Gå til innhold

Fortelle han eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 42 år, singel og uplanlagt gravid. Etter å ha bikket 40, måttet slå fra meg drømmen om familie og gjennomgått en sorgprosess på dette sitter jeg nå med en liten spire inni meg. Det er kjempeskummelt, men det er uaktuelt med abort. Dette er et høyst uventa, men gledelig sjokk.

Så til dilemmaet: far til barnet er en mann jeg har møtt på jobb. Vi har en jobb med døgnvakter, og det er oss to på teamet. Det vil si at vi tilbringer hele døgn sammen bare oss to. Vi kommer svært godt overens, noe som nå har resultert i graviditet. Men han er 23 år. 

Jeg har mulighet til å flytte til hjembyen min, kan få samme jobb der, og bare gå videre med livet som alenemor. Eller jeg kan bli, og fortelle han. En noe kompliserende faktor er at jeg er forelska i han, noe jeg har kategorisk benektet overfor han på grunn av aldersforskjellen. Han er helt åpen på at han er forelska i meg og ønsker seg mer enn bare vennskap og sex.

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kan få løst problemet på et nettforum, men jeg må bare fortelle noen. Har gått alene med tankene i ei uke nå, og det spiser meg opp innenfra..

Anonymkode: 274bd...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har jo rett på å vite at han skal bli far. Fortell han, og ta det derfra.

Anonymkode: 2b6c6...f3a

Skrevet

Fortell ham! Han og barnet har rett til å kjenne hverandre.

I en av avisene, dagbladet eller vg?, ligger det nå en artikkel om ei på 40 som forelsket seg i en som var 17 år yngre og har vært sammen en stund.

Anonymkode: 41a45...cae

Skrevet

Barnet har rett til å ha kontakt med faren sin. Du er nødt til å fortelle. Og hvorfor kan det ikke bli dere to? Drit i aldersforskjellen, det er bare du som har noe med hvem du er sammen med. 

Anonymkode: 1bfc8...4ef

Skrevet

Jeg veit jo egentlig at dette må fortelles, fluktplanene er vel helst panikktanker. Det er her i denne byen jeg har livet mitt, har bodd lenger her enn i hjembyen. Og barnet har rett til en far. Jeg bare gruer meg sånn..

Skrevet

Det er klart du må fortelle om du vil beholde. 

Barnet har rett på å vite hvor det kommer fra, så at det blir kleint for deg må du bare tåle.

Bedre å gjøre det nå enn å vente. Selvfølgelig kommer du til å bli snakkisen en stund, gamla som ble gravid med unggutten som hun kunne vært mora til, men sånn sladring gir seg fort. La folk smile, sladre og le om de vil nå, så er det blitt vant til tanken og er ferdig med det når ungen vokser til.

Jeg har en kamerat som fant seg en 12 år eldre kvinne da han var 18 år gammel. Det ble snakket om dem, og ingen hadde noe tro på at dette kunne vare. Alle lo litt, og særlig hans foreldre var veldig imot forholdet. Men nå er de faktisk 40 og 52 år gamle, og fremdeles sammen. Når folk hadde ledd ferdig gikk de videre til neste "nyhet".

Så drit i det, hev deg over det. Det går over.

Anonymkode: 70d39...567

Skrevet

Begge er forelsket, dere venter barn, og så er det aldersforskjell som skal hindre dere? 

Bullshit! Tenk hvor heldig du er som har funnet kjærligheten. Jeg er sikker på dere får et fint liv sammen. Fortell ham både om graviditeten og at du er forelsket. 

Anonymkode: 80ba7...9d7

Skrevet

Fortell han at du er gravid, han har rett til å vite det, og barnet har rett til å kjenne pappan sin! 
Du er forelsket, men aldersforskjellen hindrer deg! Alder er kun et tall...dere kan bli like lykkelig sammen, som hvem som helst andre! Fortell han at du har følelser for han og fortell han om babyen! Kanskje går drømmen din om en familie i oppfyllelse❤️Dere 3❤️

Anonymkode: 4898c...066

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 42 år, singel og uplanlagt gravid. Etter å ha bikket 40, måttet slå fra meg drømmen om familie og gjennomgått en sorgprosess på dette sitter jeg nå med en liten spire inni meg. Det er kjempeskummelt, men det er uaktuelt med abort. Dette er et høyst uventa, men gledelig sjokk.

