Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #1 Skrevet 25. februar 2020 Matpakker, klær, levering, rekke jobb... herregud! Gi meg ditt beste tips 😬😳 Anonymkode: d010f...33d
frk Nilsen Skrevet 25. februar 2020 #2 Skrevet 25. februar 2020 Legger alltid fram klær dagen før, matpakke har ungene smurt selv siden siste året i bhg. Nå går mine på skolen, de har gått selv etter ca 2-3 uker i 1. klasse.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #3 Skrevet 25. februar 2020 Stå opp 15 min tidligere. Anonymkode: 2dce7...a3e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #4 Skrevet 25. februar 2020 Vet du. Jeg gikk ned til 90% stilling. Den lille ekstra tiden gjør såååå mye. Anonymkode: e84ea...42a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #5 Skrevet 25. februar 2020 Jeg står opp 30 min før barna må vekkes. Den tiden er min! Da bruker jeg tid på badet og spiser litt og er dermed opplagt når jeg vekker barna. Om jeg ikke gjør det slik soser vi alle rundt i gretten halvsvime rundt hverandre og det blir krangler og stress. Morgenen vår ble veldig mye bedre etter jeg begynte å stå tidligere opp. I tillegg blir ikke matpakker osv stress fordi jeg har bedre tid. Anonymkode: 561d8...ab0
Optatium Skrevet 25. februar 2020 #6 Skrevet 25. februar 2020 Matpakker og bager gjøres klar kvelden før, tøy legges frem. Jeg står opp først og gjør meg klar, tjue minutt. Ungene etterpå, de kler på seg og er klare på femten minutt. Rett i bilen, mine spiser frokost i bhg. Ser at jeg fra høsten av må legge inn et kvarter ekstra så skolestarteren får spist før hun går.
skinnfilla Skrevet 25. februar 2020 #7 Skrevet 25. februar 2020 Jeg har 3 barn som skal ut, bhg, barnetrinn og ungdomsskole. jeg legger fram klær og evt gym/badetøy kvelden før. ( til de minste) står opp kl 6 ,steller meg, dekker frokost og Vekker barn halv sju. De steller seg.Vi spiser og lager nister. kl 7 drar jeg og minste til bhg og jobb. Jeg starter halv 8. de to eldste går til buss og skole kl 8 . nister kan lages kvelden før , hvis det er greiere . Ha tid til en kopp kaffe, te el stå opp tidlig nok
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #8 Skrevet 25. februar 2020 Jeg er alene med tre. En i BHG, to på småskoletrinnet. Jeg står opp 5:30, steller meg og spiser. Smører matpakker, og vekker barna. Klær og sekker er klargjort kvelden før. De steller seg, og så er det ut av huset 6:55. Kl 7 åpner SFO, og de to eldste går fra parkeringsplassen og inn selv. Spiser frokost der. Minste kjøres i BHG og leveres 7:10. 7:30 begynner jeg på jobb ca 15 km unna. Mas å stå opp så himla tidlig, men må man så må man. Anonymkode: 195ec...76f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #9 Skrevet 25. februar 2020 Står opp kl 06:00 Kler på meg (dusjer på kvelden), mens mannen går i dusjen. Vekker ungene som svarer "5 minutter til". Dekker på frokostbordet, roper på det eldste ungene, og går inn til yngste. De eldste kler på seg, yngste spiser i pysjen. Mannen og de eldste kommer cirka samtidig. Spiser frokostsammen, og smører matpakker. Mannen kler på minste og rydder frokostbordet mens jeg ordner meg. Alle pusser tenner Eldste går og spiller (for gammel til å gå på SFO. Mellomste tar bussen til SFO kl 7. Mannen, yngste og jeg kjører kl 7, yngste leveres i barnehagen, og vi er på jobb senest kl 8. Skolesekker blir pakket etter barna har gjort lekser og eventuelle gym/svømmebager pakkes på kvelden Anonymkode: 0c4f6...62c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #10 Skrevet 25. februar 2020 Alle ungene finner frem egne klær til neste dag når de legger seg. Matpakker smøres klar kvelden i forveien og står i kjøleskapet. Skolesekkene pakkes/sjekkes og evt gymtøy og tursekker legges frem dagen før. Skiftetøy som er tatt med hjem fra barnehagen legges klar i pose kvelden før. Yttertøyet som barna skal ha på seg henges fremst på knaggen deres kvelden før. Dekker bordet kvelden før og setter brød/knekkebrød frem på bordet. Når barna har stått opp smører de seg frokost selv, minste som går i barnehagen får frokost der. Anonymkode: d098a...bd8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 Stå opp tidligere og lær barna å klare drt medte selv. Anonymkode: 2ce70...f52
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 Er alene med fem på morgenen, og det går overraskende bra. Dekker gjerne bordet kvelden før, samt finner frem klær til de minste. Setter også frem brødkurv med ferdig oppskåret brød og knekkebrød. Vil de ha frokostblanding fikser de det selv. Pålegget har vi i en kurv i kjøleskapet, så jeg setter bare hele kurven på bordet på morgenen. Lager ofte en kanne te som vi koser oss med og skravler litt etter hvert som de våkner. Ungene steller og kler seg selv. Anonymkode: 6e69c...62f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 Ikke stress til oss, men vi spiser ikke frokost hjemme 4 av 5 dager i uka. Barna spiser i bhg og SFO. Vi foreldre står opp kl.6, den første på badet går på kjøkkenet etter stell,lager matpakker,pakker det siste av klær som har hengt til tørk og setter alt klart i gangen. Den andre steller seg og vekker barna. Hjelper minste på badet da han må vaskes og skifte bleie. Eldste finner klær selv og går opp til foreldre nr.1 Begynner en av oss på jobb senere og eldste leveres til skolestart så legges det inn frokost til begge to. Anonymkode: 545d8...799
CherryC Skrevet 25. februar 2020 #14 Skrevet 25. februar 2020 Står opp tidlig så jeg får tid selv. Er alene med barna og elsker den alenetiden om morgenen. Dusjer, drikker kaffi og sminker meg før jeg vekker barna. Mens barna spiser mens de ser på TV (jepp!!!) lager jeg klar niste . Så hjelper jeg yngste med klærne og eldste kler seg selv. Så er det alle sammen ut døren samtidig. Levere i barnehagen kl 07:45 og skolen kl 07.55. Er på jobb litt over åtte. Null stress viktigste for meg er nok søvn og stå tidlig opp.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #15 Skrevet 25. februar 2020 De få dagene vi må ut døren fort er alt gjort klart dagen i forveien. Klær på badet, matpakker/frokost i kjøleskapet, uteklær ved døren eller i vognen, vannflasker på benken, sekkene henger klare på kjøkkenet til pakking og vi dusjer og kler på oss før de våkner. Det er kun et par ganger i måneden vi må dette, men det går overraskende bra. Anonymkode: 42394...6e1
tante grusom master of law Skrevet 25. februar 2020 #16 Skrevet 25. februar 2020 Mannen drar på jobb før vi andre våkner. Jeg står opp kl 7 og vekker 7 åringen. Han steller seg selv og kler på seg. Han spiser frokost mens jeg steller og sminker meg. Matpakker lages kvelden før. Før vi drar ti på åtte vekker jeg eldstemann, som klarer seg selv. Jeg spiser frokost på jobb. Ikke stress i det hele tatt nå lenger når barna er så store.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. februar 2020 #17 Skrevet 25. februar 2020 Vi ordner klær, sekker , div kvelden før . Vekkeklokke ringer 20 min før vi må stå opp . Ligger i sengen med en kaffekopp både jeg og mannen . Vekker ungene i god tid . Aldri noe stress. Vi begynner dessuten tidlig . Mannen drar på jobb klokka 06:00.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #18 Skrevet 25. februar 2020 Hater morgenstress, og synes ikke matpakker smurt dagen før er delikat. Gikk ned til 80% stilling en stund for å gjøre morgenene bedre. Anonymkode: ab34e...4b4
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #19 Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi ordner klær, sekker , div kvelden før . Vekkeklokke ringer 20 min før vi må stå opp . Ligger i sengen med en kaffekopp både jeg og mannen . Vekker ungene i god tid . Aldri noe stress. Vi begynner dessuten tidlig . Mannen drar på jobb klokka 06:00. Shit! Han drar kl 6 og dere står opp 20 min før dere må for å drikke kaffe på senga. Når ringer det da? Kl 5?? Anonymkode: 44e1e...e79
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. februar 2020 #20 Skrevet 25. februar 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Shit! Han drar kl 6 og dere står opp 20 min før dere må for å drikke kaffe på senga. Når ringer det da? Kl 5?? Anonymkode: 44e1e...e79 Klokka ringer kvart over 5😊.
Jentesen Skrevet 25. februar 2020 #21 Skrevet 25. februar 2020 Vi lager matbokser og frokost kvelden før, setter i kjøleskapet. Legger frem klær/uteklær til alle. Står opp 15 min før barna, dusjer og kler oss. Vi har ansvar for barna annenhver dag, så da kan den ene dra rett på jobb, mens den andre leverer et barnehagebarn og får skolegutt ut døren.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #22 Skrevet 25. februar 2020 20 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Klokka ringer kvart over 5😊. Hadde jeg ikke klart!! Her står vi opp 0720, og da har vi god tid uten stress. Barna liker å leke sammen etter frokost før vi drar. Skolen begynner 0815 og minsten leveres i bhg etterpå. Jeg begynner på jobb når jeg da enten er på kontoret eller hjemmekontoret, 0830-0900. Anonymkode: 44e1e...e79
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. februar 2020 #23 Skrevet 25. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde jeg ikke klart!! Her står vi opp 0720, og da har vi god tid uten stress. Barna liker å leke sammen etter frokost før vi drar. Skolen begynner 0815 og minsten leveres i bhg etterpå. Jeg begynner på jobb når jeg da enten er på kontoret eller hjemmekontoret, 0830-0900. Anonymkode: 44e1e...e79 Vi liker i grunn å stå opp tidlig så det er ikke noe stress. Når mannen har dratt så går jeg på badet og har en halvtime før jeg vekker ungene. Vekker dem halv 7. Jeg jobber fra 7. Jobber gjerne hjemmefra på morgenen så har tid til frokost med ungene halv 8 så etterhvert drar ungene på skole. Så drar jeg også etterhvert . Hjemme er vi rundt 5 halv 6 begge 2.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #24 Skrevet 25. februar 2020 Alene med to. En med adhd som strever voldsomt med å starte dagen. Så da legges alt av klær frem dagen før. Sekker pakkes etc. Går på badet selv før jeg starter vekking så jeg er "klar" og opplagt. Må ikke ha for dårlig tid. Aldri skjerm på morgenen -det stjeler fokus og tid. Jeg smører matpakker mens skolegutten spiser frokost. Lillesøster pusler/leker og får en rolig frokost når hun kommer i bhg. Så er det tannpuss før vi går ut. Mens de pusser tenna legger jeg frem jakker og sko. Helt likt hver morgen. Det hjelper også, Anonymkode: f76e2...ad7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2020 #25 Skrevet 25. februar 2020 Dere som lager matpakke kvelden før - blir den ikke dvask og ekkel? Anonymkode: 195ec...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå