Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #26 Skrevet 26. februar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Man risikerer å bli satt i karantene om en i familien blir syk. Da får man heller ikke handlet... Anonymkode: 23c13...fca Men jeg er helt sikker på at man på en eller annen måte kan få bragt det man trenger til døra. Kjære vene, dette går helt fint.😊 Anonymkode: 4ea4a...e9b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #27 Skrevet 26. februar 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg er helt sikker på at man på en eller annen måte kan få bragt det man trenger til døra. Kjære vene, dette går helt fint.😊 Anonymkode: 4ea4a...e9b Ja, vi kan jo spise kake 😊 Anonymkode: 18b10...09a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #28 Skrevet 26. februar 2020 Er ikke noe bekymret og tar det som det kommer. Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd😘 Anonymkode: 27b2b...316
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #29 Skrevet 26. februar 2020 Hvorfor er ingen hysterisk når to ungdommer dør av influensa her hjemme? De tilfellene vi har hørt har dødd av corona er godt over 70 år eller kreftpasienter. Her hjemme har derimot to friske ungdomsskole elever gått bort pga influensa. Men, dette vier ingen hysteri. https://www.bt.no/innenriks/i/LAG6Vq/to-unge-doede-av-influensa-i-norge Anonymkode: 9a5a6...16c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #30 Skrevet 26. februar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er ingen hysterisk når to ungdommer dør av influensa her hjemme? De tilfellene vi har hørt har dødd av corona er godt over 70 år eller kreftpasienter. Her hjemme har derimot to friske ungdomsskole elever gått bort pga influensa. Men, dette vier ingen hysteri. https://www.bt.no/innenriks/i/LAG6Vq/to-unge-doede-av-influensa-i-norge Anonymkode: 9a5a6...16c I Kina er det friske og ganske unge leger som har dødd. Vanlig influensa tar livet av mange hvert år, man kan ikke gå rundt i en evig angst. Anonymkode: 9bb9a...4cd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #31 Skrevet 26. februar 2020 Her ser dere at dødeligheten til det nye viruset er ca. 100 ganger vanlig influensa https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/#hfr Anonymkode: 18b10...09a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #32 Skrevet 26. februar 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, men akkurat som italienere, koreanere og kinesere kan du bli pålagt å holde deg hjemme. Veldig vanskelig å forstå dette... Anonymkode: 18b10...09a Tro meg, vi har ikke råd til det 😉 Myndighetene kan muligens komme med en karantene anbefaling, men ikke et pålegg om det. Norge ville ikke "gått rundt". Man har jo lenge ventet med å nevne ordet "pandemi" av samfunnsøkonomiske grunner. Anonymkode: 05786...909
nick_350414 Skrevet 26. februar 2020 #33 Skrevet 26. februar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tro meg, vi har ikke råd til det 😉 Myndighetene kan muligens komme med en karantene anbefaling, men ikke et pålegg om det. Norge ville ikke "gått rundt". Man har jo lenge ventet med å nevne ordet "pandemi" av samfunnsøkonomiske grunner. Anonymkode: 05786...909 Det er ikke sansynlig at hele norge får karantene på en gang, men områder, folk som har besøkt spessielle steder eller liknende kan få det.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #34 Skrevet 26. februar 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tro meg, vi har ikke råd til det 😉 Myndighetene kan muligens komme med en karantene anbefaling, men ikke et pålegg om det. Norge ville ikke "gått rundt". Man har jo lenge ventet med å nevne ordet "pandemi" av samfunnsøkonomiske grunner. Anonymkode: 05786...909 Der har du et poeng 😊 Men forebygging er jo ofte det billigste.. Uten at Erna har noen forståelse for det. Anonymkode: 18b10...09a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #35 Skrevet 26. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Der har du et poeng 😊 Men forebygging er jo ofte det billigste.. Uten at Erna har noen forståelse for det. Anonymkode: 18b10...09a Enig. Sier ikke at vi ikke burde ha karantener, men har veldig liten tro på at staten Norge kommer til å ta seg råd til å kreve det. Anonymkode: 05786...909
