Gå til innhold

Tenåringsdatter som tar klær, sminke, sko osv uten å spørre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hele tiden. Hat tatt det opp tusen ganger. Later som hun hører, men jeg vet hun fortsetter som før. Hun går før meg og hjemme før meg. Kjenner og ser ut stadig har tyvlånt noe, men så nekter hun og bruker hersketeknikk på at jeg tar feil, får meg til å føle meg smålig og kontrollerende. Når jeg vet hun lyger og låningen bare fortsetter. Akkurat det, er nesten det verste.

Jeg vet og det ligger masse saker hos faren som er mitt og.

Grunnen til at dette provoserer meg er at av overskudd så går 90% av pengene på henne. Resten til meg. Jeg kjøper svært lite og tar til gjengjeld godt vare på mine ting. Da blir jeg så nedfor når hun tar også dette mange ganger i uken. 
Jeg skulle i bryllup nylig og måtte ut å handle både sminke og sko fordi disse tingene lå visst hos faren. Blir gal!!

Jeg har snakket meg ihjel. Hjelper ikke. Til og med sagt at jeg ikke vil kjøpe mer til henne nå, det blåste hun i. Bare tok mer. Nå er jeg lei.🙁

Anonymkode: baf80...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jo med respekt å gjøre, hun har ingenrespekt for deg og ditt. 

Litt vanskelig å vite hva du kan gjøre med dette når det ikke er bygd opp fra hun er liten, men jeg hadde ihvertfall låst inn tingene mine 

Anonymkode: 1ee64...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dette ditt barn? 

Anonymkode: 57ae8...633

Ja. Jeg har tre barn. 

Anonymkode: baf80...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hele tiden. Hat tatt det opp tusen ganger. Later som hun hører, men jeg vet hun fortsetter som før. Hun går før meg og hjemme før meg. Kjenner og ser ut stadig har tyvlånt noe, men så nekter hun og bruker hersketeknikk på at jeg tar feil, får meg til å føle meg smålig og kontrollerende. Når jeg vet hun lyger og låningen bare fortsetter. Akkurat det, er nesten det verste.

Jeg vet og det ligger masse saker hos faren som er mitt og.

Grunnen til at dette provoserer meg er at av overskudd så går 90% av pengene på henne. Resten til meg. Jeg kjøper svært lite og tar til gjengjeld godt vare på mine ting. Da blir jeg så nedfor når hun tar også dette mange ganger i uken. 
Jeg skulle i bryllup nylig og måtte ut å handle både sminke og sko fordi disse tingene lå visst hos faren. Blir gal!!

Jeg har snakket meg ihjel. Hjelper ikke. Til og med sagt at jeg ikke vil kjøpe mer til henne nå, det blåste hun i. Bare tok mer. Nå er jeg lei.🙁

Anonymkode: baf80...82e

Det er vel slik det går når man ikke setter grenser fra de er små. Vet det er mange som duller med barna sine i steden for å sette krav. Sier ikke at du gjør det, men det kan virke slik. Sett grenser og krav til barna. La de for eksempel jobbe for ukepengene sine, ikke bare gi de penger. 

Anonymkode: f7b32...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det tenåringen som spiser for mye og da særlig godteri og lyver at han har spist. Han har et vektproblem. Han nekter også at han har spist og tatt ting han ikke skal.

Jeg setter alt i boden og låser den. Det irriterer meg at jeg må ty til slik barnslige løsninger men jeg har prøvd alt annet og det virker ikke. I tilfelle du skal låse inn ting også anbefaler jeg lås som ikke alle andre nøkler i huset passer.

Anonymkode: 7213c...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så godt forhold til faren he  es at du kan få ham på banen? Om dere kan være på lag på dette vil det være enklere å nå frem. "Den genser har jeg ikke sett før. Er det Mammas? Da tar du den av nå og så får Mamma den tilbake." " Du har mye sminke her. Vi tar et bilde og sender til Mamma. Så får hun si hva som er hennes, og det får hun tilbake." Osv. Om dere begge viser i praksis at dere ikke akseptere dette står dere sterkere enn om du står alene.

