Gå til innhold

Galne, galne naboen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

«Fin frue» som kom på døra mi nå nettopp. Sa hun hadde satt trillebåra mi inn til sida for å kunne kjøre forbi. Ok, noen andre må ha trillet den ut i veien, for jeg satte den i grøfta for lenge siden. Så klarer hun å bemerke, på en «flott» måte, selvsagt, for hun er jo så flott, med på alle tilstelninger, masse verv og dugnader, blabla. Så spør hun om jeg ikke har tenkt å rydde vekk de andre lekene på gresset MITT? At det er sjenerende med sommerlekene fremme, faktisk. Er akebrettene også en plage da, kanskje? Er det hennes problem, da? Ikke kunne det brydd meg mindre. Alt en skal bry seg om, altså! 

Anonymkode: 13226...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har riktignok ikke noe med det. Men det er ekstremt sløvt å ikke rydde inn leker for dagen. 

At sommerlekene ligger ute ennå er jo bare latskap. 

Anonymkode: ecc2d...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du satte trillebåren i grøfta for lenge siden? Hvorfor i grøfta og ikke på plass?

Jeg hadde nok ikke sagt noe, men jeg hadde nok tenkt det  samme som din nabo sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, sug lut skrev:

Ingen har lyst til  å bo ved siden av søplenissen.

Da skulle du sett naboen min. Barnesykler (barna er blitt studenter), gammel trampoline, rusk&rask, halvferdige prosjekter av ymse slag, avskiltet bil, halvferdig platting, akebrett osv osv. Slår du opp skrotnisse vil du finne bilde av han.

Anonymkode: 9ba14...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden ligger det sommerleker på plenen din i februar? 

Hvorfor sto trillebåra i grøfta eller veikanten, i stedet for i boden, garasjen eller i det minste lent opp mot en vegg? 

Hvorfor holder du ikke eiendommen din ryddig? 

Vi har noen slike rotekopper i nabolaget her også. Det er skjemmende. 

Anonymkode: 794ef...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble flau da naboen kom og fortalte at hun hadde ryddet opp etter deg. For det var flau du ble? Hvis ikke, så var det det du burde ha blitt om du har for vane å oppbevare trillebåra i grøfta ved veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan like det eller ikke, men de har ingenting med det. Det er uhøflig å blande seg inn på den måten. Hvem skal ha fasit på hva som er greit? Det styggeste jeg vet om er thujahekker, men jeg kan ikke fortelle naboen at det er både sjenerende og påtrengende for meg å se på. 

Anonymkode: 28a8d...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk kan like det eller ikke, men de har ingenting med det. Det er uhøflig å blande seg inn på den måten. Hvem skal ha fasit på hva som er greit? Det styggeste jeg vet om er thujahekker, men jeg kan ikke fortelle naboen at det er både sjenerende og påtrengende for meg å se på. 

Anonymkode: 28a8d...0ac

Helt enig med deg. Det må aksepteres at vi er forskjellige. Går det virkelig an å ha tid og overskudd til å ergre seg over sommerleker i en annens hage? Nesevise folk som tillater seg å faktisk stille spørsmål om når de skal ryddes inn, eier ikke folkeskikk og er over grensen til frekkhet. Tenk det gjerne, men man må holde seg for god til å si det høyt. Men ingenting forundrer meg . Vi kjøpte ny bil , som er svart. Etter ett par dager ringte naboen tvers over gata på, og skulle ha seg frabedt at vi parkerte bilen i vår egen oppkjørsel. Svarte biler tolererte hun ganske enkelt ikke, og orket ikke se på vår hele tiden.Enten fikk vi bytte bil og få en lystigere farge, eller parkere et annet sted der hun ikke kunne se den. Har sjelden blitt så forundret. Men siden vi ikke har mulighet til å bytte bil annenhver dag, og heller ikke eier noe annet sted den  kan parkeres, ble bilen stående. Og nå har to andre naboer også anskaffet svarte biler. Har forøvrig ikke hørt noe mer om saken.

Anonymkode: f9be7...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lot være å kjøpe et hus fordi nabohuset hadde så mye skrot overalt. Sykler, ødelagt trampoline, et knust vindu,  diverse søppelposer.. Synd fordi huset som var til salgs var fint 

Anonymkode: d6289...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Spurvugla skrev:

Man må da få rote så mye man vil på egen tomt! Er det ikke det som er fordelen med enebolig, da?

Hvis trillebåret er i veien der naboen må kjøre, så er det vel neppe på egen tomt? 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

På min egen plen gjør jeg akkurat som jeg vil. De som ikke vil bo ved skrotnissen får flytte.

Skrotnisse du da. Ingen liker sånne. Hadde klikka hvis naboen min rota sånn. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skrotnisse du da. Ingen liker sånne. Hadde klikka hvis naboen min rota sånn. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Klikk i vei. Det hadde ikke hjulpet her, for å si det slik. Men så bor jeg heldigvis ikke nært skrullinger som tror de eier nabotomta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Klikk i vei. Det hadde ikke hjulpet her, for å si det slik. Men så bor jeg heldigvis ikke nært skrullinger som tror de eier nabotomta 😊

Nei man får jo ikke gjort noe. På egen tomt gjør man som man vil. 

Jeg har skrotnissenabo som nevnt over. Når dritten flyter over til meg lemper jeg det rett over igjen til ham. Ellers må jeg jo bare leve med søppelet tett på. 

Anonymkode: 9ba14...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pashla skrev:

Klikk i vei. Det hadde ikke hjulpet her, for å si det slik. Men så bor jeg heldigvis ikke nært skrullinger som tror de eier nabotomta 😊

Du tar ikke hensyn til naboene dine? Tror nok dem irriterer seg i stillhet. Ingen liker skrotnisser. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar ikke hensyn til naboene dine? Tror nok dem irriterer seg i stillhet. Ingen liker skrotnisser. 

Anonymkode: 5c9de...a9c

Tar ikke hensyn?🙈😂 Hvorfor skal det være opp til naboen hvordan man velger å ha det på egen tomt?

Anonymkode: 33637...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke hensyn?🙈😂 Hvorfor skal det være opp til naboen hvordan man velger å ha det på egen tomt?

Anonymkode: 33637...56d

Enig! Her tok en nabo det til retten, har jeg hørt.. at en annen nabo hadde rot på tomta si.

Anonymkode: 6d510...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tar ikke hensyn?🙈😂 Hvorfor skal det være opp til naboen hvordan man velger å ha det på egen tomt?

Anonymkode: 33637...56d

I ytterste konsekvens kan faktisk kommunen pålegge deg å rydde tomta, men da skal det være ekstremt ille. 

Anonymkode: 2baff...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...