Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #26 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Foreldrene må selvfølgelig bli med. De foreldreløse må barnevernet finne en løsning for. De kommer til å trenge sterk psykologisk oppfølging etter å ha vokst opp over helvete. Dette haster! Anonymkode: 5be48...23b Da snakker vi om minst rundt 300 stykk, men hva tenker du da skal skje videre? Skal alle som tar seg i båt med små barn fra Tyrkia til Hellas få innpass til Europa? Hva med de som er kommet med små barn fra Afrika til Italia eller Spania? Så det skal lønne seg å legge ut på en farlig båttur med små barn eller skal man sette en dato for dette? De som kom før februar 2020 får komme til Europa men ikke andre. Anonymkode: c351c...1f3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #27 Skrevet 6. mars 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da snakker vi om minst rundt 300 stykk, men hva tenker du da skal skje videre? Skal alle som tar seg i båt med små barn fra Tyrkia til Hellas få innpass til Europa? Hva med de som er kommet med små barn fra Afrika til Italia eller Spania? Så det skal lønne seg å legge ut på en farlig båttur med små barn eller skal man sette en dato for dette? De som kom før februar 2020 får komme til Europa men ikke andre. Anonymkode: c351c...1f3 300 stykker går vel bra, selv om jeg tviler på at det er så mange. Flere er søsken, og mange mangler minst én av foreldrene. Heldigvis er det ikke min jobb alene å løse flyktningekrisen. Det jeg og du kan gjøre er å bruke stemmen når mange barn lever i ytterste nød. Det reven vannvittig humanitær krise som foregår, og vesten er mest opptatt av hvordan vi kan stenge folk ute og nekte dem grunnleggende rettigheter. Det er så kvalmt at jeg mangler ord. Anonymkode: 5be48...23b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #28 Skrevet 6. mars 2020 Det som skjer er så grusom - disse barna blir så preget av å være der at det er helt katastrofalt! Konstant frykt, sult, vold, død og kulde. Det er skremmende at vi i rike, trygge land er så uvillige til å dele og hjelpe. Da snakker jeg stort sett ikke om enkeltmennesker. Det som også viser seg er at de rett og slett prøver å senke båter med flyktninger, og de skyter på folk som prøver å komme seg over grenser. Anonymkode: 429dc...7ae
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #29 Skrevet 6. mars 2020 On 3/5/2020 at 3:10 PM, Anonym bruker said: Jeg føler meg hjelpeløs og udugelig når jeg tenker på båtflyktningene og menneskene som bor i flyktningleirer. Og jeg ønsker å hjelpe på en eller annen måte, men når jeg forsøker å finne ut hvordan - så er det en jungel man må navigere seg igjennom. Det finnes vel ingen fasitsvar her. Men jeg ønsker å bidra på best mulig måte - fremfor å gi penger til useriøse organisasjoner. Så kommer spørsmålet om én av tingene man kan gjøre er å donere klær/bleier/o.l., eller om det ville vært best å selge disse (i Norge) for heller å gi penger? Jeg beundrer de frivillige som ofrer sitt eget "vel og ve" for å reise til de utsatte områdene og hjelpe, men jeg har selv mann og barn som jeg ikke kan forlate. Likevel tenker jeg at man kan gjøre noe, om så det bare vil gjøre en forskjell for ett lite barn eller én fortvilet forelder. Noen som kan dele erfaringer, forslag eller tanker rundt dette? Anonymkode: 59749...e66 Ikke noe synd på dem... de får holde seg i landene sine Anonymkode: 76f92...c3b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #30 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe synd på dem... de får holde seg i landene sine Anonymkode: 76f92...c3b Ikke noe synd i dem? Så det er ikke synd på små barn som flykter med familien sin fordi hus og byen deres er sprengt i filler, de har gjerne mistet en far, mor, bror, søster eller annet familiemedlem. Si meg, hvis du hadde bodd i ett land hvor det hadde vært krig i flere år, hvor det ikke så ut til å bli en løsning og din egen president bombet sine egne innbyggere, da hadde du bare sittet der og tenkt «jaja dør vi så dør vi»? Eller hadde du tatt barna dine og flyktet? Det er over 3 millioner syriske flyktninger i Tyrkia, totalt ca 4 mill når vi tar med flyktningene fra andre land. Samt er det ventet at nærmere 1million syriske