Gå til innhold

Hva kaller dere HM-butikken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sier Hennes. Ungene sier HM. Jeg tror forøvrig at jeg skal begynne å bruke "fiks i tøyet", muligens også kavaler. Det må jo være langt festligere å ta en tur på byen med en kavaler som er fiks i tøyet enn å skulle møte en date. Ja til farmorspråk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Himmel og hav skrev:

Jeg sier Hennes. Ungene sier HM. Jeg tror forøvrig at jeg skal begynne å bruke "fiks i tøyet", muligens også kavaler. Det må jo være langt festligere å ta en tur på byen med en kavaler som er fiks i tøyet enn å skulle møte en date. Ja til farmorspråk! 

Det er ikke alle stevnemøtekandidater som er fikse i tøyet så det blir helt feil. Tror ikke du forstår hva det betyr.

Anonymkode: 4b384...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Jeg sier Hennes. Ungene sier HM. Jeg tror forøvrig at jeg skal begynne å bruke "fiks i tøyet", muligens også kavaler. Det må jo være langt festligere å ta en tur på byen med en kavaler som er fiks i tøyet enn å skulle møte en date. Ja til farmorspråk! 

Enig. Vil heller gå ut med en kavaler enn en bae. 

Anonymkode: 4204d...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle stevnemøtekandidater som er fikse i tøyet så det blir helt feil. Tror ikke du forstår hva det betyr.

Anonymkode: 4b384...d5b

Hva tror du jeg tror det betyr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Hva tror du jeg tror det betyr da?

Det er uvisst, basert på måten du planlegger å bruke det på.

Anonymkode: 4b384...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er uvisst, basert på måten du planlegger å bruke det på.

Anonymkode: 4b384...d5b

Ok. Gi med et eksempel på hvordan du ville brukt det, da. Eller fortell meg hva du mener at det betyr. Her jeg bor betyr det nemlig noe så enkelt som stilig kledd, og kan fint brukes i den setningen jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pashla skrev:

Hennes og Mauritz! 🤣

Men jeg har sluttet å kjøpe Verdens Gang!

(Til mitt forsvar hadde jeg en mormor som uten ironi kjøpte «åksestek» i slakterforretningen. Med portemonnéen sin!)

Jeg signerer denne. Inkludert åksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hele navnet (er 42) og det gjør tenåringene mine også. Ingen som kaller det HM eller Hennes her jeg bor, så vidt jeg har hørt

Anonymkode: 920ae...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes eller Hennes og Mauritz. 

Ungdommen sier Hennes, tror jeg. 

Moren min har portemone og ser på fjernsynet. Synd at slike ord forsvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier det ikke. Handler ikke der fordi de er 100% uetiske

Anonymkode: 2c388...b02

Men hva sier du når du sier at du ikke handler der da? ‘Jeg handler ikke på.......fordi de er uetiske’

Det var spørsmålet, skjønner du. Ingen bryr seg om hvor du handler. 

Anonymkode: 2d1e1...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier det ikke. Handler ikke der fordi de er 100% uetiske

Anonymkode: 2c388...b02

De fleste av oss tar avstand fra IS og pedofili, men det betyr ikke at vi lar være å omtale det. 

Anonymkode: 4204d...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håem, men det av latskap. Der jeg kan korte ned så gjør jeg det. Egentlig rart for jeg liker å skravle. 

Anonymkode: f1a9d...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg sier Hennes. Ungene sier HM. Jeg tror forøvrig at jeg skal begynne å bruke "fiks i tøyet", muligens også kavaler. Det må jo være langt festligere å ta en tur på byen med en kavaler som er fiks i tøyet enn å skulle møte en date. Ja til farmorspråk! 

Jeg bruker aktivt endel bestemorord. Manufakturforretning, bare for å irritere ungene. Lønningsdag er gasjedag. Jumper er et mye bedre ord en genser spør du meg, eller enda bedre, pullover. Pjekkert er gøy å si. 
Ellers tøyser jeg ofte med at en pen brosje alltid løfter antrekket. Det mener jeg jo ikke, men sier det for det. 

Anonymkode: f1a9d...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker aktivt endel bestemorord. Manufakturforretning, bare for å irritere ungene. Lønningsdag er gasjedag. Jumper er et mye bedre ord en genser spør du meg, eller enda bedre, pullover. Pjekkert er gøy å si. 
Ellers tøyser jeg ofte med at en pen brosje alltid løfter antrekket. Det mener jeg jo ikke, men sier det for det. 

