Gå til innhold

Hvis barnehager og skoler stenger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Emmmm.. nei? Ingen av naboene her har corona.

Anonymkode: fd81b...8f6

Nå forsto jeg ikke hva du mente.

Anonymkode: 601d0...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På skolen der jeg jobber, har det vært mye influensa. På det trinnet jeg jobber, var det 40-70% fravær. Vi foreslo å stenge skolen, for å forhindre ytterligere smitte. Det var ikke aktuelt. Selv lå jeg i helga, og priste meg lykkelig for vinterferie. Den har nok vært med på at folk forhåpentligvis blir friske. Så får vi se an korona. Tviler på at skolen blir stengt av dette...!

Anonymkode: 07ae3...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå forsto jeg ikke hva du mente.

Anonymkode: 601d0...255

Vi trenger ikke vinterferie nr2 og stengte skoler her fordi ingen er syke her. 

Anonymkode: fd81b...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er ikke å stoppe det. Det klarer vi uansett ikke nå. Å stenge skoler, stoppe kolektivtrafikk og liknende tiltak er for å bremse utviklingen slik at ikke alle blir syke på samme tid. Det er hovedsaklig for å redusere belastningen på helsevesenet slik at det skal være mulig å gi helsehjelp til dem som trenger det.

Anonymkode: 601d0...255

Men hvem skal ute helsehjelpen hvis de som vanligvis yter den ikke kommer på jobb pga manglende kollektivtransport og stengte barnehage og skoler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Men hvem skal ute helsehjelpen hvis de som vanligvis yter den ikke kommer på jobb pga manglende kollektivtransport og stengte barnehage og skoler? 

De færreste har jo barn i den alderen og det er i hvert fall veldig få der begge foreldrene jobber innen helse og har like vakter. Jeg håper og tror ikke det blir nødvendig å stenge skoler og barnehager, eller stenge kolektivtrafikken, men om så skjer blir det nok lagt mye til rette for at helsepersonell skal komme seg på jobb.

Anonymkode: 601d0...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, det er ikke svar på spørsmålet ditt, men for to dager siden ga FHI ut en rapport, jeg linket til den samme dag i en av de andre trådene på forumet ang. viruset.

Der stod det noe generelt om at hvis folk må settes i karantene så vil de fortsette å få dekket lønn. Jeg skummet litt raskt gjennom akkurat det, men du kan jo se om det står mer om det. Kan være en idé for deg å kontakte en interesseorganisasjon (NHO?) og høre hvordan de forholder seg til dette. Mener jeg har sett at NHO har noe informasjon om viruset på siden sin.

Uansett vil jeg tro det vil komme opp som en egen politisk sak om man ser at dette vil gå utover firma, og da spesielt små firma som vil være ekstra sårbare.

Anonymkode: 9d213...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

3E86C21C-42F7-4E74-A151-69F01FEE2A8E.png

Dette er supert for arbeidstakere.

Problemet Hi tar opp er som arbeidsgiver. Hvis f.eks. alle hennes ansatte sykemeldes på samme tid kan det i et såpass lite firma være det som får det til å gå under. Arb.giver får alle utgiftene på sykemeldig de første 16 dagene, og må kanskje stenge bedriften fordi de ikke får erstattet alle ansatte. Eller om de får vikarer for alle, får doblet lønnsutgiftene.

Jeg tror dette er en problemstilling vi i årene fremover vil få flere av, da miljøendringer også kan få flere sykdommer til å blomstre opp.

Anonymkode: 9d213...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...