Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Da barna var små pleide vi å ha en dag i uken hvor vi satt med barna når de spiste, kanskje spiste litt også, men laget til en egen middag på kvelden. Den ble spist etter barna var i seng, gjerne med et glass vin til og levende lys. Det var helt vidunderlig å ha én sånn middag i uken, der vi kunne spise helt uforstyrret og uten avbrytelser. Etter hvert som barna vokste til fikk de tilbud om å spise senere, med oss, først eldste, så nest eldste osv. Men som regel vil de ikke. De foretrekker å spise til mer vanlig tid og heller være med/chatte med venner etterpå. Noen ganger vil en eller to av dem spise med oss, og det er de hjertelig velkommen til, men som regel ikke. Flere som har en sånn kveld i uken der dere voksne spiser for dere selv på kvelden? Eller spiser alle absolutt alle middager sammen med barna? Anonymkode: 8e0c5...33c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Hadde jeg laget middag etter at barna var lagt, hadde det blitt nattmat. 😂 Neida.. Men 3 åringen pleier å være litt urolig i 22 tiden. Og 8 åringen sovner ikke før kl 21. Vi får visst bare vente noen år til. Anonymkode: 439c8...fc1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Absolutt alle middager med ungene, jeg gidder ikke lage to middager om dagen altså. Jeg har fire barn og kjøper og lager nok mat som det er Anonymkode: 72cd6...bd2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt alle middager med ungene, jeg gidder ikke lage to middager om dagen altså. Jeg har fire barn og kjøper og lager nok mat som det er Anonymkode: 72cd6...bd2 Jeg har også fire barn. Null stress å lage to middager. HI Anonymkode: 8e0c5...33c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Ja, vi har pleid å gjøre det av og til i helger. Lage en god biffmiddag etter barna er i seng med rødvin til. I ukedagene har vi ikke tid og mulighet til det. Anonymkode: b4757...5e1
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også fire barn. Null stress å lage to middager. HI Anonymkode: 8e0c5...33c Jada, jeg skjønner at det for noen (særlig de som er glad i å lage mat) er null stress, men for meg er det mer enn nok å finne på og lage en middag om dagen Anonymkode: 72cd6...bd2
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde jeg laget middag etter at barna var lagt, hadde det blitt nattmat. 😂 Neida.. Men 3 åringen pleier å være litt urolig i 22 tiden. Og 8 åringen sovner ikke før kl 21. Vi får visst bare vente noen år til. Anonymkode: 439c8...fc1 Vi begynte da de var helt små og la seg i 19-tiden. Nå er de eldste senere i seng enn meg (17 og 15 år), og yngste i seng i 21-tiden, men de vil ikke spise så sent som vi er blitt vant med. HI Anonymkode: 8e0c5...33c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi har pleid å gjøre det av og til i helger. Lage en god biffmiddag etter barna er i seng med rødvin til. I ukedagene har vi ikke tid og mulighet til det. Anonymkode: b4757...5e1 Ja, er lørdager her også, av og til fredager. HI Anonymkode: 8e0c5...33c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jada, jeg skjønner at det for noen (særlig de som er glad i å lage mat) er null stress, men for meg er det mer enn nok å finne på og lage en middag om dagen Anonymkode: 72cd6...bd2 Ser den. Nå lager ofte en av ungene middagen de spiser, eller mannen, så lager jeg den til oss. Jeg mente ikke at vår måte er den beste for alle, bare lurte på om det var flere som gjorde det sånn 😊 HI Anonymkode: 8e0c5...33c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 Her er vi enda gærnere... på de aller travleste dagene hender det jeg varmer fiskekaker til barnet vårt i mikroen, også får han en rå gulrot å knaske på ved siden av. Da sitter vi ikke sammen med ham engang, han får se ipad mens han spiser. Så steker jeg en grandis til meg og mannen på kvelden. Anonymkode: 3b283...0fb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 Vi gjør det ikke fast én dag i uken, men vi gjør det sikkert 2-3 dager i mnd tenker jeg. Da er det gjerne biff, men noen ganger nachos, hjemmelaget hamburger eller annen kosemat, som barna ikke er noe glad i. De spiser da ofte risgrøt, tomatsuppe, pannekaker, spagetti eller andre av deres favorittretter som vi voksne ikke er så glad i, tidligere på dagen😏 Barna er 5 og 7 år. Går vel fort til at de også vil ha biff istedenfor tomstsuppe, men enn så lenge funker dette fint. Anonymkode: d136a...691
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi gjør det ikke fast én dag i uken, men vi gjør det sikkert 2-3 dager i mnd tenker jeg. Da er det gjerne biff, men noen ganger nachos, hjemmelaget hamburger eller annen kosemat, som barna ikke er noe glad i. De spiser da ofte risgrøt, tomatsuppe, pannekaker, spagetti eller andre av deres favorittretter som vi voksne ikke er så glad i, tidligere på dagen😏 Barna er 5 og 7 år. Går vel fort til at de også vil ha biff istedenfor tomstsuppe, men enn så lenge funker dette fint. Anonymkode: d136a...691 Det har enda ikke skjedd her, eldste er 17 år 😂 HI Anonymkode: 8e0c5...33c
