Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #1 Skrevet 5. mars 2020 Er det noen her inne med gutter som har opplevd det? Jeg har nettopp fått vite at sønnen min på ti år må opereres fordi forhuden hans er for trang. Vi har prøvd behandling med salve i seks uker, men uten resultat, og nå sier legen at han må få et «lite snitt». Jeg stoler selvfølgelig på at legene vet hva de snakker om, men jeg synes bare det er så pyton! Er redd for redusert følsomhet og at det kommer til å gå ut over seksuallivet hans som voksen. Er det noen som har en sønn som har fått denne operasjonen? (Og som kan berolige meg...?) Prøvde å snakke med mannen om det, men han ble bare sur og syntes jeg var hysterisk. Synes nok ikke det er noe særlig, han heller, men er bare ikke spesielt god til å snakke om det (eller noe annet, for den saks skyld). Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #2 Skrevet 5. mars 2020 Sønnen min fikk full omskjæring av samme grunn. Kirurgen mente at å snitte bare utsatte problemet. Han hadde kjempevondt etterpå, og såret grodde ikke skikkelig på to mnd (mange runder med sårbehandling og bandasjering) men han er atopiker, og har generelt veldig sensitiv hud. Mannen har gått gjennom det samme, men da i voksen alder. Han hadde også smerter et par dager etter operasjonen, og så gikk det helt fint igjen. Dette et visst det normale. Mannen fikk forresten snittet opp et år tidligere, men det ble ikke noe bedre (på grunn av arrsdannelse), så han måtte fjerne alt. Sønnen vår er nå 16 år. Etter at såret endelig grodde har han ikke hatt noen problemer så vidt vi vet. Mannen fungerer like fint som før på alle måter😊 Anonymkode: cec4f...b64
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #3 Skrevet 5. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sønnen min fikk full omskjæring av samme grunn. Kirurgen mente at å snitte bare utsatte problemet. Han hadde kjempevondt etterpå, og såret grodde ikke skikkelig på to mnd (mange runder med sårbehandling og bandasjering) men han er atopiker, og har generelt veldig sensitiv hud. Mannen har gått gjennom det samme, men da i voksen alder. Han hadde også smerter et par dager etter operasjonen, og så gikk det helt fint igjen. Dette et visst det normale. Mannen fikk forresten snittet opp et år tidligere, men det ble ikke noe bedre (på grunn av arrsdannelse), så han måtte fjerne alt. Sønnen vår er nå 16 år. Etter at såret endelig grodde har han ikke hatt noen problemer så vidt vi vet. Mannen fungerer like fint som før på alle måter😊 Anonymkode: cec4f...b64 Rettelse: bedre enn før, siden han slipper smerter og blodige rifter ved samleie. Anonymkode: cec4f...b64
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2020 #4 Skrevet 5. mars 2020 Sønnen min fikk et "lite snitt" da han var 6. De snitter, bretter og syr sammen på en måte som gjør at der ser helt normalt ut med bare litt romsligere forhud. Det grodde fort og fint, ingen komplikasjoner og han har ikke hatt noen problemer etterpå. Anonymkode: 2818e...6d6
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #5 Skrevet 6. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Rettelse: bedre enn før, siden han slipper smerter og blodige rifter ved samleie. Anonymkode: cec4f...b64 Tusen takk for svar. Det høres ut som en tøff opplevelse for sønnen din - og for deg. Godt å høre at alt fungerer fint når først operasjonen og helingen etterpå er overstått. Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #6 Skrevet 6. mars 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min fikk et "lite snitt" da han var 6. De snitter, bretter og syr sammen på en måte som gjør at der ser helt normalt ut med bare litt romsligere forhud. Det grodde fort og fint, ingen komplikasjoner og han har ikke hatt noen problemer etterpå. Anonymkode: 2818e...6d6 Tusen takk for svar! Det høres jo ut til å ha gått veldig bra, håper virkelig det går like fint med min og at de ikke trenger å fjerne særlig mye. Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #7 Skrevet 6. mars 2020 Det går jo mer utover sexlivet hans hvis han har for trang forhud. Har en mann med dette problemet og dette er et *stort* problem for oss. Hadde vært bedre om han var helt omskjært faktisk. Men i deres tilfelle er det jo snakk om å få tilbake normal funksjon. Null å bekymre seg for. Anonymkode: caff0...cca