flyktninger vil krysse grensen til Tyrkia hvis bombingen av Idlib forsetter. EU har ikke overholdt sin avtale med Tyrkia ang økonomisk støtte, snakk om flere 100 millioner kr de ikke har utbetalt for at Tyrkia skal holde flyktningene igjen. Det er en stor skam av Europa og overlate alt ansvaret til Tyrkia og nå når Tyrkia endelig har åpnet grensene så snur resten av Europa ryggen til Hellas og de snur ryggen til at greske militære skyter på flyktninger, inkludert små barn, som sitter i overfylte gummibåter. Bare fordi vi sitter trygt her oppe i nord langt fra flyktningene så betyr ikke det at vi skal snu ryggen til dem og la de drukne i middelhavet. Europa burde skamme seg for hvordan de har håndtert denne katastrofen! Anonymkode: 27199...4bf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2020 #31 Skrevet 6. mars 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe synd i dem? Så det er ikke synd på små barn som flykter med familien sin fordi hus og byen deres er sprengt i filler, de har gjerne mistet en far, mor, bror, søster eller annet familiemedlem. Si meg, hvis du hadde bodd i ett land hvor det hadde vært krig i flere år, hvor det ikke så ut til å bli en løsning og din egen president bombet sine egne innbyggere, da hadde du bare sittet der og tenkt «jaja dør vi så dør vi»? Eller hadde du tatt barna dine og flyktet? Det er over 3 millioner syriske flyktninger i Tyrkia, totalt ca 4 mill når vi tar med flyktningene fra andre land. Samt er det ventet at nærmere 1million syriske flyktninger vil krysse grensen til Tyrkia hvis bombingen av Idlib forsetter. EU har ikke overholdt sin avtale med Tyrkia ang økonomisk støtte, snakk om flere 100 millioner kr de ikke har utbetalt for at Tyrkia skal holde flyktningene igjen. Det er en stor skam av Europa og overlate alt ansvaret til Tyrkia og nå når Tyrkia endelig har åpnet grensene så snur resten av Europa ryggen til Hellas og de snur ryggen til at greske militære skyter på flyktninger, inkludert små barn, som sitter i overfylte gummibåter. Bare fordi vi sitter trygt her oppe i nord langt fra flyktningene så betyr ikke det at vi skal snu ryggen til dem og la de drukne i middelhavet. Europa burde skamme seg for hvordan de har håndtert denne katastrofen! Anonymkode: 27199...4bf De aller fleste av disse menneskene er ikke reelle flykninger, men migranter. Det er foreldrene til barna som har satt dem i denne situasjonen isteden for å leve trygt i sitt hjemland. De aller fleste av disse menneskene har ikke rett til asyl og kommer aldri til å få det. Anonymkode: 62d9a...c6f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2020 #32 Skrevet 7. mars 2020 17 hours ago, Anonym bruker said: Ikke noe synd i dem? Så det er ikke synd på små barn som flykter med familien sin fordi hus og byen deres er sprengt i filler, de har gjerne mistet en far, mor, bror, søster eller annet familiemedlem. Si meg, hvis du hadde bodd i ett land hvor det hadde vært krig i flere år, hvor det ikke så ut til å bli en løsning og din egen president bombet sine egne innbyggere, da hadde du bare sittet der og tenkt «jaja dør vi så dør vi»? Eller hadde du tatt barna dine og flyktet? Det er over 3 millioner syriske flyktninger i Tyrkia, totalt ca 4 mill når vi tar med flyktningene fra andre land. Samt er det ventet at nærmere 1million syriske flyktninger vil krysse grensen til Tyrkia hvis bombingen av Idlib forsetter. EU har ikke overholdt sin avtale med Tyrkia ang økonomisk støtte, snakk om flere 100 millioner kr de ikke har utbetalt for at Tyrkia skal holde flyktningene igjen. Det er en stor skam av Europa og overlate alt ansvaret til Tyrkia og nå når Tyrkia endelig har åpnet grensene så snur resten av Europa ryggen til Hellas og de snur ryggen til at greske militære skyter på flyktninger, inkludert små barn, som sitter i overfylte gummibåter. Bare fordi vi sitter trygt her oppe i nord langt fra flyktningene så betyr ikke det at vi skal snu ryggen til dem og la de drukne i middelhavet. Europa burde skamme seg for hvordan de har håndtert denne katastrofen! Anonymkode: 27199...4bf enig med #31, og jeg synes ikke synd på dem i hele tatt. mange is krigere er det også blant dem Anonymkode: 76f92...c3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå