Gå til innhold

Har du vaksinert deg mot influensa? Er du i en av risikogruppene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Jobber på sykehus og får vaksinert meg på jobb.

Anonymkode: 13db7...d6d

Ikke risikogruppe. Gjør det for pasientene mine.

Anonymkode: 13db7...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke i risikogruppa og jeg velger å ikke vaksinere meg fordi jeg ikke ønsker eventuelle bivirkninger. De jeg kjenner som vaksinerer seg mot influensa får lignende symptomer og blir syke i ukesvis likevel. 

Anonymkode: ef7f4...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke i risikogruppa og jeg velger å ikke vaksinere meg fordi jeg ikke ønsker eventuelle bivirkninger. De jeg kjenner som vaksinerer seg mot influensa får lignende symptomer og blir syke i ukesvis likevel. 

Anonymkode: ef7f4...1f7

Jeg blir litt støl i armen samme dag. Ellers ingen bivirkninger.

Anonymkode: 13db7...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Er alene om ansvaret for fire barn. Fikk svineinfluensa i fjor, og det var helt ille. Vil ikke gå gjennom det igjen. 

Anonymkode: fb941...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i risikogruppe og har ikke vaksinert meg hittil, bortsett fra svineinfluensaen, for da prøvde jeg å bli gravid. Men jeg kommer til å begynne med det neste år, rett og slett fordi influensa er så innmari upraktisk og ubehagelig. Også er det jo en bonus at jeg ikke bidrar til å utsette andre for smitte da.

Anonymkode: 86faa...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinerer hele familien hvert år. Vi reiser ofte på tur i juleferien og vinterferien og vil gjøre det vi kan for at alle er friske. Hittil har det fungert helt supert. Ingen bivirkninger på noen, ser ingen bakdeler med å vaksinere.

Anonymkode: 18448...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaksinerer meg hvert år fordi jeg ikke ønsker å bli syk. Jeg er 35 år, sunn og frisk så er ikke i risikogruppen, men ser ikke poenget med influensaen så lenge jeg kan vaksinere meg. Mange i min utvidede familie vaksinerer seg, og ingen har fått noen annen bivirkning enn litt øm i armen i en dag.

Anonymkode: d8573...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i rissikogruppe og jeg bruker ta vaksinen hver høst. I år glemte jeg det helt bort pga forhold i familien. Og nå er vi midt i det, så i år får det stå til. 

Jeg har aldri opplevd andre bivirkner enn litt vont i armen samme dag.

Anonymkode: 3d768...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er i rissikogruppe og jeg bruker ta vaksinen hver høst. I år glemte jeg det helt bort pga forhold i familien. Og nå er vi midt i det, så i år får det stå til. 

Jeg har aldri opplevd andre bivirkner enn litt vont i armen samme dag.

Anonymkode: 3d768...e18

Du kan enda vaksinere deg hvis du ønsker det

Hi

Anonymkode: 1b7c8...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan enda vaksinere deg hvis du ønsker det

Hi

Anonymkode: 1b7c8...bc3

Jeg vet det. Men den beskytter ikke umiddelbart og folk er syke på alle kanter her nå, så tviler på at jeg oppnår så mye effekt før sesongen er over for denne gangen.

Anonymkode: 3d768...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien har vaksinert seg, gjør det hvert år pga jeg er i risikogruppe pga lavt imunforsvar og kronisk sykdom. 
ingen har fått bivirkninger.

Anonymkode: 78113...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vaksinerte meg for å beskytte barna og gamle svigerforeldre. Hele familien vaksinerte seg. Ingen av oss fikk bivirkninger. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er kronisk syk og går på medisiner som demper immunforsvaret, så følger anbefalingen.

Anonymkode: 927b0...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid og jobber i helsevesenet, så jeg er vaksinert! Litt øm i armen og et kløende utslett over stikket, men ingen andre bivirkninger :)

Anonymkode: 1662b...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke vaksinert meg, selv om jeg er i risikogruppe.

Det et åpent spørsmål om jeg får bivirkninger av vaksine, og jeg har en tilstand som gjør at man kan få dårligere effekt av vaksiner, noe jeg tror stemmer hos meg mtp. at jeg fikk barnesykdommene tross vaksiner.

Legene jeg har hatt siste årene har sagt at så lenge jeg passer på kosthold, søvn og livsstil så godt som jeg gjør så trenger jeg det ikke.

Det er jo uansett ikke hvert år de treffer like godt, slik som i år, så man er jo ikke helt sikret.

Helhetsvurderingen av min tilstand sett i forhold til hva jeg ellers gjør for egen helse gjør at jeg og fastlege mener det ikke er nødvendig for meg.

Anonymkode: 06ed2...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vaksinert meg. Er ikke i risikogruppen, men jobbet på universitetet og har kontakt med veldig mange studenter, så for deres skyld kan det være bra. Ingen bivirkninger.

Anonymkode: 6e2d3...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid, men har ikke vaksinert meg. Hadde influensa for første og eneste gang i mitt liv for 20 år siden, og regner derfor sannsynligheten for å få denne lite farlige sykdommen som så liten at jeg ikke ser hensikten med vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Er gravid, men har ikke vaksinert meg. Hadde influensa for første og eneste gang i mitt liv for 20 år siden, og regner derfor sannsynligheten for å få denne lite farlige sykdommen som så liten at jeg ikke ser hensikten med vaksine.

To ungdomsskoleelever døde nettopp av influensa, så helt ufarlig er det ikke. Begge var friske og ikke i risikogruppe.

Anonymkode: 78113...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal gjøre det neste år. Jeg har et utrolig bra immunforsvar og har hatt influensa kun 1 gang i mitt liv. Omtrent aldri syk som barn, litt forkjøla noen få ganger opp gjennom årene, men generelt veldig frisk. Har et barn på samme viset. Aldri brukt en sykt barn dag på jobb. 

Helt til lillesøster ble født og begynte i barnehagen.. Hun får alt som går av sykdommer og blir veldig syk bare av en liten forkjølelse. Luftveisinfeksjoner er de verste. Vi har vært flere ganger på sykehus pga det utvikler seg raskt til lungebetennelse og hun får behov for oksygen. Vanlige luftveisinfeksjoner slår henne fullstendig ut i 1-2 uker. Tør ikke tenke på hvor lenge influensa ville rammet henne. Jeg er faktisk redd for den dagen hun får influensa.. Jeg tenker ikke vanligvis på influensa som voldsomt farlig, men tror vaksine er det riktige for henne og for oss i årene fremover.

Anonymkode: aef6d...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...