Gå til innhold

Galne, galne naboen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I ytterste konsekvens kan faktisk kommunen pålegge deg å rydde tomta, men da skal det være ekstremt ille. 

Anonymkode: 2baff...2b7

Så saklig

Anonymkode: 6d510...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så saklig

Anonymkode: 6d510...926

Hvorfor er ikke det saklig? Det betyr jo faktisk at du ikke kan ha så mye rot du vil på din egen tomt!

Anonymkode: 2baff...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er ikke det saklig? Det betyr jo faktisk at du ikke kan ha så mye rot du vil på din egen tomt!

Anonymkode: 2baff...2b7

Det er neppe særlig relevant i denne tråden.

Anonymkode: 33637...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar ikke hensyn til naboene dine? Tror nok dem irriterer seg i stillhet. Ingen liker skrotnisser. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Ingen liker furteperer som blander seg i ting de ikke har noe med, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pashla skrev:

Ingen liker furteperer som blander seg i ting de ikke har noe med, heller.

Ingen blander seg men syns det er fryktelig med skrotnisser i nabolaget. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

På min egen plen gjør jeg akkurat som jeg vil. De som ikke vil bo ved skrotnissen får flytte.

Helt riktig !  Hadde spurt henne hva hun hadde med det, å kunne hun ikke gi et fornuftig svar på det så hadde jeg bedt henne passe sine egne saker. 

Sånne folk forstår bare et språk og det er samme språk tilbake, bare litt hardere tone. Er du for konfliktsky, blir du aldri kvitt sånne folk. De blir bare verre.

Anonymkode: bd6c7...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen blander seg men syns det er fryktelig med skrotnisser i nabolaget. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Det kan de jo bare fortsette å synes, de velger jo selv hvor de vil bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skrotnisse du da. Ingen liker sånne. Hadde klikka hvis naboen min rota sånn. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Og kva i all vidaste verda hjelper det? Har aldri skjønt meg på folk som brukar krefter på å irritere seg over korleis det ser ut med naboen? Eg har syklar og akebrett og sandkasseleiker osb ståande framme. Tenkte faktisk eg skulle få ned julelysa no i vinterferien. Det går heilt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hu naboen din. Jeg sier aldri noe da. Men mellom mannen og meg omtales dere som skrotnissene. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk vil ha det litt ryddig og pent rundt seg. En trillebår i en grøft hadde irritert meg også. 
Resurssvake folk som ikke klarer å holde ting i orden. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hu naboen din. Jeg sier aldri noe da. Men mellom mannen og meg omtales dere som skrotnissene. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk vil ha det litt ryddig og pent rundt seg. En trillebår i en grøft hadde irritert meg også. 
Resurssvake folk som ikke klarer å holde ting i orden. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Tror ikke det er de fantastiske ressursene som trengs for å flytte en trillebår og noen leker, altså. Så du kan ikke akkurat avlese ressurstilfanget hos naboen bare ved å se på deres ryddige plen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva naboene mener om oss... Her hadde vi ryddet sommerlekene, så gikk et par av de største barna ut og kastet ca. 20 fotballer på plenen. Før jeg merket det hadde de frosset fast. Så der ligger de da. Spredt utover. I tillegg står trampolina ute. Den nærmet seg oppbrukt forrige sesong, så vi bestemte at den kunne stå til vi fikk ny til våren. 
Men hvem er verst? Vi har valgt å fjerne det meste av busker og trær som fyller hagen med blader. Naboen skryter av alle vekstene sine. Er jo så fine planter! Hvem sin hage blir full av alt det skrotet på høsten? Vår. Vi må rake, rake, rake på grunn av naboen. Fotballene her ligger da i vår hage, men egentlig burde jeg latt barna sparke dem til naboen slik at de kan rydde litt etter oss for en gangs skyld. 

Anonymkode: 28a8d...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hu naboen din. Jeg sier aldri noe da. Men mellom mannen og meg omtales dere som skrotnissene. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk vil ha det litt ryddig og pent rundt seg. En trillebår i en grøft hadde irritert meg også. 
Resurssvake folk som ikke klarer å holde ting i orden. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Hahaha... Resurssvake liksom.....  Noe rotete og upraktisk kanskje, men resurssvak ??   Herregud, slenger du rundt deg med ord du ikke kjenner betydningen av ?  Dette blir bare dumt og komisk  😂

Anonymkode: bd6c7...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun anså sannsynligvis trillebåren i veien som en eskalasjon. Dere har mye rot utover hagen, og lar nå rotet deres flyte utover veien så naboene blir tvunget til å rydde opp etter dere for å komme seg noen plass. 
Godt mulig at det ikke var deg som flyttet trillebåren ut i veien, men det var nærliggende å tro ettersom dere generelt er svært rotete av dere. Hun burde nok ikke ha påpekt rotet i deres hage, men du burde beklaget trillebåren i veien. Uansett hvem som har satt den der så er den din trillebår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HeiteH skrev:

Man tar jo hensyn til andre. Det faller de fleste av oss naturlig. Det er ikke hyggelig å se på en spøøelhaug.

