Gå til innhold

Tenåringsdatter som tar klær, sminke, sko osv uten å spørre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva annet forventer du med en tenåringsjente?

Anonymkode: e26dd...369

Jeg har tre tenåringer, 13, 16 og 19 år gamle, og de vet forskjell på ditt og mitt altså. 

Selv når de låner av søsken spør de først. 

Det er ikke sånn at man bare kan forvente frekk og respektløs oppførsel fordi man har tenåringer i hus, de fleste oppfører seg helt okei. 

Anonymkode: 1ee64...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei lillesøster som holder på slik. Bruker alltid andre sitt. Hennes eget får gjerne være i fred. Holder ikke orden på noen ting. Får nye hørepropper hele tiden men disse roter hun bort. Har også noen hun aldri bruker. Jeg legger mine i egen skuff når jeg er på besøk hos mamma. Men de er ofte borte. Da har hun tatt de med seg på tur eller jeg ser henne med dem. De hun fikk nye av faren sin brukes ikke. «De var dårlige» eller «funker ikke» eller «jeg finner ikke igjen mine egne». Slik er det med ladere også. Dessverre er det en far som kjøper nye hele tiden. Men jeg er hard. Hun ble jo sur en gang hun måtte gå uten mobil fordi den ikke hadde strøm. Men jeg sa bare hun får lære seg å lade og bruke eget.

 

Anonymkode: 1e06c...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei lillesøster som holder på slik. Bruker alltid andre sitt. Hennes eget får gjerne være i fred. Holder ikke orden på noen ting. Får nye hørepropper hele tiden men disse roter hun bort. Har også noen hun aldri bruker. Jeg legger mine i egen skuff når jeg er på besøk hos mamma. Men de er ofte borte. Da har hun tatt de med seg på tur eller jeg ser henne med dem. De hun fikk nye av faren sin brukes ikke. «De var dårlige» eller «funker ikke» eller «jeg finner ikke igjen mine egne». Slik er det med ladere også. Dessverre er det en far som kjøper nye hele tiden. Men jeg er hard. Hun ble jo sur en gang hun måtte gå uten mobil fordi den ikke hadde strøm. Men jeg sa bare hun får lære seg å lade og bruke eget.

 

Anonymkode: 1e06c...9f7

Du snakker litt i munnen på deg selv. Hvorfor kjøper dere nytt? Hva er lærdommen her? Regner med at du har HI sin datter om ikke lenge. Nei vet du hva mine barn må vise meg og andre mennesker respekt, også på det grunnlaget får de respekt tilbake. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt en datter TROR jeg at jeg ville tatt det som et gedigent KOMPLIMENT. En bekreftelse på at jeg fortsatt er ganske ok.

Anonymkode: 20891...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker litt i munnen på deg selv. Hvorfor kjøper dere nytt? Hva er lærdommen her? Regner med at du har HI sin datter om ikke lenge. Nei vet du hva mine barn må vise meg og andre mennesker respekt, også på det grunnlaget får de respekt tilbake. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Har du i det hele tatt lest innlegget du har svart på? 

Anonymkode: 57ae8...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg hadde hatt en datter TROR jeg at jeg ville tatt det som et gedigent KOMPLIMENT. En bekreftelse på at jeg fortsatt er ganske ok.

Anonymkode: 20891...d6c

Jeg er faktisk selvsikker nok til å være trygg på stilen og smaken min uten å tillate at barna mine stjeler og tyvlåner. Jeg er rausheten selv, og sier sjelden nei, men forventer absolutt å bli spurt, og at et nei respekteres.  

Hi bør virkelig sette ned foten nå, å tillate en slik oppførsel er å gjøre datter en bjørnetjeneste. Hvordan kan man forvente at ungdommen skal fungere ute i verden om de ikke har de mest grunnleggende verdiene med hjemmefra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror rett og slett at jeg hadde begynt å møte opp der hun er, og kreve klærne tilbake. Må være rimelig flaut å forklare det til vennene sine. Og å kjøre henne til far, og forlange at hun henter dine ting som ligger der. Jeg ville også sluttet å kjøpe ting til henne. Hun får jobbe for penger, og kjøpe seg ting selv.

Anonymkode: ac4eb...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 13.22, Anonym bruker skrev:

Det er vel slik det går når man ikke setter grenser fra de er små. Vet det er mange som duller med barna sine i steden for å sette krav. Sier ikke at du gjør det, men det kan virke slik. Sett grenser og krav til barna. La de for eksempel jobbe for ukepengene sine, ikke bare gi de penger. 

Anonymkode: f7b32...c0f

Dette er veldig lett å si, men er ikke nødvendigvis sant. Har tre døtre selv, EN av de driver på litt som jenta til Ts. De andre to oppfører seg bra. Alle har fått samme oppdragelse. Når jeg tenker etter, har det vært utfordringer med hun ene helt siden fødestua....

Når man har flere barn og ting forsvinner, er det ekstremt vanskelig. Det forsvinner jo også ting fra søstrene, ingenting er hellig. Teoretisk kan det være noen av de andre jentene som har tatt det, det er det hun unnskylder seg med iallefall. Lurer veldig på hva som konkret har feilet i oppdragelsen når det bare er ett av 4 barn som holder på slik. 
Jeg hadde latt henne flytte til faren. 

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du i det hele tatt lest innlegget du har svart på? 

Anonymkode: 57ae8...633

Har du i det hele tatt lest det?

Får nye hørepropper hele tiden men disse roter hun bort

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så topper ting seg når du har spart ganske lenge til en topp du bare har så lyst på, men er alt for dyr,
Datteren er hos pappaen sin, og du skal ut med jobben siden dere har nådd en viktig milepæl dere har jobbet mot i 2 år.
Den riktige anledningen til å bruke den, og den er borte...

Blir sur, men tar på en annen bare for å møte den nye samboeren til eksen på by'n i din topp som hun sier hun har lånt av datteren din....

Anonymkode: 33d31...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du i det hele tatt lest det?

Får nye hørepropper hele tiden men disse roter hun bort

Anonymkode: b3b2a...6bf

Les en gang til innlegget du siterte. Hun du siterte snakket om LILLESØSTEREN sin.

Anonymkode: 57ae8...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du i det hele tatt lest det?

Får nye hørepropper hele tiden men disse roter hun bort

Anonymkode: b3b2a...6bf

Det er ikke jeg som kjøper. Jeg blir hun kjipe søsteren fordi hun må gå med telefon uten strøm eller være uten propper når jeg bruker egne. Det er foreldrene som er problemet. Jeg tør ikke sette mine parfymer på badet når jeg er på besøk hos dem. Jeg må også gjerne gjemme sminke og parfymer da hun bruker mitt. Vi var også plaget med at dyre sjampoer eller hårsprayen minket noe jævlig når hun har hatt tilgang på dem. Sminke kan også forsvinne fort. Hun er EKSTREMT opptatt av utseende til å være så ung. 

Anonymkode: 1e06c...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...