Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #26 Skrevet 21. februar 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heldig du da som føler deg frisk. Vi er forsjellige. Anonymkode: 51f75...b76 Måten man håndterer det på, er også forskjellig. Jeg meldte meg inn i Facebookgruppen, da jeg fikk diagnosen. Håpet på gode tips osv. For hver dag som gikk, ble jeg dårligere. Hvorfor? Fordi det var ikke annet enn en stor samling av mennesker som sykeliggjorde hverandre. Hvis man reiste seg opp og tømte oppvaskmaskinen, for så å slenge seg på sofaen igjen, så fikk man ros. Jeg ble sykere, fordi jeg hele tiden ble bekreftet i at jeg var et offer. Tok litt tid før jeg så mønsteret. Meldte meg ut, sluttet å sette meg selv i en patetisk offerrolle, og forholdt meg til livet på en mer naturlig måte. Jeg ble nærmeste smertefri over natten, ved å endre fokus og holdning. Hvis man går rundt å sykeliggjør seg selv, ser på seg selv som et stakkars offer og forteller seg selv at man er begrenset; Ja, da er det akkurat det som skjer. Anonymkode: 5f5ae...d1e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #27 Skrevet 21. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble nærmeste smertefri over natten, ved å endre fokus og holdning. Anonymkode: 5f5ae...d1e Jeg stusser litt over dette. Du mener at en som er syk bare bør endre fokus og holdning for å bli smertefri? Jeg er selv kronisk syk, og skulle gjort alt for å bli smertefri. Jeg har prøvd utallige ting,både alternative og innen tradisjonell medisin. Det jeg har funnet ut for min del er at en god blanding av riktig mengde jobb, trening og hvile er det som gjør at jeg fungerer. Smertefri kan jeg ikke huske hva er, men uansett hvor lite jeg fokuserer på det, prater om det eller tenker på det så er det fortsatt der. Jeg klarer ihvertfall ikke å tenke meg frisk... Anonymkode: 7dd69...f8b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #28 Skrevet 21. februar 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Måten man håndterer det på, er også forskjellig. Jeg meldte meg inn i Facebookgruppen, da jeg fikk diagnosen. Håpet på gode tips osv. For hver dag som gikk, ble jeg dårligere. Hvorfor? Fordi det var ikke annet enn en stor samling av mennesker som sykeliggjorde hverandre. Hvis man reiste seg opp og tømte oppvaskmaskinen, for så å slenge seg på sofaen igjen, så fikk man ros. Jeg ble sykere, fordi jeg hele tiden ble bekreftet i at jeg var et offer. Tok litt tid før jeg så mønsteret. Meldte meg ut, sluttet å sette meg selv i en patetisk offerrolle, og forholdt meg til livet på en mer naturlig måte. Jeg ble nærmeste smertefri over natten, ved å endre fokus og holdning. Hvis man går rundt å sykeliggjør seg selv, ser på seg selv som et stakkars offer og forteller seg selv at man er begrenset; Ja, da er det akkurat det som skjer. Anonymkode: 5f5ae...d1e Jeg også var medlem i ei slik gruppe og meldte meg fort ut siden der var mange folk som klagde ja. Så sjønner hva du mener. Jeg går heller ikke rundt og sykeliggjør meg selv. Noen dager er verre en andre på mange måter😑 jeg har en diagnose så kan inne stikke under en stol heller, må jo lytte til kroppen også eller så går det helt galt. Anonymkode: 51f75...b76
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #29 Skrevet 21. februar 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg stusser litt over dette. Du mener at en som er syk bare bør endre fokus og holdning for å bli smertefri? Jeg er selv kronisk syk, og skulle gjort alt for å bli smertefri. Jeg har prøvd utallige ting,både alternative og innen tradisjonell medisin. Det jeg har funnet ut for min del er at en god blanding av riktig mengde jobb, trening og hvile er det som gjør at jeg fungerer. Smertefri kan jeg ikke huske hva er, men uansett hvor lite jeg fokuserer på det, prater om det eller tenker på det så er det fortsatt der. Jeg klarer ihvertfall ikke å tenke meg frisk... Anonymkode: 7dd69...f8b Så flott for deg. Men her er det fibro det er snakk om. En diagnose som ikke egentlig gir mening for så mange. Det er et søppelspann man kaster folk i, når man ikke kan helt finne ut hva som et problemet. Jeg har selv Hortons og kronisk migrene. Mitt hjem har oksygenflasker, smertestillende i alle skap og jeg har et eget lag av nevrologer som hjelper meg med å håndtere hverdagen. Jeg vet hva kronisk sykdom er, og nei man kan ikke tenke alt vekk. Det sier jeg ikke. Men fibro, det er en kategori for seg selv. Der kan man endre mye med fokus og holdning. Anonymkode: 5f5ae...d1e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #30 Skrevet 21. februar 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg også var medlem i ei slik gruppe og meldte meg fort ut siden der var mange folk som klagde ja. Så sjønner hva du mener. Jeg går heller ikke rundt og sykeliggjør meg selv. Noen dager er verre en andre på mange måter😑 jeg har en diagnose så kan inne stikke under en stol heller, må jo lytte til kroppen også eller så går det helt galt. Anonymkode: 51f75...b76 Nemlig. Da blir det usunt, og gavner ingen. Bedre å ta små hensyn som du sier Anonymkode: 5f5ae...d1e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #31 Skrevet 21. februar 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så flott for deg. Men her er det fibro det er snakk om. En diagnose som ikke egentlig gir mening for så mange. Det er et søppelspann man kaster folk i, når man ikke kan helt finne ut hva som et problemet. Jeg har selv Hortons og kronisk migrene. Mitt hjem har oksygenflasker, smertestillende i alle skap og jeg har et eget lag av nevrologer som hjelper meg med å håndtere hverdagen. Jeg vet hva kronisk sykdom er, og nei man kan ikke tenke alt vekk. Det sier jeg ikke. Men fibro, det er en kategori for seg selv. Der kan man endre mye med fokus og holdning. Anonymkode: 5f5ae...d1e Min kroniske sykdom er fibromyalgi. Så ja, jeg vet hva jeg snakker om. Den sykdommen har ødelagt livet mitt. Fra å være ressurssterk og oppegående med stor karriere til å gå hjemme med smerter. Anonymkode: 7dd69...f8b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2020 #32 Skrevet 21. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min kroniske sykdom er fibromyalgi. Så ja, jeg vet hva jeg snakker om. Den sykdommen har ødelagt livet mitt. Fra å være ressurssterk og oppegående med stor karriere til å gå hjemme med smerter. Anonymkode: 7dd69...f8b Samme her😐 Anonymkode: 51f75...b76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå