med imundempende medisin. Legen passer på at d-vitamin og jern ligger veldig høyt. Går jern ned får jeg det intravenøst.

 

jeg unngår selvsagt store folkemengder i den grad det er mulig, alle vasker hender når de kommer inn i vårt hus - alltid, vi har vaskehjelp som spritet diverse håndtak, rekkverk i trapper osv. 
 

dette gjør jeg alltid, nå håper jeg dere andre kan være med å hindre smitte så godt alle kan. Jeg holdt på å dø av virus tidligere, men ønsker å se barna mine vokse opp. (Jeg fikk barn før jeg ble syk, viss du lurte)

Anonymkode: f944c...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tar influensavaksine hos meg og hele min familie hvert år. I tillegg tar jeg lungebetennelsevaksine hvert 5. År. Jeg er innom sykehus hver 14. dag for å bli lyttet på, ta CRP og diverse blodprøver før jeg kan ta sprøyta med imundempende medisin. Legen passer på at d-vitamin og jern ligger veldig høyt. Går jern ned får jeg det intravenøst.

 

jeg unngår selvsagt store folkemengder i den grad det er mulig, alle vasker hender når de kommer inn i vårt hus - alltid, vi har vaskehjelp som spritet diverse håndtak, rekkverk i trapper osv. 
 

dette gjør jeg alltid, nå håper jeg dere andre kan være med å hindre smitte så godt alle kan. Jeg holdt på å dø av virus tidligere, men ønsker å se barna mine vokse opp. (Jeg fikk barn før jeg ble syk, viss du lurte)

Anonymkode: f944c...d28

Hvorfor ikke lungebetennelsevaksine oftere enn hvert 5 år?

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke lungebetennelsevaksine oftere enn hvert 5 år?

Anonymkode: bf969...aa1

Fordi det vanlige er visst hvert 10. År, men i risikogrupper så anbefaler de hvert 5. År. Er det spesialisten min sier så derfor forholder jeg meg til det!

Anonymkode: f944c...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det vanlige er visst hvert 10. År, men i risikogrupper så anbefaler de hvert 5. År. Er det spesialisten min sier så derfor forholder jeg meg til det!

Anonymkode: f944c...d28

Det visste jeg ikke, trodde det og var en vaksine man tok hvert år. Takk for svar :)

Anonymkode: bf969...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hysteriet vil ingen ende ta...

Om du er i faresonen så må du virkelig ta dine forhåndsregler selv. Man kan virkelig ikke forvente at 4 mill mennesker skal forholde seg til det. I en ideell verden kanskje, men denne verden er langt fra ideell. 

Jeg jobber tett på mange mennesker hver dag.  Vi spriter og vasker, men blir noen av disse smittet blir jeg også. Jeg kan jo ikke slutte i jobben min..jeg må omgås disse menneskene, og samtidig omgå min familie og omgangskrets.  

Nytter ikke å ta helt av.  Hvor lenge skal vi sette livet på vent? Det kan jo ta vinter og votter før dette viruset er borte.

Anonymkode: b43ec...aa3

Plutselig har de en vaksine, eller det blir varmere ute så viruset trives dårligere. Kanskje vi da har greid å bremse det nok til at endel av de utsatte overlever? Er ikke det verdt en bitteliten innsats og litt offer av ting som er unødvendig? Som å dra i Kollen.

Anonymkode: 3a1ed...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...