Gå til innhold

Gaver som ikke er leker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips? Bursdagsgaver og julegaver til barna som vi/de kan ønske seg fra familie. Jeg er så lei av lekehaugen som er morsom i 10 minutter og ikke mer ellers.. Nå har jeg ryddet og gitt bort haugevis med leker barna aldri brukte. Jeg vil minimere leker som kommer inn i hus. Samtidig er det jo fint å få en gave til bursdagen sin og familien ønsker å gi barna noe. Klær har de også mer enn nok av og vi kjøper klær til årstidene på tilbud samt at minste arver av eldste, så det er ikke noe vits inn ønske seg slik av f.eks besteforeldre. 
Mine barn er 4 og 10 år. Gutter, så pynteting eller hårgreier er jo også uaktuelt for dem. De har også alt av utstyr som sykkel, ski, skøyter, osv. 

Mine egne tips er luer og votter (som alltid trengs her i hus), brettspill og min favoritt: bøker. 

Anonymkode: 3f3d0...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sko

penger om de sparer til noe spesielt

fotball og fotballmål

fiskestenger

tursekk/termos/litt dyre drikkeflasker

 

Anonymkode: ab0e9...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker, brettspill, spikkekniv og diverse annet turutstyr f.eks sovepose, kompass etc. Ski, skøyter, sykkel etc., selv om de har dette nå så vokser de vel ut av det etterhvert? 

Ellers så syns våre at opplevelser eller årskort/klippekort til diverse parker, lekeland, svømmehall osv har vært moro å få. 

Anonymkode: 7477f...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen min ønsket seg spikkekniv, brettspill og gavekort på playstation store til jul. Og hoppestokk, men det går vel under leker. Men den har blitt mye brukt og fører til aktivitet, så jeg synes det er helt topp. ;)

Anonymkode: e46d5...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere noen tips? Bursdagsgaver og julegaver til barna som vi/de kan ønske seg fra familie. Jeg er så lei av lekehaugen som er morsom i 10 minutter og ikke mer ellers.. Nå har jeg ryddet og gitt bort haugevis med leker barna aldri brukte. Jeg vil minimere leker som kommer inn i hus. Samtidig er det jo fint å få en gave til bursdagen sin og familien ønsker å gi barna noe. Klær har de også mer enn nok av og vi kjøper klær til årstidene på tilbud samt at minste arver av eldste, så det er ikke noe vits inn ønske seg slik av f.eks besteforeldre. 
Mine barn er 4 og 10 år. Gutter, så pynteting eller hårgreier er jo også uaktuelt for dem. De har også alt av utstyr som sykkel, ski, skøyter, osv. 

Mine egne tips er luer og votter (som alltid trengs her i hus), brettspill og min favoritt: bøker. 

Anonymkode: 3f3d0...593

Bøker er tåpelig gave!! Dyrt og de leses oftest en gang så står de der og samler støv. Bibilioteket brukes til bøker!!

Anonymkode: 9d370...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 4-åring kan ikke få bare "kjipe" bruksgaver, det må jo være noe moro også. Moro for 4 åringen altså... 

Ball, bade/strandleker, slim, lego og andre byggeleker, hoppestokk... 

Anonymkode: 90003...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slår et slag for opplevelsesgaver! Teatertur, hotellhelg på et barnehotell med basseng osv, reise en plass, årskort eller gavekort til badeland, fornøyelsespark, lekeland osv. Gavekort til kino ol.

Anonymkode: 78a38...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyr eller bok relatert til hobbyen/ en interesse.

Gavekort på kino, lekeland, bowling....

Penger, øremerket til en stor ting han sparer til.

Anonymkode: 2dda0...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bøker er tåpelig gave!! Dyrt og de leses oftest en gang så står de der og samler støv. Bibilioteket brukes til bøker!!

Anonymkode: 9d370...87d

vi leser bøker flere ganger (har og flere barn i ulik alder...). I tillegg er fine oppslagsbøker som atlas eller kunnskapsbøker kjempefine, og kan "arves" videre til barnas barn etterhvert, så bøker er kjempefine gaver!!! Ellers  er mine forslag (utover bøker), kult turutstyr som eksempelvis vannteleskop (om dere er mye ved sjøen), sitteunderlag i skinn, kikkert,, dyrere luer, opplevelsesgaver, skikkelig lommelykt, maurfarm.