Det er et stykke mellom leker og trillebår til søppelhaug. 

Anonymkode: 28a8d...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en nabo som var en skrotnisse og lite trivelig å ha som nabo. Det var bare å ta en tlf til kommunen så kom de på befaring, og krevde at naboen ryddet tomten. Jeg vet ikke lovgivningen rundt dette, men det resulterte iallefall i at skotnaboen ryddet tomten sin, og nå går han med bøyd nakke og skammer seg over at det måtte gå så langt at kommunene gav han påbud. Og vi naboen vi koser oss meg at han går rundt duknakket og skammer seg over dette, og ikke minst at vi fikk et trivelig nabolag igjen.

Anonymkode: 5108e...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en nabo som var en skrotnisse og lite trivelig å ha som nabo. Det var bare å ta en tlf til kommunen så kom de på befaring, og krevde at naboen ryddet tomten. Jeg vet ikke lovgivningen rundt dette, men det resulterte iallefall i at skotnaboen ryddet tomten sin, og nå går han med bøyd nakke og skammer seg over at det måtte gå så langt at kommunene gav han påbud. Og vi naboen vi koser oss meg at han går rundt duknakket og skammer seg over dette, og ikke minst at vi fikk et trivelig nabolag igjen.

Anonymkode: 5108e...0dc

Dere koser dere over at naboen går duknakket rundt og skammer seg? Høres ut som et skikkelig trivelig nabolag ja....

Anonymkode: 28b2b...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hu naboen din. Jeg sier aldri noe da. Men mellom mannen og meg omtales dere som skrotnissene. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke folk vil ha det litt ryddig og pent rundt seg. En trillebår i en grøft hadde irritert meg også. 
Resurssvake folk som ikke klarer å holde ting i orden. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Det er langt fra å ha en trillebår og noen leker ute, til å være ressurssvak da

Anonymkode: 28b2b...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en nabo som var en skrotnisse og lite trivelig å ha som nabo. Det var bare å ta en tlf til kommunen så kom de på befaring, og krevde at naboen ryddet tomten. Jeg vet ikke lovgivningen rundt dette, men det resulterte iallefall i at skotnaboen ryddet tomten sin, og nå går han med bøyd nakke og skammer seg over at det måtte gå så langt at kommunene gav han påbud. Og vi naboen vi koser oss meg at han går rundt duknakket og skammer seg over dette, og ikke minst at vi fikk et trivelig nabolag igjen.

Anonymkode: 5108e...0dc

Ja, det er så koseleg når folk skammar seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er langt fra å ha en trillebår og noen leker ute, til å være ressurssvak da

Anonymkode: 28b2b...c11

Vel, om man ikke evner å forstå at når skrotet ditt begynner flyte ut i veien at det er på tide å rydde så mangler man faktisk noe i toppen. Erfaringsmessig så er de menneskene som tillater slikt ikke de som står høyest på rangstigen. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, om man ikke evner å forstå at når skrotet ditt begynner flyte ut i veien at det er på tide å rydde så mangler man faktisk noe i toppen. Erfaringsmessig så er de menneskene som tillater slikt ikke de som står høyest på rangstigen. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Rangstigen faktisk. Sånne folk som deg er tusen ganger verre enn en som lar trillebåra stå ute, om den så står midt i veien

Anonymkode: 28b2b...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Rangstigen faktisk. Sånne folk som deg er tusen ganger verre enn en som lar trillebåra stå ute, om den så står midt i veien

Anonymkode: 28b2b...c11

Ja selvsagt. Fordi man påpeker at man er rimelig knepp i hodet om man ikke skjønner når man må rydde i rotet sitt så er man verdens verste. 
Høres ut som argumentasjonen til en på fjorten. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja selvsagt. Fordi man påpeker at man er rimelig knepp i hodet om man ikke skjønner når man må rydde i rotet sitt så er man verdens verste. 
Høres ut som argumentasjonen til en på fjorten. 

Anonymkode: e7d74...ee3

Nei, fordi du snakker om rangsrige og være ressurssvak

Anonymkode: 28b2b...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere koser dere over at naboen går duknakket rundt og skammer seg? Høres ut som et skikkelig trivelig nabolag ja....

Anonymkode: 28b2b...c11

Betraktelig triveligere nå enn når han drev på som han ville. Og ja, vi koser oss da han har vært ufyselig over en lang periode og ikke har tatt til seg noen av våre henvendelser. Og når det går så langt at kommunen må gi han pålegg så har han veldig godt av å kjenne på den ubehagelige følelsen så kanskje han prøver å tenke neste gang han ønsker å bli en skrotnisse.

Anonymkode: 5108e...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂

 

Her var det mange fisefine og slubberter som føler seg truffet. 
 

Selv har jeg bare hatt det gøy med å hive bensin på bålet. At folk orker å krangle på nett. Ikke rart det er mye nabokrangling når folk klarer å hisse seg opp over dette. 
 

Ha en fin dag, og husk å rydde trillebåra di. 👍

Anonymkode: e7d74...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...