Anonymkode: f1a9d...0a4

Manufakturforretning er et fint ord!! 👍

Anonymkode: 69075...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og shoppet med gutten på 17 år nå og spurte ham, han sier hennes og mauritz. Kanskje det varierer litt for hvor i landet man bor? 

Anonymkode: f9fa2...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

HM er et veldig utbredt uttrykk blant renholdsarbeidere.

Anonymkode: 4b384...d5b

Hahaha, skulle du ha folk til å si de ikke var renholdsarbeidere og at advokater også sier HM nå 😉

Anonymkode: a2438...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg sier Hennes. Ungene sier HM. Jeg tror forøvrig at jeg skal begynne å bruke "fiks i tøyet", muligens også kavaler. Det må jo være langt festligere å ta en tur på byen med en kavaler som er fiks i tøyet enn å skulle møte en date. Ja til farmorspråk! 

Den aktuelle ekviperingsforretninga går under namnet Hennes hjå meg, ev. Hennes&Mauritz.

Isenkramforretninga i same bygg heiter Jernia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Himmel og hav skrev:

Jeg sier Hennes. Ungene sier HM. Jeg tror forøvrig at jeg skal begynne å bruke "fiks i tøyet", muligens også kavaler. Det må jo være langt festligere å ta en tur på byen med en kavaler som er fiks i tøyet enn å skulle møte en date. Ja til farmorspråk! 

Ikke glem å ta på spaserskoene! 

Sier forresten hennes og mauritz. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Hennes eller Hennes og Mauritz. 

Ungdommen sier Hennes, tror jeg. 

Moren min har portemone og ser på fjernsynet. Synd at slike ord forsvinner. 

Jeg ser også på fjernsynet.

Anonymkode: 06e96...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år, sier hennes og mauritz, men når jeg tenker meg om sier de fleste jeg kjenner på min alder "H-M". 

Anonymkode: a3593...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg på 50 sier Hennes og Mauritz. Det bruker min mor på 72 år også, men har hørt henne bruke Hennes og HM også ;)

Eller skal jeg på et halvveis stevnemøte lørdag. Da regner jeg med at kavaleren er ganske fiks i tøyet ut fra hvor vi vil møtes, og jeg har et håp om at vi kan ta oss en rolig spasertur. Heldigvis er det meldt ganske godt vær, så gamasjene slipper han nok.

Og nå skal jeg faktisk en tur ned på isenkramforretningen her. For en stund siden spurte jeg en ungdom som jobbet på nabosenteret om hvor isenkramforretningen var - husket ikke at den heter Jernia nå. Ble møtt med et blikk som viste at han nok trodde jeg pratet kinesisk eller verre...

Anonymkode: 1866c...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50 og sier Hennes og Slauritz. 

Jeg vokste opp i en relativt fattig familie i et middelklasseområde. Jeg var 15 år da Hennes og Mauritz etablerte sin første butikk i byen her. Arveklærene mine stakk seg ut som et øyesår blant jentene på min alder. De var opptatt av mote og trender og alle hadde det siste kule. 

Jeg hadde fått noen kroner av mormor til 15 års dagen og brukte de på det fineste jeg fant på Hennes og Mauritz.  Jeg var så stolt da jeg kom på skolen. Endelig skulle jeg gli inn blant jentene og være som alle andre. 

Det var da det, den pene, populære, nabojente alltid kledd i det aller siste og med stålkontroll på sitt lange, flotte hår og diskret sminke spurte hvor jeg hadde kjøpt det jeg hadde på meg. Jeg burde sett det komme, men jeg svarte stolt: Hennes og Mauritz. 

Det passer deg å gå i klær fra Hennes og Slauriz svarte hun. Mens alle lo. 

Elsker Hennes, finner mye fint der. Og glemmer ikke hvem jeg var og hvor jeg kom fra. 

Anonymkode: 1ca48...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle stevnemøtekandidater som er fikse i tøyet så det blir helt feil. Tror ikke du forstår hva det betyr.

Anonymkode: 4b384...d5b

Er han ikke fiks i tøyet så får han ikke bli stevnemøtekandidat, tror jeg vi sier. 

(Min mor bruker ikke "fiks i tøyet", da, hun sier at folk er "uklanderlig antrukket".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...