Gå til innhold

Gaver som ikke er leker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kan virke som om du i alle fall har behov for gjentagelse....

Anonymkode: 3d843...c4f

Nei vettu, gjentagelsen er det du som står for😂 Følg med nå... 

Anonymkode: 9d370...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror den utvides ved å lese samme bøker om og om igjen? Prøv på nytt du. 

Anonymkode: 9d370...87d

Du var passe surmaga og dertil sur oppgulp.

Hos oss er bokhyllen full på barnerom og i stuen. Mange av barnebøkene er nesten bare lefser etter å ha blitt lest mange mange ganger. Hvis jeg leser en bok på nytt oppdager jeg gjerne nye elementer som  jeg ikke fikk med meg første gang.

Vi fortsetter å ønske oss bøker, så kan du gi beskjed til de som kjøper gaver til dere om å IKKE kjøpe bøker.

Anonymkode: 76eb1...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2020 den 11.30, Anonym bruker skrev:

 

Mine egne tips er luer og votter (som alltid trengs her i hus), brettspill og min favoritt: bøker. 

Anonymkode: 3f3d0...593

Men er det ikke hva som er barnas favoritt du burde tenke på? Hvis bøker er din favoritt kan du heller ønske det til deg selv. Og luer og votter, det er bruksting som er verdens kjedeligste gave. Vil dere ikke at barna skal bli glade for gavene? Å kjøpe bruksting i gave fordi foreldrene ønsker seg det er bare en ny form for å kjøpe bare for å kjøpe.

Anonymkode: 94535...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir vi ofte en opplevelse i gave istedenfor en leke. F.eks en tur til sansehus, museum, badeland, ridetime, klatrevegg. Veldig populært. 

Anonymkode: a0333...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker er gull! 

Gjerne klassikere. Gode bøker bør leses flere ganger, man oppdager nye dybder og/eller horisonter ved nye gjennomlesninger. 

Her har vi f.eks. Anne-Cath. Vestlys bøker som nærmest er lest i filler. Roald Dahls bøker er i samme kategori, sammen med mange, mange flere. Mine barn har lest mine gamle bøker, og de får også egne utgaver. 

Anonymkode: 7d97c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn forstår og husker det de leser da, så de leser heller bøker med nytt innhold. Vi kunne ikke kjøpt alle bøkene de pløyer gjennom. 

Anonymkode: 9d370...87d

Kan jeg foreslå en bok du ser ut til å trenge, og som du kan ønske deg selv? Skikk og bruk. Fantastisk bok, både for lesing og som oppslagsverk (nei, jeg tuller ikke).

Anonymkode: 6a390...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tror den utvides ved å lese samme bøker om og om igjen? Prøv på nytt du. 

Anonymkode: 9d370...87d

Klart det gjør. Hamsun da jeg var 14 er helt, helt annerledes enn Hamsun da jeg var 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter liker å få planer og frø av alle ting. De  fikk hver sin plante et år (en kjøttetende potteplante). Det startet en interesse for planter og de har nå anlagt kjøkkenhage og dyrker grønnsaker og alt mulig. De får ofte frø og utstyr til dette i gave. Ellers er nyttige ting som dykkebriller, refleksvest, skøyter og annet utstyr kjekt å få. De likte også godt et hus for bier de fikk en gang. Fuglekasser, spikkekniv, liggeunderlag,stormkjøkken, hengekøye, vaffeljern til bål og alt som handler og natur og fritiluftsliv. Balanseline er også gøy😀 

Anonymkode: 96998...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike lava lampe trådløse høgtalere.

Diskolys. 

Fiskeutstyr. 

Ute leiker / som passe om sommeren. 

Telt og Telt utstyr. 

Tøffe puter og pledd. 

Sminkeskoster/ sminke..beholdere til sminke

Anonymkode: 3dd43...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...