Gå til innhold

Reise til Rhodos i slutten av mai med TUI... bestilt men ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Smittetoppen i verden utenom Kina konmer vel ca da... les litt du...

Anonymkode: 2900b...206

Jeg sier jo bare at hun bør avvente. Og dersom det er ett problem i slutten av mai så tar hun det da. Verre er der ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde avventet og sett, dersom du ikke får igjen depositumet uansett så tar dere en vurdering tett opp mot betalingsfristen. 
Det skal ganske mye til at de fraråder folk å reise, så det hadde ikke vært tilstrekkelig forsikring for meg. 
Vi har avventet å bestille reise nå, nettopp pga at på tross av at det ikke frarådes så kan bildet fort endre seg.

Innen april er det nok mer oversiktlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg sier jo bare at hun bør avvente. Og dersom det er ett problem i slutten av mai så tar hun det da. Verre er der ikke 

Jo, for hvis hun har betalt hele turen og så ikke vil dra i mai så får hun kun igjen penger om myndighetene fraråder reise dit. Ikke sikkert de gjør det om smitte og epidemi er vidt spredt innen da. Kan fort bli en kjip ferie...

Anonymkode: 2900b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, for hvis hun har betalt hele turen og så ikke vil dra i mai så får hun kun igjen penger om myndighetene fraråder reise dit. Ikke sikkert de gjør det om smitte og epidemi er vidt spredt innen da. Kan fort bli en kjip ferie...

Anonymkode: 2900b...206

Ja og derfor er det lite å gjøre med saken. Får hun ikke avbestille nå ( og få igjen pengene) så gjør hun best i å avvente 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik jeg forstod det, så mister vi depositum om vi velger å avbestille.

Anonymkode: b0ed5...003

Da må du bare avgjøre hva du vil gjøre da. Avbestiller du mister du depositum og avventer du og dere ikke kan reise på grunn av reiseforbud så får du igjen alt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sant? Hva gjør det vel om jeg tar med smitte hjem som kan drepe alle syke og gamle bare JEG får dratt på tur. Ren egoisme!

Anonymkode: 2900b...206

Helt enig. I tillegg er det å ta på skylapper med tanke på de kostnadene man risikerer å belaste samfunnet med, både i gjesteland og i hjemland om man blir syk borte og/eller tar med smitte hjem. Det får jo store følger, ikke "bare" for de som blir syke, men for helsevesen, arbeidsgivere, kommune... Men ansvar for fellesskapet er visst totalt fraværende i altfor manges bevissthet.

Anonymkode: 6aec0...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett det an. Følg med på anbefalinger, og ta det derfra.

Det er tragisk med smitte, absolutt. Samtidig er dette veldig tragisk for flere, rent økonomisk. Det er en stor tragedie for turismen, som flere land er avhengige av. Derfor ville jeg ikke ha avbestilt ennå.

Anonymkode: 95dbf...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...