Gå til innhold

Får barna deres lov til dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lar 7 åringen spille fortnite.

Dere får tenke det dere vil. Kunne ikke brydd meg mindre.

 

Anonymkode: fe4f5...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig. Vil ikke tro at så små unger vil ha noen glede eller interesse av spill med 18 års aldersgrense. De spillene er ikke laget for dem heller og vil ærlig talt ikke de skal spille dem når de er 18år engang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Elina skrev:

Nei, det er ikke vanlig. Vil ikke tro at så små unger vil ha noen glede eller interesse av spill med 18 års aldersgrense. De spillene er ikke laget for dem heller og vil ærlig talt ikke de skal spille dem når de er 18år engang....

Ungene som spiller GTA og call of duty likte visst spillene godt,å snakker mye om de på skolen.

Anonymkode: 84a56...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ungene som spiller GTA og call of duty likte visst spillene godt,å snakker mye om de på skolen.

Anonymkode: 84a56...22b

Huff, kan ikke tenke meg mine hadde likt det. Minste spurte for en stund siden om han kunne spille GTA , han hadde visst hørt snakk om det og lurte på hva slags spill det var. Han fikk blankt nei med forklaring på hvilke spill det var og da var han visst ikke lengre interessert.

Jeg kan tøye meg litt med aldersgrenser og spill da noen spill har aldersgrense pga hvor vanskelige de er. Føler ikke Fortnighte er så ille som sitt rykte men min liker kun Minecraft så trenger jo ikke tenke på det uansett. Uansett så vil det være spill som er helt uaktuelle her i huset men siden vi har fokusert på å gi den litt mer lekende spill (blant annet mario, zelda, minecraft, mariocart, the sims, lets dance og yoshi) så er det også det de tiltrekkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også strenge på aldersgrenser. 18- årsgrense hadde vært helt uaktuelt for fjerdeklassingen vår. Det er alltid noen som får lov, men det er ikke vanlig, ikke på skolen her i hvert fall. 

Når det gjelder 12-årsgrense, så ser vi an, noen har jo 12-årsgrense pga chat-funksjon, ikke pga innhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/22/2020 at 3:14 PM, Anonym bruker said:

Jeg var nylig på foreldremøtet der noe av temaet var aldersgrenser på film/spill. Da kom det frem at flere i klassen får spille 18 års aldergrense spill,å barna våres går bare i 3.klasse! Ble litt sjokkert over at de får spille sånt når de bare er 8 år altså. Ble nygjerrig på hvor vanlig dette er. Dere som har barn i alderen 8-10 år,får de lov å spille spill med 18 års aldersgrense?

Anonymkode: 84a56...22b

Min får lov til og spille fornite og se Jurassic world/park filmene, han er 7, og vet godt hva som er virkelig eller ikke,men 18 år grense, får han ikke lov til får han er 12-13 i alle fall

Anonymkode: 37973...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...