Gå til innhold

12-åring som biter og sutter på klærene sine


Filipine

Anbefalte innlegg

Min datter på 12 år har som vane at hun nesten hele tiden sutter og biter på hettegenserene sine og på utejakken. Hun biter nederst på ermene på genserne og tygger på de snorene som er på hettegenseren. Ermene blir helt oppspist og snorene er jo kliss våte hele tiden. Jeg har sagt sikkert 100 ganger at hun ikke skal gjøre det men hun bare fortsetter og hun sier at det er så godt å sutte på den. Hun sutter på vinterjakken sin også liksom der foran munnen ved glidelåsen. Noen som vil si noe om dette ? Skal jeg fortsette å "kjæfte" og mase ? Er det normalt å gjøre det av en jente i 7. klasse ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier at en jente til i klassen hennes også spiser på hettegenseren sin, og at hun "får lov til" å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun må vel ha en diagnose ? For det er ikke normalt. Er hun oppegående ellers ? 

Anonymkode: c889c...7f1

Trenger ikke en diagnose for alt da, ærlig talt 😂🤦‍♀️ Persillebladgenerasjonen slår til. 

___________________

Tenker det faller litt i kategorien neglebiting og annen "uvane". Unormalt, nei ikke veldig. Men er ofte et utrykk for stressmestring, spesielt i den alderen. 

Selv bet jeg på neglebåndene, andre sutter/biter på hår, noen biter på glidelåsen i jakken eller snoren. 

Vet ikke konkrete tiltak, men de aller alle fleste vokser det av seg. 

Anonymkode: 58f10...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 12 gjør det samme. Bestandig gjort det. Er nok hans måte å håndtere stress og usikkerhet på, for han er veldig sjenert og fryktelig usikker i sosiale lag. Veldig introvert type, og veldig høysensitiv. Det har roa seg litt nå, i takt med jakkespisingen

Anonymkode: 66953...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min på 12 gjør det samme. Bestandig gjort det. Er nok hans måte å håndtere stress og usikkerhet på, for han er veldig sjenert og fryktelig usikker i sosiale lag. Veldig introvert type, og veldig høysensitiv. Det har roa seg litt nå, i takt med jakkespisingen

Anonymkode: 66953...f66

Helt likt som datteren min. Hun er kjempe usikker og sjenert og tørr ikke å si noe i klassen. Hun liksom "gjemmer seg" ved å holde hånda (inni genserarmen) foran munnen og så begynner hun å sutte på genseren. Hun sier at hun ikke klarer å slutte med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt, men sitter kanskje i samme bås som å tygge på leppen sin hele tiden. Har du hørt om oral fixation?

Anonymkode: 5d441...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en datter på 10 år og hun sutter også masse på snorene og genserene sine. Men jeg bare lar henne få gjøre det hvis det er det hun vil. OK det kommer spytt på genseren og de blir litt ødelagt men jeg tenker so what ... Hun slutter med det når hun ikke synes det er noe digg mere. Så slipper vi å krangle om DET vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lizett skrev:

Hei jeg har en datter på 10 år og hun sutter også masse på snorene og genserene sine. Men jeg bare lar henne få gjøre det hvis det er det hun vil. OK det kommer spytt på genseren og de blir litt ødelagt men jeg tenker so what ... Hun slutter med det når hun ikke synes det er noe digg mere. Så slipper vi å krangle om DET vertfall :)

Hmm .. men blir ikke genserene hennes ødelagt og ekkle ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Filipine skrev:

Hmm .. men blir ikke genserene hennes ødelagt og ekkle ? 

De blir jo våte av spytt og liksom flisete på ermene men hun er happy og sier at det ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men det er bare sååå ekkelt når du kan se at genseren eller snorene er klissvåte av spytt da :S. Synes du det er greit at jenta di gjør det liksom ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig mange som biter og sutter på gensere og jakker i den alderen. Det er helt normalt å gjøre det. Jeg husker at både jeg og venninnene mine gjorde det masse både på hettegenserene og utejakkene. Vi syntes også det var godt ^_^ 

Anonymkode: 2456b...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig mange som biter og sutter på gensere og jakker i den alderen. Det er helt normalt å gjøre det. Jeg husker at både jeg og venninnene mine gjorde det masse både på hettegenserene og utejakkene. Vi syntes også det var godt ^_^ 

Anonymkode: 2456b...c84

Jo vi har vel gjort mye dumt vi også :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser på hettegenserene mine (og de snorene) og har gjordt det siden jeg var liten, nå er jeg 17 år. Det er ingen som har sagt til meg at det er rart ellerno. Helt normalt :p 

Anonymkode: c4380...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn gjorde det og vi avtalte at jeg skulle smøre på sønn som neglebitene tar på neglene. Det fungerte veldig bra, etter noen dager hadde han sluttet helt og har ikke begynt igjen. Han var veldig fornøyd med å klare det også

Anonymkode: 60b75...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...