Gå til innhold

rasisme i barevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lite mistanke om at den saksbehandleren jeg har nå  kan være rasistisk. Jeg og min mor, far søster osv e fra andre kant i fra landet, Og faren til spedbarnet mitt på snart 1 år er norsk. Saksbehandleren maser allerede om barnehagen at han må i Barnehage!

for å lære norsk! mye mas om barnehage, har allerede sendt inn søkeplass. Og andre jeg merker/føler er at far og hans familie står sterkere hos saksbehandleren for de er norske. Og frykter at saksbehandleren skal mene at det er bedre at far skal ha hovedomsorgen for han.. for at han vil få det bedre hos de, og at de allerede har en sak mot meg😅

Anonymkode: fda56...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar feil. 

Du er paranoid, og velger å høre på egne illusjoner fremfor å faktisk høre hva de sier. 

Selvfølgelig er det viktig for det sosiale samspillet, nettverk og utvikling at han sosialiseres i barnehagen. Spesielt med tanke på språk. 

Anonymkode: 76e6a...4d4

Skrevet

En barnevernsansatt kan ikke gi far hovedomsorg. Det må en dom til dersom dere ikke blir enige mellom dere. En ettåring får mer ut av å være hjemme med sine primære omsorgspersoner og ikke i en barnehage. 

Ikke vis at du er redd. Vær selvsikker og åpne opp om dine synspunkter. Barnevernet kan ikke gjøre mye dersom du gir god omsorg til ditt barn. 

Anonymkode: 1c76b...f26

Skrevet

Og jo, det finnes rasisme og udugelige barnevernsansatte. 
Noen av de liker også å grave, misforstå det du sier til dem og lage en stor sak ut av ingenting. 

Anonymkode: 1c76b...f26

Skrevet

Hvorfor skal faren lære seg norsk i barnehagen?

Kan ikke du dra sammen med han?

Anonymkode: 16430...6d7

Skrevet

Ut fra de jeg kjenner som jobber i bv er det heller omvendt. De er veldig redde for å bli stemplet som rasister, og klare over kulturforskjeller. De veileder så mye de kan, og er man villig til å ta i mot veiledning og gjøre en innsats går det fint. Men dette er sterk svogerforskning, og kan ikke nødvendigvis overføres til din sak. Råtne epler finnes overalt, også i bv. Hvis du føler deg urettferdig behandlet bør du dokumentere og rapportere. 

Anonymkode: f0945...d40

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal faren lære seg norsk i barnehagen?

Kan ikke du dra sammen med han?

🙄

Anonymkode: 3fd11...894

Skrevet

Utfra hvordan du skriver høres det ut som barnet definitivt bør i barnehage og muligens til far. 

Anonymkode: 8741c...f81

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙄

Ja, beklager. Det er litt utydelig om barnevernet bare maser om at faren må i barnehage, eller om de maser på at han må i barnehagen for å lære seg norsk (i så fall burde HI bli med og lære seg en del norsk hun også).

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. 

Du er paranoid, og velger å høre på egne illusjoner fremfor å faktisk høre hva de sier. 

Selvfølgelig er det viktig for det sosiale samspillet, nettverk og utvikling at han sosialiseres i barnehagen. Spesielt med tanke på språk. 

Kjære vene. Ikke hvis han er ett år!

Anonymkode: f6e56...028

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Ikke hvis han er ett år!

Og det var ellers vanvittige påstander du klarte å trekke om HI ut fra det korte hovedinnlegget, la oss håpe du ikke jobber med mennesker i vanskelige situasjoner.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, beklager. Det er litt utydelig om barnevernet bare maser om at faren må i barnehage, eller om de maser på at han må i barnehagen for å lære seg norsk (i så fall burde HI bli med og lære seg en del norsk hun også).

UNGEN må i barnehage. 

Skrevet

Denne tråden var veldig egnet til å vise at det ikke stemmer at folk er kjipe mot henne fordi hun er utlending og mindre god i norsk, gitt.

Anonymkode: 59bc1...203

Skrevet

Et barn på ett år er ikke spedbarn. 

Siden dere allerede har en saksbehandler i barnevernet er det kanskje diverse ting som gjør at det å la barnet ha noen timer i barnehagen pr dag kan være bra for både språk og andre ting. 

Det er nok ikke fordi du er utenlandsk at barnevernet foreslår dette, men en kombinasjon av avlasting for deg, språktrening og sosialisering av barnet og ikke minst at pedagoger kan følge med på at barnet utvikler seg og får den omsorgen det trenger. 

Anonymkode: fed19...67f

Skrevet

Et barn på ett år er ikke spedbarn. 

Siden dere allerede har en saksbehandler i barnevernet er det kanskje diverse ting som gjør at det å la barnet ha noen timer i barnehagen pr dag kan være bra for både språk og andre ting. 

Det er nok ikke fordi du er utenlandsk at barnevernet foreslår dette, men en kombinasjon av avlasting for deg, språktrening og sosialisering av barnet og ikke minst at pedagoger kan følge med på at barnet utvikler seg og får den omsorgen det trenger. 

Anonymkode: fed19...67f

Absolutt ingen eksperter på dette området mener at det er problematisk språkmessig eller med tanke på den sosiale utviklingen å ikke begynne i barnehage før to- tre års alder.

Jeg vil tro at konsulenten ønsker barnehageplass fordi hun er redd det vil være skadelig for barnet på andre måter å være hjemme med moren, men ikke tør å si det direkte. 

Er barnet 12 eller 20 måneder HI?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ingen eksperter på dette området mener at det er problematisk språkmessig eller med tanke på den sosiale utviklingen å ikke begynne i barnehage før to- tre års alder.

Jeg vil tro at konsulenten ønsker barnehageplass fordi hun er redd det vil være skadelig for barnet på andre måter å være hjemme med moren, men ikke tør å si det direkte. 

Er barnet 12 eller 20 måneder HI?

Helt riktig.. 

Anonymkode: 697be...1d0

Skrevet

Hvorfor mener du dette skyldes rasisme? Hvis barnevernet er involvert er det fordi de er bekymret for noe. De involveres ikke bare fordi man ikke er opprinnelig norsk. 

Skrevet

Man er vel ikke utlending hvis man kommer fra andre kant av landet?

Anonymkode: 83835...217

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

frykter at saksbehandleren skal mene at det er bedre at far skal ha hovedomsorgen for han.. for at han vil få det bedre hos de, og at de allerede har en sak mot meg

Skjønner at far kjemper for å få hovedomsorgen for barnet deres og at dere har en konflikt rundt dette.

Slapp av, du trenger ikke frykte at saksbehandleren eventuelt skal mene at du ikke fortjener hovedomsorgen som du har. Dette til tross for at du vil holde barnet hjemme fra barnehage og venner.

Far kommer ingen vei så lenge du som mor ikke er narkoman og spik spenna gal, fedre er nemlig sekundærforelder i den sammenhengen.

Ja, menn diskrimineres i barnefordelingssaker. Ellers tror jeg det er svært lite rasisme rundt dette.

Anonymkode: a15c1...18b

Skrevet

Skjønner at far kjemper for å få hovedomsorgen for barnet deres og at dere har en konflikt rundt dette.

Slapp av, du trenger ikke frykte at saksbehandleren eventuelt skal mene at du ikke fortjener hovedomsorgen som du har. Dette til tross for at du vil holde barnet hjemme fra barnehage og venner.

Far kommer ingen vei så lenge du som mor ikke er narkoman og spik spenna gal, fedre er nemlig sekundærforelder i den sammenhengen.

Ja, menn diskrimineres i barnefordelingssaker. Ellers tror jeg det er svært lite rasisme rundt dette.

De diskrimineres veldig sjelden, tvert om får de millioner av nye sjansen til å forsømme barna på nye måter, ettersom de færreste menn er særlig interessert i små krevende vesener som forstyrrer deres fritid. Testosteronet gjør at man får mindre empati, og dermed er omsorgsferdighetene deretter. Synd, men sant. 

Anonymkode: 3380c...8bb

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De diskrimineres veldig sjelden, tvert om får de millioner av nye sjansen til å forsømme barna på nye måter, ettersom de færreste menn er særlig interessert i små krevende vesener som forstyrrer deres fritid. Testosteronet gjør at man får mindre empati, og dermed er omsorgsferdighetene deretter. Synd, men sant. 

Anonymkode: 3380c...8bb

Det er som ordtaket om fotballmesterskap; at først gjør alle det beste de kan, og så vinner Tyskland, eller mor.

Jo yngre barnet er, jo mer selvfølgelig er det for retten å falle ned på at barnets beste er å være hos mor. 

"Millioner av sjanser" som du skriver er det ingen som får. I ca 94 % av sakene skvises menn ut rett og slett på grunn av sitt kjønn.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det var ellers vanvittige påstander du klarte å trekke om HI ut fra det korte hovedinnlegget, la oss håpe du ikke jobber med mennesker i vanskelige situasjoner.

Håp alt du vil. Jeg jobber fortsatt som sosionom, nettopp med mennesker i vanskelige situasjoner. 

Og jo, det er paranoid tankegang å tro at barnevernet er rasister på bakgrunn av at de ønsker å få barnet i barnehagen. 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ei lite mistanke om at den saksbehandleren jeg har nå  kan være rasistisk. Jeg og min mor, far søster osv e fra andre kant i fra landet, Og faren til spedbarnet mitt på snart 1 år er norsk. Saksbehandleren maser allerede om barnehagen at han må i Barnehage!

for å lære norsk! mye mas om barnehage, har allerede sendt inn søkeplass. Og andre jeg merker/føler er at far og hans familie står sterkere hos saksbehandleren for de er norske. Og frykter at saksbehandleren skal mene at det er bedre at far skal ha hovedomsorgen for han.. for at han vil få det bedre hos de, og at de allerede har en sak mot meg😅

Hva har dette med rasisme å gjøre? Er dere samer? 

Anonymkode: be125...c45

Skrevet

"Millioner av sjanser" som du skriver er det ingen som får. I ca 94 % av sakene skvises menn ut rett og slett på grunn av sitt kjønn.

Du danser bitterhetsboogie i dag også? Og bedriver ellers "tenk på et tall"? Eller hvor har du dine 94% fra?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du danser bitterhetsboogie i dag også? Og bedriver ellers "tenk på et tall"?

Mulig det, men du skriver at fedre får "millioner av sjanser til å forsømme sine barn". Hvilket tall er det?

Her er det snakk om ei mor med hovedomsorg(selvsagt) som ikke vil at barnet skal begynne i barnehagen. Barnet har en far som ser at barnet vil ha godt av dette og driver en forgjeves(selvsagt) kamp.

Tror du at far gidder å ta denne kampen for sin egen egoisme, eller for at han vil forsømme sitt barn?

Kanskje han faktisk vil sitt barns beste og at det skal få venner og lære norsk språk. De er nok allerede for sent ute med å søke, så da må de vente et år til med barnehageplass pga mors barnehagetrenering.

Uansett er far sjanseløs pga sitt kjønn, selv om alle ser at det han vil for barnet er det mest riktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...