Anonymkode: 61bc0...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde låst inn alt hun kunne tenke seg å låne. Barnslig ja, men hadde ikke giddet å bråke for mye heller. 

Anonymkode: dc1c5...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Vær voksen og oppdra henne. 

Anonymkode: 0626b...e9a

Ehh litt sent nå👍 Burde lært dette fra hun var liten, men et tips da Hi er å begynne å låne hennes ting? Sånn favoritt ting. Bare gi beskjed at fra idag av kan du låne av meg og jeg av deg. Så kanskje hun respekterer deg mer. Hadde eventuelt kjøpt den sminken hun mangler siden hun må låne av deg. Kommunikasjon er jo en fin ting. Dere virker jo mer som romkamerater. Ikke bra. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde låst inn alt hun kunne tenke seg å låne. Barnslig ja, men hadde ikke giddet å bråke for mye heller. 

Anonymkode: dc1c5...d4f

Ja eller noen ganger bygge opp forholdet igjen. Bli litt mer ydmyk. Jeg hadde kjøpt en ting til meg selv av sminke og i blant kjøpt en lik til henne. Så hun kunne følt at jeg ville henne godt ❤

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja eller noen ganger bygge opp forholdet igjen. Bli litt mer ydmyk. Jeg hadde kjøpt en ting til meg selv av sminke og i blant kjøpt en lik til henne. Så hun kunne følt at jeg ville henne godt ❤

Anonymkode: b3b2a...6bf

Ser du ikke at hun skriver at hun bruker 90 % av pengene sine på datteren? Tror kanskje det holder. Eller.

Slutt med det. Hvorfor i all verden bruker du penger på henne når hun viser deg 0% respekt? Bare slutt, gi henne mat og drikke, thats IT. Høres som hun har mer enn nok allerede. Vil hun flytte til far så får hun gjøre det. Hun er tenåring. Ikke mye oppdragelse du får gjort nå, annet enn å vise henne konsekvensene av oppførselen hennes. 

Anonymkode: 11992...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser du ikke at hun skriver at hun bruker 90 % av pengene sine på datteren? Tror kanskje det holder. Eller.

Slutt med det. Hvorfor i all verden bruker du penger på henne når hun viser deg 0% respekt? Bare slutt, gi henne mat og drikke, thats IT. Høres som hun har mer enn nok allerede. Vil hun flytte til far så får hun gjøre det. Hun er tenåring. Ikke mye oppdragelse du får gjort nå, annet enn å vise henne konsekvensene av oppførselen hennes. 

Anonymkode: 11992...7ae

Uff rart ungdom kommer på kjøret. Hun burde tenkt på streng oppdragelse når barnet var mindre, nå må hun nok tenke annerledes. Dette er hennes egen datter. Du mener hun skal stenge henne ute for noe slikt? Uff skremmende.. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser du ikke at hun skriver at hun bruker 90 % av pengene sine på datteren? Tror kanskje det holder. Eller.

Slutt med det. Hvorfor i all verden bruker du penger på henne når hun viser deg 0% respekt? Bare slutt, gi henne mat og drikke, thats IT. Høres som hun har mer enn nok allerede. Vil hun flytte til far så får hun gjøre det. Hun er tenåring. Ikke mye oppdragelse du får gjort nå, annet enn å vise henne konsekvensene av oppførselen hennes. 

Anonymkode: 11992...7ae

Da får hun bruke pengene riktig da vet du 👍 Konsekvens av oppførsel er ikke å stenge hun ute. Rart norge ligger på topp i selvmord etc. Hvor er støtten til barna, hvor er kjærligheten. Du er et kaldt menneske. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun bruke pengene riktig da vet du 👍 Konsekvens av oppførsel er ikke å stenge hun ute. Rart norge ligger på topp i selvmord etc. Hvor er støtten til barna, hvor er kjærligheten. Du er et kaldt menneske. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

«Å stenge hun ute»? Seriøst? 
 

