Gå til innhold

Klikker snart av hysteriske folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ MÅ DERE ROE NED ANGSTEN DERES. Å få blikk fordi man nyser én gang, å bli anbefalt å ta 14 dagers karantene på eget initiativ fordi åtteåringen er snørrete. Ærlig talt hva er det ned dere?

Dette viruset er IKKE en tradisjonell forkjølelse, altså mye snørr. Det er i overkant 30 mennesker som har fått påvist dette. Her jeg bor er det INGEN ennå. Likevel er det hysteriske folk over alt. I barnehagen er det foreldre som FORLANGER at toåringen med snørr nektes adgang i 14 dager, selvom de fra kommunalt hold har fått beskjed at normalt forkjøla barn med god allmenntilstand skal få gå i barnehagen. På skolen er det barn som er livredde fordi foreldrene har sagt de ikke kan leke med de som er snufsete!!! 
En kollega som har vært på ferie (ikke i et utsatt område) har valgt å teste seg for korona fordi det føltes tryggere, får beskjed om at folk ikke vil treffe h*n på 14 dager fordi de ikke stoler på testen. 
Jeg blir helt matt jeg. Selvsagt bruker jeg hodet, hadde jeg våknet i morgen og hatt feber så hadde jeg fulgt rådene som er gitt. Jeg har utsatt to forretningsreiser fordi jeg synes situasjonen er uklar. Ellers lever jeg livet som normalt. 
Nå må folk roe seg, synes JEG. 

Anonymkode: 88d40...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, dette har jeg vært spart for. Heldigvis! Det er bare her og på diverse nettaviser at jeg merker hysteriet. På jobb er alle rolige. Jeg satt endatil ved siden av en kollega som hadde vært i Nord-italia i vinterferien, men som er helt frisk. Elevene (vgs) er også helt rolige, om noe så er de oppgitte de også over at det blir blåst sånn opp. Har til gode å møte noen irl som er hysterisk. 

Anonymkode: 3689e...aa1

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, dette har jeg vært spart for. Heldigvis! Det er bare her og på diverse nettaviser at jeg merker hysteriet. På jobb er alle rolige. Jeg satt endatil ved siden av en kollega som hadde vært i Nord-italia i vinterferien, men som er helt frisk. Elevene (vgs) er også helt rolige, om noe så er de oppgitte de også over at det blir blåst sånn opp. Har til gode å møte noen irl som er hysterisk. 

Anonymkode: 3689e...aa1

De jeg omgås er helt rolig men jeg kommer i kontakt med endel mennesker gjennom jobb. Og hysterien ulmer hos mange. Det er så drøyt å skremme ungene sine synes jeg. 

Skrevet

Jeeez ja det var voldsomt !? Greit å følge rådene hvis en er syk eller smittet, men hallo?

Heldigvis ikke opplevd lignende her jeg bor.

Anonymkode: 20a91...b48

Skrevet

Jeg jobber i butikk med varer produsert i Kina. Gjett hva folk bekymrer seg for? 😅

Anonymkode: 59419...a99

Skrevet

Jeg jobber på legekontor. Er helt utslitt.

Anonymkode: 5b4be...bb6

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DET tror jeg på! Hvor mange ganger må du gjenta deg selv pr. dag? Folk går jo fullstendig av skaftet!

Jobber i vgs, her er alt helt rolig, men det jobbes jo med beredskap i ledelsen, det er de jo pålagt. 

Anonymkode: b8433...b10

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber du i et område hvor folk er smittet?

Anonymkode: deb87...a47

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har min fulle sympati! Dere er virkelig førstelinjen i dette og det kan ikke være enkelt akkurat nå.

Anonymkode: be243...a79

Skrevet

Var på rema i sted og handlet og all hermetisk mat var revet vekk fra hyllene, joikakaker, fiskeboller osv, helt tomt😂 Folk er dumme rett og slett!

Anonymkode: 2e964...c92

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var på rema i sted og handlet og all hermetisk mat var revet vekk fra hyllene, joikakaker, fiskeboller osv, helt tomt😂 Folk er dumme rett og slett!

På hvilken kant av landet bor du? Jeg bor på Sørlandet og her er det fulle hyller overalt. Ser en og annen i butikken som har mye av enkelte ting, som jeg tenker kanskje hamstrer, men det er det hele.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joikakaker og annen hermetikk fra Terrina/Nortura kan også være borte fra hyllene fordi de skal skifte pakning fra hermetikkboks til en eller annen ny form for papp. 

Anonymkode: d8320...002

Skrevet

Hmm jeg bor i Bergen å her hadde de også fulle hyller med hermetikk. Hadde ikke tenkt å hamstre men etter jeg leser at "alle" andre gjør det så fikk jeg litt panikk å begynte å hamstre mat med lang holdbarhet jeg også.

Anonymkode: 34588...4ce

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joikakaker og annen hermetikk fra Terrina/Nortura kan også være borte fra hyllene fordi de skal skifte pakning fra hermetikkboks til en eller annen ny form for papp. 

Anonymkode: d8320...002

Det tror jeg også, den nye i papp er ikke like holdbar som de gamle. Hermetisk skal jo holde veldig lenge men de nye pakkene i papp har veldig lav holdbarhet i forhold. 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm jeg bor i Bergen å her hadde de også fulle hyller med hermetikk. Hadde ikke tenkt å hamstre men etter jeg leser at "alle" andre gjør det så fikk jeg litt panikk å begynte å hamstre mat med lang holdbarhet jeg også.

Men vil du spise lapskaus på boks og tidenes verste griseri spagetti a la capri? Da tror jeg heller jeg vil ha corona-viruset.

Anonymkode: 06c61...116

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men vil du spise lapskaus på boks og tidenes verste griseri spagetti a la capri? Da tror jeg heller jeg vil ha corona-viruset.

Du vil heller sulte med coronavirus? (wcs) 

Anonymkode: 72769...56b

Skrevet

Hvis det blir koronakarantene virker fortsatt frysern. Satser på at jeg slipper hermetikk.

Anonymkode: 93d00...f7b

Skrevet

Ja, folk er hysteriske, men det er ikke deres skyld. Media har blåst dette ut av proporsjoner. Helt vilt.

"SISTE!!!! En til smittet." Wow. 

Anonymkode: 66ee5...1eb

Skrevet

Hvis jeg skulle hamstre så hadde jeg ikke gått for hermetikk. Ærlig talt, tror folk dette skal pågå i to år?

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her har kommunen gått ut med beskjed om at alle henvendelser angående korona skal rettes mot legevakt. Ingen skal ta kontakt med fastlegen. Legevakten er åpen på dagtid utelukkende for koronaberedskap. 

Anonymkode: 127f1...74e

Skrevet

Mennesker er idioter. Rett og slett stokk dumme. 

Leste i dag at et barn med asiatisk utseendet var trakassert i en skibakke. Hva faen? 

Anonymkode: 0ae54...865

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker er idioter. Rett og slett stokk dumme. 

Leste i dag at et barn med asiatisk utseendet var trakassert i en skibakke. Hva faen? 

Anonymkode: 0ae54...865

Det er helt ille. Lignende rasistiske hendelser har vært rapportert fra hele verden. Folk med asiatisk utseende har blitt fysisk og/eller psykisk trakassert, uavhengig av om de noen gang har vært i Asia eller ikke. Ingen drar vel uansett denne smitten med seg med vilje. Barn blir mobbet på skolen. Helt utrolig. Hvor enkel er man når man konstruerer slike falske sammenhenger? Det skaper også frykt hos barn med asiatisk utseende som ikke selv opplever (har opplevd) mobbing. 

Anonymkode: 127f1...74e

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken kant av landet bor du? Jeg bor på Sørlandet og her er det fulle hyller overalt. Ser en og annen i butikken som har mye av enkelte ting, som jeg tenker kanskje hamstrer, men det er det hele.

Bor i Bergen. Er visstnok flere butikker som er tom for hermetisk mat🙈

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smakte den spagetti a la capri igår,var ikke mye å skryte av nei. Å lapskausen ser jo ekkel ut. Får heller hamstre pasta :P

Skrevet

Skjønner jo hva slags folk som hamstrer når det er spaghetti a la Capri de satser på for overlevelse 😂 ellers enig med hi. Ingenting som tilsier at det skal bli matmangel, at vi vil mangle rent vann osv osv. Heldigvis er folk ganske rolige her. Har ikke sjekket om det er noe spaghetti a la Capri igjen på butikken da 😂😂

Anonymkode: 17025...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...