Gå til innhold

Da er det en lege på Ullevål som er smittet!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det farligste med dette er jo panikken og hysteriet som råder! Tråd på tråd med div teorier og anklager. Signerer Amandine, dere er steike hakka galne. 

Anonymkode: c65ef...bdb

Teorier og anklager?? Hvor leser du det? Leser du mellom linjene eller dikter du fritt opp ting?

Anonymkode: 23ae4...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje for deg men vi er mange som har familie/venner som er i risikogruppen, det er jo de vi må ta hensynn til. Ingen grunn til at det skal bli så mange tilfeller i Norge men vi ser jo at det skjedde etter vinterferien. Myndighetene gjør ikke nok, det kan de fleste se. At en ansatt på et sykehus tar så lite hensyn er skremmende, og nå viser det seg at han/hun attpåtil har vært på jobb ETTER symptomer. Har ikke ord!

Anonymkode: e67e5...e8a

Jo, du har ord. Altfor mange, spør du meg. 

Anonymkode: 5e0d7...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han/hun var på jobb på mandag og tirsdag, sikkert vært i kontakt med en del personer da.....

Anonymkode: 56ee2...bc3

Jeg var hos en lege på øyeavdelingen på mandag. Jeg har to barn. Ingen symptomer har jeg så jeg går vel klar 😊 Jeg snakket med Helsedirektoratets informasjonstelefon i dag

Anonymkode: e2d42...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos en lege på øyeavdelingen på mandag. Jeg har to barn. Ingen symptomer har jeg så jeg går vel klar 😊 Jeg snakket med Helsedirektoratets informasjonstelefon i dag

Anonymkode: e2d42...649

Inkubasjonstiden er vel noe lenger enn det. Dessuten trenger man ikke bli veldig syk. 

Anonymkode: 23ae4...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos en lege på øyeavdelingen på mandag. Jeg har to barn. Ingen symptomer har jeg så jeg går vel klar 😊 Jeg snakket med Helsedirektoratets informasjonstelefon i dag

Anonymkode: e2d42...649

Sa de at du gikk klar?

Anonymkode: 32481...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var den tredje ansatte bekreftet smittet.

Når første lege hadde kontakt med tresifret antall pasienter, hvor mange har disse tre hatt kontakt med, og hvor mange har de smittet igjen?

Jeg forstår virkelig ikke de anbefalingene som kom om at man ikke trenger testes hvis man kommer rett fra risikoområde, for man har jo sett svært mange tilfeller fra andre steder hvor folk har testet negativt og så har de vist seg å bli syke likevel. Det kan tyde på at testene kanskje ikke er sikre nok, og at covid-19 er så smittsom at man må holde personer i karantene for å være sikre.

Lærer i Horten ble satt i karantene uten symptomer, mens legene bare kan jobbe videre...

Anonymkode: 02b36...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å spare seg til fant🤦‍♀️ Istedet for å gi beskjed til denne ene legen at den skulle holde seg hjemme, får den beskjed om å komme på jobb. Nå er masser av folk i karantene og hele avdelingen stengt.. 

Grove feil av både legen som dro på jobb mandag, og vedkommende som sa at legen ikke trengte å testes tirsdag.. (men skaden var vel uansett skjedd allerede på mandag?)

FLAUT av Ullevål sykehus. Og synes de tar merkelig lite selvkritikk i saken.

Anonymkode: ca22d...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og da var den tredje ansatte bekreftet smittet.

Når første lege hadde kontakt med tresifret antall pasienter, hvor mange har disse tre hatt kontakt med, og hvor mange har de smittet igjen?

Jeg forstår virkelig ikke de anbefalingene som kom om at man ikke trenger testes hvis man kommer rett fra risikoområde, for man har jo sett svært mange tilfeller fra andre steder hvor folk har testet negativt og så har de vist seg å bli syke likevel. Det kan tyde på at testene kanskje ikke er sikre nok, og at covid-19 er så smittsom at man må holde personer i karantene for å være sikre.

Lærer i Horten ble satt i karantene uten symptomer, mens legene bare kan jobbe videre...

Anonymkode: 02b36...431

Norge er altfor naive. Det skjer ikke meg og jeg får alltid hjelp dersom jeg trenger det er ting som går igjen hos nordmenn.

 

3 leger er smittet, totalt unødvendig. Neste uke vil det nok eksplodere med tilfeller i Norge, kun fordi man ikke gikk aggressivt nok ut i starten. Skikkelig flaut at det er leger som står bak. 

Anonymkode: e9f4c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norge er altfor naive. Det skjer ikke meg og jeg får alltid hjelp dersom jeg trenger det er ting som går igjen hos nordmenn.

 

3 leger er smittet, totalt unødvendig. Neste uke vil det nok eksplodere med tilfeller i Norge, kun fordi man ikke gikk aggressivt nok ut i starten. Skikkelig flaut at det er leger som står bak. 

Anonymkode: e9f4c...01d

Ja, helt enig. Og ikke nok med det, øyeavdelingen på Ullevål er den viktigste øyeavdelingen i landet. Ventetiden dit kan være år. Og nå er hele avdelingen stengt.

Da jeg var der sist, for et par år siden, tenkte jeg på det med smitte, at man sitter veldig tett på legen og apparatet, og at hvis det skulle bli smitte der så ville det være et problem, at smitten vil spre seg fort på en slik avdeling.

Anonymkode: 02b36...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å spare seg til fant🤦‍♀️ Istedet for å gi beskjed til denne ene legen at den skulle holde seg hjemme, får den beskjed om å komme på jobb. Nå er masser av folk i karantene og hele avdelingen stengt.. 

Grove feil av både legen som dro på jobb mandag, og vedkommende som sa at legen ikke trengte å testes tirsdag.. (men skaden var vel uansett skjedd allerede på mandag?)

FLAUT av Ullevål sykehus. Og synes de tar merkelig lite selvkritikk i saken.

Anonymkode: ca22d...e21

Både helsemyndighetene og Ullevål burde lagt seg flate. Det viser at de ikke tar de uvanlig sterke advarslene og rådene fra WHO til etterretning.

Anonymkode: 02b36...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, helt enig. Og ikke nok med det, øyeavdelingen på Ullevål er den viktigste øyeavdelingen i landet. Ventetiden dit kan være år. Og nå er hele avdelingen stengt.

Da jeg var der sist, for et par år siden, tenkte jeg på det med smitte, at man sitter veldig tett på legen og apparatet, og at hvis det skulle bli smitte der så ville det være et problem, at smitten vil spre seg fort på en slik avdeling.

Anonymkode: 02b36...431

Og det som antakeligvis skjer nå, er at alle som har "ventet i år" havner bakerst på ventelista igjen. 

Det skjedde meg, med Ullevål. RAAO. Legen var syk. Hva skjedde? Min time gikk bort, og jeg havna BAKERST I KØEN.

Anonymkode: bd0ec...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...