Så til dilemmaet: far til barnet er en mann jeg har møtt på jobb. Vi har en jobb med døgnvakter, og det er oss to på teamet. Det vil si at vi tilbringer hele døgn sammen bare oss to. Vi kommer svært godt overens, noe som nå har resultert i graviditet. Men han er 23 år. 

Jeg har mulighet til å flytte til hjembyen min, kan få samme jobb der, og bare gå videre med livet som alenemor. Eller jeg kan bli, og fortelle han. En noe kompliserende faktor er at jeg er forelska i han, noe jeg har kategorisk benektet overfor han på grunn av aldersforskjellen. Han er helt åpen på at han er forelska i meg og ønsker seg mer enn bare vennskap og sex.

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kan få løst problemet på et nettforum, men jeg må bare fortelle noen. Har gått alene med tankene i ei uke nå, og det spiser meg opp innenfra..

I tillegg til at barnet har rett på en far kan det være en fordel å tenke på arvelige sykdommer og slikt også. Veldig kjipt og råttent å bare stikke av. 

Fortell fyren om graviditeten. Da oppdager du raskt om de følelsene han sier at han har er ekte ;) Hvis dere begge har følelser så kjør på. Drit i aldersforskjellen.

Anonymkode: be77d...d80

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I tillegg til at barnet har rett på en far kan det være en fordel å tenke på arvelige sykdommer og slikt også. Veldig kjipt og råttent å bare stikke av. 

Fortell fyren om graviditeten. Da oppdager du raskt om de følelsene han sier at han har er ekte ;) Hvis dere begge har følelser så kjør på. Drit i aldersforskjellen.

Hadde forresten først fortalt om graviditeten og sett hvordan han håndterer det, så snakke om hva dere gjør videre og følelser osv. Sier du begge deler samtidig skremmer du livsskiten du av gutten

Skrevet

Gratulerer, dette er jo skikkelig bra...og mot alle odds. 

Fortell han det. Kanskje fungerer dere som par, kanskje ikke. Det viktigste er uansett at du får et barn.

Men jeg skjønner vegringen din. Det er jo en stor aldersforskjell..

Anonymkode: 12e55...04d

Skrevet

Ganske uproblematisk! Barnet er ønsket. Det er ingenting galt med faren. Om det blir dere to eller ikke, har egentlig ikke så mye å si. Men om dere vil teste det ut, why not? Gratulerer så masse, dette er jo fryktelig hyggelig. 

Anonymkode: b200b...188

Skrevet

Må nok fortelle i kveld eller i morgen, for tirsdag er det jobb igjen. Bør helst ikke være i psykisk ubalanse i tre døgn i strekk sammen om vi skal gjøre jobben vår forsvarlig..

Gruer meg! Tenker det får bli i morgen. 

Skrevet

Hadde du vært mann og han kvinne, hadde dette ikke vært et problem.

Anonymkode: 5a514...0bd

Skrevet

Hva er problemet egentlig? At du er uplanlagt gravid eller at han er 23år? Han er voksen, du er voksen og sammen har dere skapt noe fint. Du liker han og han liker deg, hvorfor ikke snakke sammen å se om det kan bli noe? Mange finner seg både eldre og yngre kjærester, sånn er det. Ønsker deg lykke og hell videre 😊

Anonymkode: 751e1...87b

Skrevet

Gratulerer med graviditeten, så fantastisk!

Klart du må fortelle ham det, men om det blir dere to eller ikke, er kanskje ikke det viktigste akkurat nå? Fortell ham det og gi ham tid til å summe seg, si at du er innstilt på å ta det meste av ansvaret alene, men at han jo er pappaen og selvfølgelig gjerne får blir kjent med barnet sitt og få samvær etter hvert, hvis han ønsker det. Og hvis han er forelsket i deg og ønsker at dere skal være en familie, og du ønsker det samme, så kjør på! Gi faen i hva folk sier, all folkesnakk går over på et tidspunkt. Tenk på president Macron og kona, de virker da lykkelige fremdeles etter over tyve år sammen med tyve års aldersforskjell  :)

Anonymkode: 371e3...ed5

Skrevet

Så heldig du er 😄 Jeg er 41 og ikkeplanlagt gravid med min bestevenn på 30 år. Jeg er forelska i han, og han har hatt følelser for meg, men er redd for hva andre vil si, så vi har bare vært elskere innimellom. Vi skal også ha barn, er 5+2 i dag, og vi har sammen bestemt oss for å beholde. Jeg har barn fra før, han ikke.