Av leketing slår jeg et slag for lego, det er noe som er gøy og kan inngå i en samling. 

Anonymkode: 3d843...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bøker er tåpelig gave!! Dyrt og de leses oftest en gang så står de der og samler støv. Bibilioteket brukes til bøker!!

Anonymkode: 9d370...87d

Tull! Vi leser bøkene mange ganger - og jeg har lest mine egne gamle barnebøker med mine egne barn. Gode bøker kan leses mange ganger!

Anonymkode: fd1dd...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å ljøpe alt de trenger før de rekker å ønske seg det. Da løser problemet seg av seg selv.

Anonymkode: f5122...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bøker er tåpelig gave!! Dyrt og de leses oftest en gang så står de der og samler støv. Bibilioteket brukes til bøker!!

Anonymkode: 9d370...87d

Aldeles ikke! Det kommer an på både foreldrene og barna det. I vårt hus leses bøkene mye, favorittene så mye at jeg ikke har tall på det, men sikkert opp i rundt 80-100 ganger. Både fakta-litteratur og skjønnlitteratur. 

Anonymkode: 04ac5...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldeles ikke! Det kommer an på både foreldrene og barna det. I vårt hus leses bøkene mye, favorittene så mye at jeg ikke har tall på det, men sikkert opp i rundt 80-100 ganger. Både fakta-litteratur og skjønnlitteratur. 

Anonymkode: 04ac5...07c

Mine barn forstår og husker det de leser da, så de leser heller bøker med nytt innhold. Vi kunne ikke kjøpt alle bøkene de pløyer gjennom. 

Anonymkode: 9d370...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn forstår og husker det de leser da, så de leser heller bøker med nytt innhold. Vi kunne ikke kjøpt alle bøkene de pløyer gjennom. 

Anonymkode: 9d370...87d

Har alltid husket bøkene etter første lesing og har gjenlæst dem igjen og igjen med stor glede! 

Det er ikke slik at mindre intelligente mennesker leser bøker flere ganger mens mere intelligente kun leser dem en gang. Selvom det virker som du tror det.

Vi gjør begge deler. Både gir og får mange bøker og bruker biblioteket til stadighet. Skjønner at akkurat du ikke ønsker deg bøker, men det betyr ikke at det er en dårlig gave. 

Anonymkode: fd1dd...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bøker er tåpelig gave!! Dyrt og de leses oftest en gang så står de der og samler støv. Bibilioteket brukes til bøker!!

Anonymkode: 9d370...87d

Tuller du? Vi har sikkert 400 barnebøker. Minst. De er "utslitte" de fleste av dem.

Anonymkode: 68023...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn forstår og husker det de leser da, så de leser heller bøker med nytt innhold. Vi kunne ikke kjøpt alle bøkene de pløyer gjennom. 

Anonymkode: 9d370...87d

Ja, for det har jo med forståelse av innholdet å gjøre... 🙄 

Anonymkode: 04ac5...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn forstår og husker det de leser da, så de leser heller bøker med nytt innhold. Vi kunne ikke kjøpt alle bøkene de pløyer gjennom. 

Anonymkode: 9d370...87d

Å herre....Du er jo ganske kort i toppen. Mye bra litteratur som kan utvide horisonten ;)

Anonymkode: 3d843...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herre....Du er jo ganske kort i toppen. Mye bra litteratur som kan utvide horisonten ;)

Anonymkode: 3d843...c4f

Du tror den utvides ved å lese samme bøker om og om igjen? Prøv på nytt du. 

Anonymkode: 9d370...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tror den utvides ved å lese samme bøker om og om igjen? Prøv på nytt du. 

Anonymkode: 9d370...87d

kan virke som om du i alle fall har behov for gjentagelse....

Anonymkode: 3d843...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen min er sikkert dum som et brød som har lest om den sultne larven flere hundre ganger 😄

Anonymkode: 0f711...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...