Gå til innhold

Idrett for barn. Bår skal man begrense det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er nok din sånn sene ene promillen som er heldig som har overtrent fra tidlig alder uten å verken få skader eller bli utbrent og lei etter hvert. Fint og flott hvis ungene selv vil dra på banen og trene og sparke ball på egent intitiativ, men å ha såpass mange treninger og kamper for en 8-åring er jo å BE om skader og utbrenthet. Galskap av klubben, de burde faktisk blitt rapportert om de legger opp til denne fra så tidlig alder. Virker som om det er mest for at de mangler spillere at det blir sånn, og at hensynet til 8-åringen neppe er fokuset her.

Anonymkode: e4f65...8f4

Jeg er ikke enig i at det er galskap så lenge denne interessen er iboende og genuin hos barnet. Jeg ville aldri holdt igjen et barn som virkelig brenner for en sunn interesse. Dersom treningsmengden skyldes press fra klubb, trenere eller foreldre er det noe annet. 

Anonymkode: 4b3a3...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min gutt var som din, nå 11 år og sliter med skader, smerter og dalende motivasjon grunnet dette samt at de utvikler seg ulikt, og nå er det noen barn som er blitt bedre/ like gode som han. Det var han og en til som var "talentene" når de var små, og han ville trene og jeg sa ja, mange fotballskoler og akademier har han vært på, vi har ikke pushet, men heller ikke satt grenser. Nå trener han 1-2 ganger i uka og er fornøyd med det. Ser det samme på eldste sitt lag, de som var best da de var 8 er ikke best nå når de er 13. Anbefaler deg å kutte ned litt, men legge til rette for noe ekstra for han. Vent med elitetreninger til han er 12 år. Det har de ikke hvor jeg bor en gang, her er motto flest mulig,lengst mulig og ingen topping av lag. Og Begge lagene på eldste sitt kull hevder seg i toppen og har ikke mistet en eneste spiller de siste årene.

Anonymkode: 1195b...56d

Det er jo nettopp det som er bra med emitetreningen. De har 30 min oppvarming, 30 min med styrke, 30 min kamptrening, 30 min med skadeforebyggende trening og 30 min med uttøying. 

Anonymkode: 72d56...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...