Glitrerose Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 Vi spiser om kvelden hver fredag og lørdag. Det har vi alltid gjort, både før og etter at vi fikk unger. De to dagene lager vi annen middag til ungene. Vi er flink til å ta vare på og fryse middagsrester, så dette får de ofte. På den måten får de ordentlig mat uten at vi trenger å styre så mye. Andre dager får de favoritter som fiskepinner eller pølse med brød. Vi sitter sammen med dem og spiser brødskiver.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 Nei, det har vi aldri gjort. Middagen er det tidspunkt hvor vi alle sitter og koser oss i lag og snakker over maten. Det er en familiegreie. Men det har skjedd at vi voksne tok et glass rødvin etter ungene var i seng en lørdaģskveld. Eller noe ekstra snacks eller noe. Anonymkode: 15c90...6ba
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 Vi gjorde det om lørdagskveldene da barna var så små at de la seg rundt kl 19. Da laget vi mat som småbarn ikke var så begeistret for og spiste mens vi såg film og bare nøt freden 😍 Anonymkode: 574cf...362
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her er vi enda gærnere... på de aller travleste dagene hender det jeg varmer fiskekaker til barnet vårt i mikroen, også får han en rå gulrot å knaske på ved siden av. Da sitter vi ikke sammen med ham engang, han får se ipad mens han spiser. Så steker jeg en grandis til meg og mannen på kvelden. Anonymkode: 3b283...0fb Noen ganger må det bare være lettvint, men det høres ut som en litt annen greie enn å ta seg tid til voksenmiddag, levende lys og vin. Anonymkode: 1dfb2...bf7
CherryC Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 Nei det har jeg aldri gjort. Med full jobb og hektiske hverdager er måltidene i helgene en høydare hos oss. Da lager vi noe ekstra godt både fredag og lørdag, spiser sent og bruker lang tid ved middagsbordet.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen ganger må det bare være lettvint, men det høres ut som en litt annen greie enn å ta seg tid til voksenmiddag, levende lys og vin. Anonymkode: 1dfb2...bf7 Det er sant, men det blir jo likevel "middag" uten barnet da. Men ordentlig middag til bare oss to blir det nok bare en sjelden gang når sønnen vår ikke er hjemme. Som en lenger opp her skrev så gidder heller ikke jeg å lage middag to ganger på en dag. Anonymkode: 3b283...0fb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 Vi gjør det! Helt gull for oss ... Blir ofte på sånn på fredager her i hus. Barna får pannekaker og fruktfat som fredagsmiddag. Når de er i seng lager vi «voksenmat». 😃 Anonymkode: d85d7...b22
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2020 #20 Skrevet 4. mars 2020 Nei. Alle spiser sammen; det er en gullstund. Anonymkode: 3d6a4...79a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2020 #21 Skrevet 4. mars 2020 Veldig sjelden. Det hender seg når eldste kommer sent hjem fra trening (ca kl 22) at jeg har laget noe varmt til ham, mannen og meg. Da er det gjerne noe ekstra spicy som de minste ikke liker. Anonymkode: 17b83...59e
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2020 #22 Skrevet 4. mars 2020 Høres hyggelig ut, men for oss er middagstid hellig, og en hyggelig stund. Levende lys, fine samtaler og godt humør. Endelig har vi god struktur og hyggelige måltider liksom. Yngste er fire år. Men, vi lager ofte god kveldsmat. Rundstykker, egg og annet godt pålegg. Ser en serie på Netflix og koser oss. Det er vel egentlig den kosen du mener. Et godt måltid i ro bare de voksne. Anonymkode: d8f52...24a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2020 #23 Skrevet 4. mars 2020 Ja, vi gjør det en gang i uka. Hyggelig å for det første spise mens maten er varm, og hyggelig å spise mat ingen klager på😄 Anonymkode: a53c0...dee
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2020 #24 Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Høres hyggelig ut, men for oss er middagstid hellig, og en hyggelig stund. Levende lys, fine samtaler og godt humør. Endelig har vi god struktur og hyggelige måltider liksom. Yngste er fire år. Men, vi lager ofte god kveldsmat. Rundstykker, egg og annet godt pålegg. Ser en serie på Netflix og koser oss. Det er vel egentlig den kosen du mener. Et godt måltid i ro bare de voksne. Anonymkode: d8f52...24a Ja, absolutt! Jeg må jo understreke at vi spiser alle andre middager sammen med barna (de som er hjemme) og alltid sitter med dem og prater de dagene vi selv spiser senere, men jeg nyter fortsatt de sene middagene 😊 HI Anonymkode: 8e0c5...33c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2020 #25 Skrevet 4. mars 2020 Han på 6 har omsider begynt å legge seg og sovne innen 20 etter han begynte på melatonin. Før det sovna han rundt 22.30, så nei. Eldste legger seg til midnatt omtrent, hvertfall i helgene og han i midten legger seg 22. Så det utgår, med høye kneløft! Anonymkode: ef31c...321
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå