Gå til innhold

Reise til Rhodos i slutten av mai med TUI... bestilt men ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kun betalt depositum.. 

hvordan er det da med å ombestemme seg? 
Betalingsfrist er i midten av april. 

Litt usikker på om vi bør reise med to barn. Gledet oss lenge til denne turen og endelig skulle vi få det til. 
 

Anonymkode: b0ed5...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke planlagt noen reiser nå.

Anonymkode: 6aec0...864

Postet litt fort... Du må nesten gå inn på bestillingen din og se på vilkårene for reisen og avbestilling.

Anonymkode: 6aec0...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle dere ikke reist?

Anonymkode: d5c1b...262

Ja lurer på hvorfor. .🤪 Du er jammen meg reflektert.

Anonymkode: 6cfe7...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle dere ikke reist?

Anonymkode: d5c1b...262

Et lite tips for at du ikke skal fortsette å drite deg ut er å følge litt med på nyhetene. 

Anonymkode: 2f47d...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gjennomført reisen. Vi er for øyeblikket på vinterferie i Sør-Europa, og har bestilt oss flere uker her i sommer også. Personlig mener jeg at dette viruset er veldig hauset opp. Hvis man ser på feks statistikken over dødsfall i Kina ser man at nesten alle døde er over 80 år. Les kronikken i Aftenposten i går. Den gir et veldig bra perspektiv på hva dette dreier seg om.

 

Anonymkode: e7bab...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fått panikk og heller avventet det hele. Sjekk vilkår hos TUI. Hadde reist dersom det ikke er noen reiserestriksjoner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gjennomført reisen. Vi er for øyeblikket på vinterferie i Sør-Europa, og har bestilt oss flere uker her i sommer også. Personlig mener jeg at dette viruset er veldig hauset opp. Hvis man ser på feks statistikken over dødsfall i Kina ser man at nesten alle døde er over 80 år. Les kronikken i Aftenposten i går. Den gir et veldig bra perspektiv på hva dette dreier seg om.

 

Anonymkode: e7bab...10d

Det er vel ikke nødvendigvis å dø man er redd for? Du er litt enkel? Ikke gøy å bli syk på tur heller og særlig ikke midt i en epidemi om den rammer der en er. Da er det vanskeligere å få hjelp også om man trenger det og da vil også andre friskere yngre mennesker kunne dø.

Ferien blir heller særlig bra om alt rundt er stengt og man kanskje må sitte i karantene. Anbefaler deg å følge bittelitt med på nyheter så du skjønner hva dette dreier seg om. 

Anonymkode: 2900b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at dersom det ikke er tilrådelig å reise når dagen kommer så er du beskyttet av pakkereiseloven 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Legger til at dersom det ikke er tilrådelig å reise når dagen kommer så er du beskyttet av pakkereiseloven 

Ikke hvis en har bestilt etter at en visste om risikoen vel?

Anonymkode: 2900b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke nødvendigvis å dø man er redd for? Du er litt enkel? Ikke gøy å bli syk på tur heller og særlig ikke midt i en epidemi om den rammer der en er. Da er det vanskeligere å få hjelp også om man trenger det og da vil også andre friskere yngre mennesker kunne dø.

Ferien blir heller særlig bra om alt rundt er stengt og man kanskje må sitte i karantene. Anbefaler deg å følge bittelitt med på nyheter så du skjønner hva dette dreier seg om. 

Anonymkode: 2900b...206

Det er fullt mulig å diskutere uten å kalle andre enkle altså . Det er helt sikkert mange som følger med på nyhetene men tolker ting på en annen måte enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja lurer på hvorfor. .🤪 Du er jammen meg reflektert.

Anonymkode: 6cfe7...667

 

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et lite tips for at du ikke skal fortsette å drite deg ut er å følge litt med på nyhetene. 

Anonymkode: 2f47d...643

Er dere like redde for sykdom på skolen? Tror dere det er luftbåren AIDS der er snakk om eller? Haha😂

Anonymkode: 8c0f4...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis en har bestilt etter at en visste om risikoen vel?

Anonymkode: 2900b...206

Joda. Dersom TUI har solgt reiser til ett sted som det er restriksjoner mot så er man dekket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis en har bestilt etter at en visste om risikoen vel?

Anonymkode: 2900b...206

Legger til: dersom det ikke hadde vært slik så ville reiseselskapene har mistet de fleste av kundene sine . Ingen ville bestilt pga noe som KAN komme til å bli ett problem . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er fullt mulig å diskutere uten å kalle andre enkle altså . Det er helt sikkert mange som følger med på nyhetene men tolker ting på en annen måte enn deg. 

Men dette har ikke med tolkning å gjøre da, det er jo slik det er. Det VIL bli flere perioder med kaos rundt omkring ettersom smitten flytter seg. Og det minste folk kan gjøre er jo å unngå å reise akkurat nå for å bremse utviklingen noe så ikke alle blir syke på en gang. Anbefaler deg også å lese deg opp litt...

Anonymkode: 2900b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Joda. Dersom TUI har solgt reiser til ett sted som det er restriksjoner mot så er man dekket

Jeg tror det vesentlige er om myndighetene fraråder å reise til området. Hvis de gjør det har du så vidt jeg vet 2 uker på deg til å avbestille. Gjør du ikke det reiser du på egen risiko og du vil heller ikke få hjelp av reiseforsikringen ved sykdom eller til hjemtransport for eksempel.

En annen ting er at ferien kan bli ganske kjedelig om mye er stengt og ting er kaotiske på reisemålet.

Anonymkode: 4c2dc...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette har ikke med tolkning å gjøre da, det er jo slik det er. Det VIL bli flere perioder med kaos rundt omkring ettersom smitten flytter seg. Og det minste folk kan gjøre er jo å unngå å reise akkurat nå for å bremse utviklingen noe så ikke alle blir syke på en gang. Anbefaler deg også å lese deg opp litt...

Anonymkode: 2900b...206

Poenget her er en reise i mai . Jeg anbefaler vedkommende å avvente . Hun er uansett dekket dersom det vil bli reiserestriksjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det vesentlige er om myndighetene fraråder å reise til området. Hvis de gjør det har du så vidt jeg vet 2 uker på deg til å avbestille. Gjør du ikke det reiser du på egen risiko og du vil heller ikke få hjelp av reiseforsikringen ved sykdom eller til hjemtransport for eksempel.

En annen ting er at ferien kan bli ganske kjedelig om mye er stengt og ting er kaotiske på reisemålet.

Anonymkode: 4c2dc...75b

Ja det er det jeg mener. Dersom det er frarådning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke nødvendigvis å dø man er redd for? Du er litt enkel? Ikke gøy å bli syk på tur heller og særlig ikke midt i en epidemi om den rammer der en er. Da er det vanskeligere å få hjelp også om man trenger det og da vil også andre friskere yngre mennesker kunne dø.

Ferien blir heller særlig bra om alt rundt er stengt og man kanskje må sitte i karantene. Anbefaler deg å følge bittelitt med på nyheter så du skjønner hva dette dreier seg om. 

Anonymkode: 2900b...206

Det er vel litt i drøyeste laget å kalle folk enkle fordi de mener noe annet enn deg i denne saken. Hva som kan komme til å skje vet du like lite om som alle oss andre. Akkurat nå er det vel mageinfeksjoner som er det man oftest blir syk av på chartertur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke reist ikke minst pga. hensynet til andre folk. Vi ser jo at det er de som reiser som nå tar med seg smitten hjem. Og det med at kun folk over 80 og de som ellers er syke som dør er da inget argument, er ikke denne folkegruppen verdt noe da? Litt vel egoistisk tankegang! 

Det minste du kan gjøre for framtiden er å ikke reise akkurat nå og heller ta turen når dette er over. For din egen del, for din families del og for andre uskyldige folk sin del. Mange har en eller flere i sin familie i risikogruppe, de er ikke noe mindre verdt for oss selv om de er gamle eller syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Spania i påsken. Største bekymring er igrun om vi blir stående fast der... Vurderer litt fra uke til uke om vi drar. Får ikke refundert billettene. 

Vi skal bo i eget hus, ikke turisthotell og masse folk, så smitte er ikke største frykt (bortsett fra på fly og flyplass da). 

Blir vi "virus fast" så blir det hjemmekontor fra balkongen 

Anonymkode: c00c9...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget her er en reise i mai . Jeg anbefaler vedkommende å avvente . Hun er uansett dekket dersom det vil bli reiserestriksjoner 

Smittetoppen i verden utenom Kina konmer vel ca da... les litt du...

Anonymkode: 2900b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Elina skrev:

Ville ikke reist ikke minst pga. hensynet til andre folk. Vi ser jo at det er de som reiser som nå tar med seg smitten hjem. Og det med at kun folk over 80 og de som ellers er syke som dør er da inget argument, er ikke denne folkegruppen verdt noe da? Litt vel egoistisk tankegang! 

Det minste du kan gjøre for framtiden er å ikke reise akkurat nå og heller ta turen når dette er over. For din egen del, for din families del og for andre uskyldige folk sin del. Mange har en eller flere i sin familie i risikogruppe, de er ikke noe mindre verdt for oss selv om de er gamle eller syke.

Ikke sant? Hva gjør det vel om jeg tar med smitte hjem som kan drepe alle syke og gamle bare JEG får dratt på tur. Ren egoisme!

Anonymkode: 2900b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...