Fortell ham det, se hva som skjer. Kjærlighet er kjærlighet, alder er kun tall! Hadde jeg vært i dine sko nå så hadde jeg vært overlykkelig, for det verste i min situasjon er at forelskelsen er enveis nå. Hvem man er som personer er mye viktigere enn alderen. 

Ettersom vi ikke har sagt noe til familie enda, er jeg anonym, men kanskje vi finner hverandre igjen i forumet her om litt om du vil ha noen å chatte med?

Anonymkode: 7a9ce...602

Skrevet

Og forresten, jeg grua meg også sykt til å fortelle ham det, men det gikk bra. Jeg chatta med Amathea om råd om hvordan jeg best kunne ivareta ham under en sånn samtale, men det ble ikke bruk for rådene, han er innstilt på at dette skal vi klare sammen. Jeg visste om det i 5 dager før jeg fortalte ham det, fordi jeg ville si det face to face. Det var fryktelige 5 dager! Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: 7a9ce...602

Skrevet

Det ble ikke akkurat enklere å fortelle nå..

Har vært til undersøkelse hos gynekolog, og jeg er ikke 5-6 uker på vei som jeg trodde, men 17! Hvordan dette har unngått min oppmerksomhet er ikke til å fatte! 

Har avtalt at han kommer innom i kveld, så det er vel bare å hoppe i det..

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært til undersøkelse hos gynekolog, og jeg er ikke 5-6 uker på vei som jeg trodde, men 17! Hvordan dette har unngått min oppmerksomhet er ikke til å fatte! 

17??? Tok du privat ultralyd? 

Anonymkode: a1c0e...d98

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å hjelp 😱 Lykke til!!! 

Anonymkode: 1bfc8...4ef

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

17??? Tok du privat ultralyd? 

Anonymkode: a1c0e...d98

Bare en vanlig ultralyd hos gynekologen. Er det det man kaller privat ultralyd? Han skulle henvise meg til sykehuset, sa jeg ville få en sånn skikkelig undersøkelse med utvendig apparat om et par uker. Og så var det noe med fostervannsprøve, at jeg er seint ute. Men han sa at det ikke var et problem, det er ikke noe man må ta. Bare ekstratilbud til oss opp i åra. Jeg må bestille time hos jordmor i morgen, han mente det kunne ta en liten stund å få time, kapasiteten er visst elendig.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare en vanlig ultralyd hos gynekologen. Er det det man kaller privat ultralyd? Han skulle henvise meg til sykehuset, sa jeg ville få en sånn skikkelig undersøkelse med utvendig apparat om et par uker. Og så var det noe med fostervannsprøve, at jeg er seint ute. Men han sa at det ikke var et problem, det er ikke noe man må ta. Bare ekstratilbud til oss opp i åra. Jeg må bestille time hos jordmor i morgen, han mente det kunne ta en liten stund å få time, kapasiteten er visst elendig.

Jeg pleier ikke å tro på noe skjebne, men dette må da være det🥳! Gratulerer så mye!

Du er singel, og blitt forelska i en annen singel mann. Han er forelska i deg. Du er blitt gravid, ETTER å ha gått gjennom en sorgprosess fordi du aldri fikk kjærlighetsbarnet. Dette oppdager du ikke før i uke 17!! Dette må jo bety at formen din er veldig bra?!

Da håper jeg på at kjæresten din tar det hele med fatning, slik at resten av svangerskapet går som smurt. Lykke til, dette ordner seg😊👍!

Anonymkode: 095a9...961

Skrevet
På 23.2.2020 den 22.11, Anonym bruker skrev:

Hadde du vært mann og han kvinne, hadde dette ikke vært et problem.

Anonymkode: 5a514...0bd

Dette tenkte jeg også. "Alle" ville ha gratulert og gjort stas på dere da. 

Lykke til med svangerskapet og eventuelt også forholdet?

Anonymkode: bd210...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...