Gå til innhold

Spise middag uten barna, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han på 6 har omsider begynt å legge seg og sovne innen 20 etter han begynte på melatonin. Før det sovna han rundt 22.30, så nei. Eldste legger seg til midnatt omtrent, hvertfall i helgene og han i midten legger seg 22. Så det utgår, med høye kneløft!

Anonymkode: ef31c...321

Men altså, ungene våre legger seg mellom 21-21.30 (yngste) og 01-02 (eldste) i helgene, vi spiser likevel middag sent (20-20.30-tiden) på lørdager. De er enten ute eller på rommene sine og chatter med venner/har venner på overnatting på denne tiden av døgnet. Å sitte i stuen med oss en lørdagskveld er helt uinteressant, stort sett. Hender som sagt at noen av dem vil, men sjeldent. 

HI

Anonymkode: 8e0c5...33c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Meg og mannen pleier å kose oss med biff hver fredag når 3 åringen sover 😉. De spiser middag i barnehagen på fredagene, å når vi kommer hjem  koser vi oss med popcorn. Han spiser kveldsmat å legger seg mellom halv 8 - 8, så spiser vi i halv 9 - 9 tiden 🙂

Anonymkode: c77f6...313

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi gjør det en gang i uka. Hyggelig å for det første spise mens maten er varm, og hyggelig å spise mat ingen klager på😄 

Anonymkode: a53c0...dee

Jøss. Å oppdra ungene til å ikke klage, kunne det vært et alternativ? 

Anonymkode: 3d6a4...79a

Skrevet

absolutt!

Vi gjorde det alltid da ungene var små. Fredager og stort sett lørdager var alltid "barnefri" kosekvelder. Da laget vi "voksenmat", tok et glass vin, spilte spill eller så på en film i ro og fred.

Nå er ungene våre tenåringer, og vi har de siste årene alltid spist alle middager sammen. I helgene lager vi pizza sammen og forsøker å finne noe felles å se på eller spiller et spill sammen. Men det glir mer og mer over i at de heller er ute med venner eller vil være i fred uten oss. Det tenker jeg er en fase vi også skal akseptere. Vi planlegger med middag til alle men hvis ungene heller vil være andre steder er ste helt greit. da blir det en frikveld på oss voksne

Anonymkode: 4f715...9d6

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen ganger må det bare være lettvint, men det høres ut som en litt annen greie enn å ta seg tid til voksenmiddag, levende lys og vin. 

Anonymkode: 1dfb2...bf7

Kan ha levende lys og vin til grandisen 😁Eller cola. Like romantisk det. 

Anonymkode: 439c8...fc1

Skrevet
På 4.3.2020 den 9.51, Anonym bruker skrev:

Ja, absolutt! Jeg må jo understreke at vi spiser alle andre middager sammen med barna (de som er hjemme) og alltid sitter med dem og prater de dagene vi selv spiser senere, men jeg nyter fortsatt de sene middagene 😊

HI

Anonymkode: 8e0c5...33c

Høres veldig koselig ut å gjøre det sånn💕

Vi har aldri gjort det, og vi får knapt til å spise middag alle sammen i hverdagen😅 Å lage mat sammen, bare mannen og meg , har vi ikke gjort på mange år FØR ungene ble født. Og de er tenåringer🤣

Anonymkode: 46fbf...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...