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #8 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går jo mer utover sexlivet hans hvis han har for trang forhud. Har en mann med dette problemet og dette er et *stort* problem for oss. Hadde vært bedre om han var helt omskjært faktisk. Men i deres tilfelle er det jo snakk om å få tilbake normal funksjon. Null å bekymre seg for. Anonymkode: caff0...cca Det har du selvfølgelig helt rett i. Takk for beroligende svar. Kan ikke din mann opereres? Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #9 Skrevet 6. mars 2020 Sønnen til datteren min var gjennom det, og det gikk veldig fint. Problemet der var at tissen skulle være tapet opp på magen et par dager etterpå og det var overhodet ikke 9-åringen forberedt på og satte seg litt på bakbeina... Men resultatet har blitt veldig bra, nå kan den vokse mot pubertet uten at han har smerter. Anonymkode: 3419d...7f5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen til datteren min var gjennom det, og det gikk veldig fint. Problemet der var at tissen skulle være tapet opp på magen et par dager etterpå og det var overhodet ikke 9-åringen forberedt på og satte seg litt på bakbeina... Men resultatet har blitt veldig bra, nå kan den vokse mot pubertet uten at han har smerter. Anonymkode: 3419d...7f5 Takk for svar! Godt å høre at det gikk fint med ham. Blir bare nysgjerrig på hvordan han kunne tisse med tissen tapet opp på magen? Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Sønnen min har trang forhud. Han prøver å vide ut forhuden med q-tips og olje, slik legen har vist han. Så får vi se om det hjelper eller om han senere må opereres. Han er 6år gammel. Anonymkode: 18842...a28
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sønnen min har trang forhud. Han prøver å vide ut forhuden med q-tips og olje, slik legen har vist han. Så får vi se om det hjelper eller om han senere må opereres. Han er 6år gammel. Anonymkode: 18842...a28 Takk for svar! Vi har prøvd med salve og trekke forhuden tilbake osv. i fem-seks uker, men nå sier legen at det ikke nytter, siden åpningen er for liten/forhuden for trang. Han har hatt flere urinveisinfeksjoner som nok skyldes dette, så det skal jo bli godt å få det i orden, jeg hadde bare håpet det gikk uten operasjon. Håper det hjelper for din og han slipper å opereres! Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Vi har prøvd med salve og trekke forhuden tilbake osv. i fem-seks uker, men nå sier legen at det ikke nytter, siden åpningen er for liten/forhuden for trang. Han har hatt flere urinveisinfeksjoner som nok skyldes dette, så det skal jo bli godt å få det i orden, jeg hadde bare håpet det gikk uten operasjon. Håper det hjelper for din og han slipper å opereres! Anonymkode: 334bd...9da Min sønn på ni skal operere om et par uker for det samme. Han har slitt med balanitt, uvi og nyrebekkenbetennelse pga det, så skal egentlig bare bli fint å operere. De fjerner sjeldent hele forhuden, men lager et v-snitt som andre over nevner. Vi prøvde også den salven, i to runder, det hjalp noe, men langt ifra nok. Fra ikke-synlig åpning er nå hullet et like stort som hodet på en knappenål. Kan prøve å huske og oppdatere her når operasjonen er gjennomført (hvis ikke sønnen dere opereres før, da 😅) Anonymkode: 7ca39...224
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Min sønn på ni skal operere om et par uker for det samme. Han har slitt med balanitt, uvi og nyrebekkenbetennelse pga det, så skal egentlig bare bli fint å operere. De fjerner sjeldent hele forhuden, men lager et v-snitt som andre over nevner. Vi prøvde også den salven, i to runder, det hjalp noe, men langt ifra nok. Fra ikke-synlig åpning er nå hullet et like stort som hodet på en knappenål. Kan prøve å huske og oppdatere her når operasjonen er gjennomført (hvis ikke sønnen dere opereres før, da 😅) Anonymkode: 7ca39...224 Gjerne oppdater, tusen takk! Min skal visst opereres i løpet av måned, vi får holde hverandre oppdatert 😊 Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Skrevet 6. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Vi har prøvd med salve og trekke forhuden tilbake osv. i fem-seks uker, men nå sier legen at det ikke nytter, siden åpningen er for liten/forhuden for trang. Han har hatt flere urinveisinfeksjoner som nok skyldes dette, så det skal jo bli godt å få det i orden, jeg hadde bare håpet det gikk uten operasjon. Håper det hjelper for din og han slipper å opereres! Anonymkode: 334bd...9da Takk, håper det vil hjelpe. Han har ikke hatt urinveisinfeksjon enda, men en betennelse med puss i tissen. Fikk renset dette ordentlig så han slapp antibiotika-salve. Og nå er han flink til å rense med saltvann og sprøyte når han merker ubehag. Håper det går bra med din sønn. Anonymkode: 18842...a28
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #16 Skrevet 6. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Godt å høre at det gikk fint med ham. Blir bare nysgjerrig på hvordan han kunne tisse med tissen tapet opp på magen? Anonymkode: 334bd...9da Godt spørsmål Anonymkode: 18842...a28
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #17 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gjerne oppdater, tusen takk! Min skal visst opereres i løpet av måned, vi får holde hverandre oppdatert 😊 Anonymkode: 334bd...9da 25. denne måneden skal min inn, så lagrer denne siden og gir beskjed 😊 Anonymkode: 7ca39...224
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #18 Skrevet 6. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: 25. denne måneden skal min inn, så lagrer denne siden og gir beskjed 😊 Anonymkode: 7ca39...224 Takk og lykke til med din 😊 Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #19 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk, håper det vil hjelpe. Han har ikke hatt urinveisinfeksjon enda, men en betennelse med puss i tissen. Fikk renset dette ordentlig så han slapp antibiotika-salve. Og nå er han flink til å rense med saltvann og sprøyte når han merker ubehag. Håper det går bra med din sønn. Anonymkode: 18842...a28 Tusen takk og i like måte! Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #20 Skrevet 6. mars 2020 Hvis den er tapet på magen må han ha kateter. Anonymkode: 9aa43...256
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #21 Skrevet 6. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Godt å høre at det gikk fint med ham. Blir bare nysgjerrig på hvordan han kunne tisse med tissen tapet opp på magen? Anonymkode: 334bd...9da Det var bare sånn plastertape, så han tok den selvfølgelig ned når han måtte tisse. Men den ble tapet oppover inni boxeren, så den liksom var lent opp mens den grodde sammen. Ikke noe avanserte greier altså, bare at den ikke skulle hvile nedover, men hvile oppover. Noe som var litt unaturlig og "slitsomt" for en gutt som ikke visste om det på forhånd. Anonymkode: 3419d...7f5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #22 Skrevet 6. mars 2020 Min mann er omskjært, og det er både pent og rent. Stakkars gutt. Min mann sier det er bedre med sex etter enn før, så tror når alt er grodd så blir det veldig bra 👍😊 Anonymkode: dbcf9...d13
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #23 Skrevet 7. mars 2020 Min mann fjernet all forhuden i voksen alder, han synes sexen er bedre og har ikke mistet noen følelser nedentil Anonymkode: 52dc1...b52
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #24 Skrevet 7. mars 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Min mann er omskjært, og det er både pent og rent. Stakkars gutt. Min mann sier det er bedre med sex etter enn før, så tror når alt er grodd så blir det veldig bra 👍😊 Anonymkode: dbcf9...d13 Takk for svar, godt å høre at følsomheten ikke har blitt mindre! Rensligheten har jeg ikke bekymret meg for Anonymkode: 334bd...9da
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #25 Skrevet 7. mars 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Min mann fjernet all forhuden i voksen alder, han synes sexen er bedre og har ikke mistet noen følelser nedentil Anonymkode: 52dc1...b52 Godt å høre, takk for svar! Anonymkode: 334bd...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå