Gå til innhold

Kjønnsløs oppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se denne. Dette synes jeg understreker hvor langt man kan gå. Hvorfor kunne ikke faren bare vente og se om en av guttene ønsket å være jente? Istedenfor å konstruere et «problem»? På meg virker det som om den eldste av barna er litt lei av å få spørsmål hver eneste dag om han vil være han, hun eller hen i dag.

Anonymkode: 51012...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir for dumt å strebe etter et kjønnsløst samfunn. Nå går jo trenden mot at det finnes flere kjønn enn de to vi er vant å regne med. Å gå stikk motsatt vei og strebe etter kun ett kjønn blir å gå baklengs inn i fremtiden. 

Og hva vil det si å være kjønnsløs? Skal vi heie på en gutt i rosa kjole, men hindre at jenter får kle seg i det samme? Skal man strebe etter at jentene skal leke ‘slåsselek’, men avlede gutter som vil det samme? 

Er ikke vitsen med å prøve å oppdra trygge barn at de skal få lov til å teste ut og alle interesser og hobbyer? Eller skal man selv lage en mal hvor de må passe inn som best de kan? 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke vi skal bli så opphengt i å være nøytrale. Det blir litt for dumt rett og slett. Skal vi være nøytrale samtidig som vi kjemper for kvinners rettigheter da? Hener mot abort. Det er hens valg! Det er faktisk sånn at kvinner fortsatt blir gravide om vi kaller barna han, hun eller hen. Hen blir ikke gravide og hen blir ikke undertrykket og hen kan ikke bestemme over egen kropp. Hen er ikke noe å kjempe for fordi de aldri vil få de samme mulighetene til mange ting. 

Anonymkode: 98abd...9f0

Kvinner blir ikke gravide, folk med livmor blir gravide. "Hener", som du kaller dem, er faktisk den mest undertrykte folkegruppen i det moderne samfunnet. Det er du bevis på.

Anonymkode: 48029...11f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner blir ikke gravide, folk med livmor blir gravide. "Hener", som du kaller dem, er faktisk den mest undertrykte folkegruppen i det moderne samfunnet. Det er du bevis på.

Jeg spyr.

Anonymkode: c814d...72b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spyr.

Anonymkode: c814d...72b

Pussig, jeg føler akkurat det samme for deg 🤮 Ta transfobien din og dra din vei 💅

Skrevet

Alle er kvinner.

Anonymkode: b320d...3d2

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil og avvik fra normal? Tja, hva sier du om Downs syndrom, klumpfot, autisme, fargeblindhet og skoliose? Det er jo tilstander som finnes, enten du liker det ikke, og selv om det avviker fra «normalen» å ha flere kromosomer enn andre, så er det jo lite fruktbart å bare slå fast at det er «unormalt». Personen forsvinner jo ikke, samme hva du mener om vedkommendes «avvik».

Anonymkode: 9002b...d03

Downs og de andre diagnosene er vel ikke kjønn😒

Anonymkode: 6e69a...12f

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle er kvinner.

Anonymkode: b320d...3d2

Hvor finner du slikt oppgulp? 

Anonymkode: 6e69a...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...