Kjærlighet og støtte innebærer å kunne sette tydelige grenser. 

Anonymkode: 07d6a...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får hun bruke pengene riktig da vet du 👍 Konsekvens av oppførsel er ikke å stenge hun ute. Rart norge ligger på topp i selvmord etc. Hvor er støtten til barna, hvor er kjærligheten. Du er et kaldt menneske. 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Og du er pling i bollen. Myk i nøtta. Helt blåst. Å blande inn selvmord??

Anonymkode: 3c3dd...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide å få satt skapet på plass en gang for alltid. Det er noe grunnleggende galt når man har så lite respekt for sin mor at man fortsetter å ta selv etter forbud. 

Litt autoritet som forelder må man ha og du får sette inn straffen der det svir mest. 

Anonymkode: 99a2d...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sagt at jeg vil stenge noen ute?? Hun hadde fått masse kjærlighet, mulighet for samtale, opplevelser. Men jeg hadde låst klesskapet og sluttet og bruke 90% av pengene mine på jenta. Herlighet. Må si jeg er mer bekymret for deg og dine barn, hvis du tror at det å slutte å mate egoet deres en liten stund utsetter dem for selvmorsdfare. 

Anonymkode: 11992...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du er pling i bollen. Myk i nøtta. Helt blåst. Å blande inn selvmord??

Anonymkode: 3c3dd...13e

Sier som kokkejævel jeg:

kveld kommer Datter! Det gleder jeg meg veldig til, selv om det ikke blir en veldig spennende helg, Jeg har deadline på det bokmanuset på mandag, så må jobbe med det, men bare at hun er her fyller huset med en energi som gjør meg godt. Skal støvsuge før hun kommer. Det er egentlig hennes jobb, men hun hater det intenst, så det er vel kanskje den største gleden jeg kan gi henne. Jada, unger må lære seg å ta ansvar, men de må også lære seg å glede andre. At kanskje ikke lykken finnes i selvrealisering likevel, men heller i samrealisering. Det tror nemlig jeg på.

 

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg sagt at jeg vil stenge noen ute?? Hun hadde fått masse kjærlighet, mulighet for samtale, opplevelser. Men jeg hadde låst klesskapet og sluttet og bruke 90% av pengene mine på jenta. Herlighet. Må si jeg er mer bekymret for deg og dine barn, hvis du tror at det å slutte å mate egoet deres en liten stund utsetter dem for selvmorsdfare. 

Anonymkode: 11992...7ae

Mine barn er oppdratt fra de var barn så at HI begynner nå er i seneste laget. Mine barn er smarte og veloppdratte, de tar ikke uten å spørre, de rydder opp etter seg, og de krangler aldri med hverandre, jeg har 4 høflige og flotte barn. Jeg får hver dag skryt av lærere, foreldre, mennesker på gata så her er det ingen grunn til bekymring. Er mer bekymret for de foreldrene som bare vil kutte all kontakt med barnet sitt pga klær og sminke 👍

Anonymkode: b3b2a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et eller annet tidspunkt sviktet det, hvis løsningen skal være som flere skriver her, å låse inn sakene sine. Man skal ikke ha behov for å låse inn sakene sine i eget hjem. Man skal kunne tømme lommen for pantepenger på kjøkkenbordet og pengene skal fremdeles ligge der dagen etter. Nå må folk slutte å ikke tørre si i fra til egne unger av redsel for at ungen skal bli ustabil psykisk. Det problemet flytter de bare til ungen blir eldre hvis de ikke på noe tidspunkt gir motstand på slikt. I de fleste tilfeller er slikt ikke nødvendig en gang. Det kommer inn med vanlig oppdragelse som starter da ungen ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...