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #36 Skrevet 26. februar 2020 Det er nok bare et spørsmål om tid før vi har det her. Fordelen med at det kommer sent er stadig mer kunnskap om viruset og sykdomsforløpet. Utover det får vi passe på hverandre, og hjelpe der det trengs. Noe så enkelt som å ta handlingen for immunsupprimerte, ringe folk som må holde seg unna potensielle smittekilder så de ikke blir for ensomme og passe på egen smittehygiene slik at spredningen blir minimal. Anonymkode: 9c676...39b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #37 Skrevet 26. februar 2020 Det spennende er ikke om det kommer til Norge, for det gjør det, men hvordan det utvikler seg videre. Vil det dø ut etterhvert, vil det endre seg, blir vi immune mot en type av det også utvikler det seg nye utgaver som vi ikke er immune mot. Vil det det blir som forkjølelse og influensa som det hele tiden kommer nye versjoner av og vi blir smittet igjen og igjen? Hva med vaksine? Engstelsen for vaksiner er stor her i landet etter svineinfluensaen, så er frykten for nye vaksiner større enn frykten for viruset. Jeg går ikke rundt og engster meg, men det blir spennende å se den videre utviklingen. Anonymkode: 6cea1...ab4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #38 Skrevet 26. februar 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg er helt sikker på at man på en eller annen måte kan få bragt det man trenger til døra. Kjære vene, dette går helt fint.😊 Anonymkode: 4ea4a...e9b Ikke alle bor slik til at butikker leverer på døren eller kan bestille matvarer på nett. Man kan heller ikke være sikker på at slike firma vil fungere siden de også kan rammes av sykdom. Vi ser jo at det smitter raskt. Dermed er det langt mer fornuftig å planlegge litt selv slik at man vet at man ikke må belaste andre (som da må utsette seg for risiko for å hjelpe deg) eller det offentlige unødvendig. Får vi en større smittesituasjon i Norge vil det offentlige og frivillige organisasjoner blir svært hardt presset. Noen ganger bør man heller være litt føre var og ta ansvar for seg selv enn å forvente at andre skal ordne opp for seg. Anonymkode: 23c13...fca
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #39 Skrevet 26. februar 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg er helt sikker på at man på en eller annen måte kan få bragt det man trenger til døra. Kjære vene, dette går helt fint.😊 Anonymkode: 4ea4a...e9b Men hvorfor forvente at andre skal ordne opp for deg? Du blir syk og forventer å få mat levert på døra. Hva med å tenke litt beredskap, uten å bli hysterisk? blir veldig mange syke, så må det prioriteres hvem man hjelper først. Er du en av dem som stiller opp frivillig for å kjøre mat til syke folk? Hvem tenker du disse frivillige er? det er sunn fornuft å tenke bitte litt langsiktig. Man har ved og fyrstikker om man har ovn, mat i skapene, litt vann i vanndunker osv. Så klarer man seg noen dager, kanskje en uke dersom det blir krise av noe slag. vi nordmenn er så naive at vi alltid tenker at noen andre kommer til å hjelpe oss. Vi trenger liksom ikke gidde gjøre noe selv. Anonymkode: f5254...688
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #40 Skrevet 26. februar 2020 17 timer siden, sug lut skrev: Du oppnår ingenting ved å være redd. Om hun er redd så er sjansen også større for at hun tar forholdsreglene mer seriøst enn "oss andre". Å være redd minsker risikoen for at barnet i det minste, blir smittet. Om hun da ikke er så redd at hun ikke klarer å tenke rasjonelt. Vet at du kommer til å svare meg at det å være redd det selvfølgelig ikke minsker sjansen overhode fordi ett eller annet, men sånn er det. Anonymkode: bf90d...d09
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #41 Skrevet 26. februar 2020 På grunn av det du skriver så kan jeg forstå at du er redd. Kan du sjekke litt rundt på nettet om man er i faregruppen når det er snakk om nyrer da? Dette er jo en sykdom så grå på lunger. IKKE les skremselspropaganda som folk poster her og der, les på sider hvor det er krav til informasjonen. Anonymkode: 948f8...401
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2020 #42 Skrevet 26. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor forvente at andre skal ordne opp for deg? Du blir syk og forventer å få mat levert på døra. Hva med å tenke litt beredskap, uten å bli hysterisk? blir veldig mange syke, så må det prioriteres hvem man hjelper først. Er du en av dem som stiller opp frivillig for å kjøre mat til syke folk? Hvem tenker du disse frivillige er? det er sunn fornuft å tenke bitte litt langsiktig. Man har ved og fyrstikker om man har ovn, mat i skapene, litt vann i vanndunker osv. Så klarer man seg noen dager, kanskje en uke dersom det blir krise av noe slag. vi nordmenn er så naive at vi alltid tenker at noen andre kommer til å hjelpe oss. Vi trenger liksom ikke gidde gjøre noe selv. Anonymkode: f5254...688 Ja, jeg er en av de som med glede hjelper de som trenger det. Om noen trenger hjelp til å få mat kjørt til døra så skal jeg mer enn gjerne gjøre det. Jeg vet også at veldig mange vil gjøre det samme for meg. Vann har jeg da i bøtter og spann i krana. Eller kommer Corona vannveien også? Dette har tatt helt av for enkelte. Anonymkode: 4ea4a...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå