Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #26 Skrevet 29. februar 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev:Les denne i tillegg: https://www.nrk.no/ytring/vaer-beredt-1.14918924 Anonymkode: d3147...709 Denne er godt oppsummert. Viktig å skille mellom hysteri og konstruktiv forberedelse på hva som kan vente. Selv har jeg en kunde i forbindelse med jobb som nå må forberede seg på manglende import, som kan resultere i konkurs om ikke de finner alternative løsninger. Det er ikke hysterisk å sette seg ned å se på «hva kan skje» «hva blir konsekvensen» «har jeg andre mulige løsninger om dette vedvarer». For som mange skriver, det er ikke egen helse som nødvendigvis er i fokus, men risikoen for å smitte mennesker i nær omgangskrets som er utsatt. Når en ansatt ved et sykehus møter opp på jobb og treffer på et tresifret antall mennesker, hvor kollegaer nå er påvist smittet, så ser vi jo hvor fort dette kan spres når det ikke blir tatt på alvor. Anonymkode: 76ade...376
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #27 Skrevet 29. februar 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er faktisk noen som tenker sånn (aktiv dødshjelp-forkjempere f.eks.) Anonymkode: c3cad...112 Hva feiler det deg? Dette er en digresjon, men de som er forkjempere for aktiv dødshjelp mener IKKE det. Antakelig er vel både de som er for aktiv dødshjelp og de som er i mot, likt representert når det kommer til holdninger for syke og eldre. Det er kunne velge selv når man vil avslutte eget liv, er noe helt annet enn å mene noe som helst om andres liv. Anonymkode: 82515...335
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #28 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er du professor i medisinsk mikrobiologi? Hvis nei, så synes jeg helt klart at det er mer naturlig å lytte til kronikkforfatteren som faktisk har høy etos, enn en vilkårlig dame sine personlige meninger. HI Anonymkode: 227e3...c72 Nei, men jeg har studert like lenge, og synes dette er bedre https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/#hfr Følg heller med på hva som skjer rundt i verden. Anonymkode: a8546...92f
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #29 Skrevet 29. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en far som er i risikogruppen. Jeg har ikke panikk. Har knapt nok en bekymring. Den dramatiske stemningen du prøver å piske opp, er litt pinlig Anonymkode: 26c4a...275 At du ikke bekymrer deg for din far sier jo bare mer om deg... dramatisk stemning jeg pisker opp? Har du gått hersketeknikk kurs og ikke bestått? Anonymkode: 93640...6e5
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #30 Skrevet 29. februar 2020 Befolkningen kan, etter min erfaring, deles inn i disse gruppene: Gruppe 1: Ca. 3-5 %. Har irrasjonell angst og hysteri over Corinaviruset. Dette er den andelen i en populasjon som man kan forvente vil reagere irrasjonelt uansett hva det gjelder. Altså ingen overraskelse. Gruppe 2: Ca. 25 %. Er bekymret i ulik grad, fra mildt til alvorlig. Gjerne fordi de er, eller står nære noen som er, i risikosonen for å utvikle alvorlig sykdom eller dø av viruset. Gruppe 3: Ca. 25 %. Er ikke bekymret for viruset, og er veldig opptatt av å formidle dette. De er litt stolte over at de ikke er bekymret. De er mer høylytte en både gruppe 1 og gruppe 2, og fremstår nærmest som litt hysteriske fordi det finnes andre som er hysteriske, eller bekymret, over viruset. Gruppe 4: Ca. 45 %, altså den største gruppen. Dette er de som stort sett gir litt beng, både i viruset og over det faktum at enkelte er hysteriske eller bekymra. De forholder seg avventende til det hele, uten å ofte dette viruset så mye tid og tankevirksomhet. Det var min analyse av situasjonen. Vær så god. Anonymkode: 2fef1...9e6
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #31 Skrevet 29. februar 2020 Tror ikke man skal bagatellisere, unge friske folk har også død i Kina. The Guardian sier at det er rundt 10 ganger dødeligere enn influensa, https://www.theguardian.com/world/2020/feb/29/worse-than-flu-busting-coronavirus-myths. Andre aviser sier rundt 20 ganger dødeligere enn influensa, så vi har alle en risiko. Tror det potensielt kan bli ille, denne regjeringen er altfor politisk korrekt til å stenge grensene og nå har vi i tillegg en ny flyktningekrise som viruset kan spre seg over hele Europa med. Anonymkode: afa29...993
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2020 #32 Skrevet 29. februar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes ikke det er noe bedre med artikler som dette, som bagatelliserer det Anonymkode: ebe83...403 Det er ikke en artikkel, det er en kronikk. Anonymkode: 4a8ea...bdd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #33 Skrevet 1. mars 2020 vel stoler heller på Helsenorge eller hva de henter, de er beskymret Anonymkode: f4ab0...3fe
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2020 #34 Skrevet 1. mars 2020 På 29.2.2020 den 15.09, Anonym bruker skrev: Tror ikke man skal bagatellisere, unge friske folk har også død i Kina. The Guardian sier at det er rundt 10 ganger dødeligere enn influensa, https://www.theguardian.com/world/2020/feb/29/worse-than-flu-busting-coronavirus-myths. Andre aviser sier rundt 20 ganger dødeligere enn influensa, så vi har alle en risiko. Tror det potensielt kan bli ille, denne regjeringen er altfor politisk korrekt til å stenge grensene og nå har vi i tillegg en ny flyktningekrise som viruset kan spre seg over hele Europa med. Anonymkode: afa29...993 Erna Solberg er mer opptatt av penger, og å holde samfunnshjulene i gang enn mennesker og menneskeliv Anonymkode: 38677...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå