Gå til innhold

Svarer ikke på sms...når ringer du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som kan sende en sms og forventer svar tvert. Svarer jeg ikke så sender hun en tur etter noen minutt. Svarer jeg ikke da så ringer hun etter 5 minutt. Kjenner at jeg blir litt irritert. Jeg sitter ikke med mobil i hånda hele tiden. Gjør du sånn også??

 

Anonymkode: 7f0c5...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hva det gjelder.

Er det noe viktig ringer jeg ganske fort, for da regner jeg med de ikke har sett meldingen og jeg trenger svar ganske fort. Er det ikke noe viktig hverken sender jeg flere meldinger eller ringer, da regner jeg med svaret kommer når mottager har tid/mulighet til å svare.

F.eks kan jeg sende en sms til 19 åringen min og spørre om han kommer til middag i dag. Kommer ikke svaret med en gang regner jeg med han kjører bil eller noe og ikke kan svare, har det ikke kommer noe svar innen jeg skal starte på middagen ringer jeg for å høre.

Venninner og søsteren min er det sjekden jeg sender sms om noe viktig til, de svarer når de har tid.

Anonymkode: 9edaf...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noe viktig som det haster å få svar på, så ringer jeg med en gang. Hvis jeg sender sms er det som regel ikke så viktig, så da venter jeg på svar. Har aldri tenkt over hvor lenge jeg eventuelt ville latt det gå før jeg ringte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner aldri med å få svar før folk får tid. For eksempel etter jobb eller etter de har lagt unger.  Skulle jeg finne på å ringe fordi jeg ikke har fått svar må det være noe veldig viktig. Det skjer kansje hvert 10 ende år .

Vennen din har sikkert ikke noe liv...

Anonymkode: b2e5a...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det haster sender jeg ikke sms, men ringer. Ellers kommer det helt an på hva det gjelder. Er det til mannen om at han må kjøpe med melk og jeg sender i 15.30-tiden og ikke får noe ok innen 16, så ringer jeg for å sjekke om han har sett sms-en, noe han da ikke har, og siden jeg vet at han går fra jobb da, må han få beskjed. En sms til en venninne om hun f.eks. vil være med på kino noen dager fram i tid vil jeg ikke mase om før etter et døgn om jeg ikke har hørt noe.

Anonymkode: 8a274...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei venninne som kan sende en sms og forventer svar tvert. Svarer jeg ikke så sender hun en tur etter noen minutt. Svarer jeg ikke da så ringer hun etter 5 minutt. Kjenner at jeg blir litt irritert. Jeg sitter ikke med mobil i hånda hele tiden. Gjør du sånn også??

 

Anonymkode: 7f0c5...f25

Nei, da måtte det ha stått om livet.

Anonymkode: 47da6...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel vil eg ha svar ganske fort. Så kanskje etter 10-15 minutt. 

Sender først melding pga enklere/går fortere/enkelte liker ikkje snakke i telefon. Går veldig fort å svare på melding. 

Dersom eg ikkje får svar tenker eg at meldinga ikkje har blitt sett, og derfor ringer eg. 

Det gjør vel ingenting at folk ringer med et spørsmål? Liker du ikkje snakke i telefonsåkan du enten la være å svare eller bli flinkere å svare på meldinger med en gang. Kan ha på lyd på sms, så hører du når du får melding. 

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som regel vil eg ha svar ganske fort. Så kanskje etter 10-15 minutt. 

Sender først melding pga enklere/går fortere/enkelte liker ikkje snakke i telefon. Går veldig fort å svare på melding. 

Dersom eg ikkje får svar tenker eg at meldinga ikkje har blitt sett, og derfor ringer eg. 

Det gjør vel ingenting at folk ringer med et spørsmål? Liker du ikkje snakke i telefonsåkan du enten la være å svare eller bli flinkere å svare på meldinger med en gang. Kan ha på lyd på sms, så hører du når du får melding. 

Anonymkode: 6554f...492

Wow,  du må jo være venninnen til hi. DU vil ha svar, så da må alle slippe alt de har i hendene?

Du virker slitsom å ha i omgangskretsen.

Anonymkode: 282e9...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig avslappa når det gjelder sms. Tenker det er normalt å svare innen et døgn om det ikke haster. Om det haster med å få svar så ringer jeg. Sender som regel meldinger på messenger. Har jeg ikke fått svar på et par dager, kan jeg godt sende meld en gang til med "har du sett meldingen?" 

Anonymkode: f681f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss eg treng svar fort ringer eg, for å slippe å ringe 5 minutt etter eg har send sms. Viss eg har sendt sms ventar eg til eg får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow,  du må jo være venninnen til hi. DU vil ha svar, så da må alle slippe alt de har i hendene?

Du virker slitsom å ha i omgangskretsen.

Anonymkode: 282e9...92f

Alternativet er jo å ringe alle alltid. Men tenker at om noen foretrekker å svare på sms, så er det kjekkest for meg og for den som foretrekker sms foran telefonsamtaler. 

Før mobiltelefonen måtte alle ringe til kvarandre. Trur ikkje folk tenkte at folk var slitsomme å ha i bekjentskapskretsen bare fordi de ringte altså. Er du redd for å ha kontakt med folk? 

Det tar virkelig ikkje lang tid å svare på ei melding altså. Korfor utsette det? 

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Viss eg treng svar fort ringer eg, for å slippe å ringe 5 minutt etter eg har send sms. Viss eg har sendt sms ventar eg til eg får svar.

Dersom du lurer på kor barnet ditt er, og ønsker at dei som har han på besøk kan sende han heim, er det da helt uhørt å sende ut en forespørsel for deretter ringe etter ei lita stund om ingen svarer? 

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alternativet er jo å ringe alle alltid. Men tenker at om noen foretrekker å svare på sms, så er det kjekkest for meg og for den som foretrekker sms foran telefonsamtaler. 

Før mobiltelefonen måtte alle ringe til kvarandre. Trur ikkje folk tenkte at folk var slitsomme å ha i bekjentskapskretsen bare fordi de ringte altså. Er du redd for å ha kontakt med folk? 

Det tar virkelig ikkje lang tid å svare på ei melding altså. Korfor utsette det? 

Anonymkode: 6554f...492

Kanskje fordi jeg jobber, eller er opptatt på annet vis? Er det noe som haster, så ringer jeg, haster det ikke, så venter jeg til mottaker får tid til å svare. 

Anonymkode: 5ef94...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom du lurer på kor barnet ditt er, og ønsker at dei som har han på besøk kan sende han heim, er det da helt uhørt å sende ut en forespørsel for deretter ringe etter ei lita stund om ingen svarer? 

Anonymkode: 6554f...492

Nei, eg hadde ikkje reagert på det, om det var eg som hadde barnet ditt på besøk. Eg hadde nok sendt melding om det og, men ikkje om eg trengte han heim om 5 minutt fordi vi skal på noko. Då ringe eg. Om eg ikkje veit kvar han er hadde eg nok ringt rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi jeg jobber, eller er opptatt på annet vis? Er det noe som haster, så ringer jeg, haster det ikke, så venter jeg til mottaker får tid til å svare. 

Anonymkode: 5ef94...c7c

Men kva er problemet med at eg ringer og så oppdager du seinere at eg har sendt en sms tidligere på dagen? Kontra at eg bare ringer?

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Syngensang skrev:

Nei, eg hadde ikkje reagert på det, om det var eg som hadde barnet ditt på besøk. Eg hadde nok sendt melding om det og, men ikkje om eg trengte han heim om 5 minutt fordi vi skal på noko. Då ringe eg. Om eg ikkje veit kvar han er hadde eg nok ringt rundt. 

Eg synes det er veldig greit at faren til bestekompisen skriver sms kvar gang eg skal sende sønnen heim til middag. Så kan eg svare ok og sende han heim. Dei gangene eg ikkje har sett meldinga på et kvarters tid så ringer han. Da slipper eg å måtte snakke med han 3-4 ganger kvar uke. Gjør meg ingenting å snakke i telefon, men er jo bittelitt meir "jobb" å småsnakke litt i telefon i forhold til en ok-sms. 

Så gjør det slik sjølv fordi eg foretrekker at andre gjør det slik. 

Kan òg skrive en melding om at eg kjører for å hente i bursdag/på bowling/filmkveld og spør om eg skal ta med deira barn samtidig. Har dei ikkje sett meldinga så ringer eg fordi eg trur dei setter pris på å sleppe å kjøre ut sjølv. Hjelper lite at dei ser meldinga etter dei har kjørt avgårde sjølv for å hente. 

Skjønner virkelig ikkje at eg er et slitsomt bekjentskap bare fordi eg ringer om sms ikkje blir mottatt og besvart. 

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at du er eit slitsomt bekjentskap eg. Eg svarte på spørsmål om korleis eg gjer det som var spm i hi. Eg likar å ringe om eg treng svar fort fordi eg føler meg masete om eg først sender melding, også ringer. Men har ingenting i mot dei scenario du har skissert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Syngensang skrev:

Har aldri sagt at du er eit slitsomt bekjentskap eg. Eg svarte på spørsmål om korleis eg gjer det som var spm i hi. Eg likar å ringe om eg treng svar fort fordi eg føler meg masete om eg først sender melding, også ringer. Men har ingenting i mot dei scenario du har skissert. 

Sorry! 🤗

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som regel vil eg ha svar ganske fort. Så kanskje etter 10-15 minutt. 

Sender først melding pga enklere/går fortere/enkelte liker ikkje snakke i telefon. Går veldig fort å svare på melding. 

Dersom eg ikkje får svar tenker eg at meldinga ikkje har blitt sett, og derfor ringer eg. 

Det gjør vel ingenting at folk ringer med et spørsmål? Liker du ikkje snakke i telefonsåkan du enten la være å svare eller bli flinkere å svare på meldinger med en gang. Kan ha på lyd på sms, så hører du når du får melding. 

Anonymkode: 6554f...492

Det der løser jeg fint med å ikke ta telefonen, samt sette den på lydløs.

Får du ikke svar er det fordi jeg er opptatt med noe annet. Det gjelder både telefon og sms. 

Ingen har krav på at jeg alltid er tilgjengelig.

Anonymkode: 23f54...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alternativet er jo å ringe alle alltid. Men tenker at om noen foretrekker å svare på sms, så er det kjekkest for meg og for den som foretrekker sms foran telefonsamtaler. 

Før mobiltelefonen måtte alle ringe til kvarandre. Trur ikkje folk tenkte at folk var slitsomme å ha i bekjentskapskretsen bare fordi de ringte altså. Er du redd for å ha kontakt med folk? 

Det tar virkelig ikkje lang tid å svare på ei melding altså. Korfor utsette det? 

Anonymkode: 6554f...492

Du må alltid ha svar umiddelbart?

Hvorfor er din tid mer verdifull enn andres?

Kanskje folk Ute etter fordi du er masete, og de synes ikke det haster like mye som du gjør. 

Takler du ikke at du neppe er alles førsteprioritet?

Anonymkode: 282e9...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må alltid ha svar umiddelbart?

Hvorfor er din tid mer verdifull enn andres?

Kanskje folk Ute etter fordi du er masete, og de synes ikke det haster like mye som du gjør. 

Takler du ikke at du neppe er alles førsteprioritet?

Anonymkode: 282e9...92f

Dette her er ikkje et problem for meg. Dei fleste svarer ganske fort på sms/messenger. Og får eg ikkje svar der, og eg ringer, får eg iallefall svar. 

Bur i et ressurssterk område, der folk ikkje vegrer seg for å svare på telefon eller åpne døra om folk ringer på uten at besøket er varsla. 😂 Heldigvis. 

Og når blei folk så "høge på seg sjølv" at dei ikkje kan svare på sms eller anrop, men må vente og ringe tilbake når det passer dei sjøl best? 🤭  Utrulig at folk får tak i kvarandre om alle skulle tenkt slik. "Åja, NO ringer ho tilbake. NO passer det ikkje for meg. Ringer tilbake om 2 timer." Folk har det så fryktelig travelt med seg sjølv og sine. 😂

Anonymkode: 6554f...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette her er ikkje et problem for meg. Dei fleste svarer ganske fort på sms/messenger. Og får eg ikkje svar der, og eg ringer, får eg iallefall svar. 

Bur i et ressurssterk område, der folk ikkje vegrer seg for å svare på telefon eller åpne døra om folk ringer på uten at besøket er varsla. 😂 Heldigvis. 

Og når blei folk så "høge på seg sjølv" at dei ikkje kan svare på sms eller anrop, men må vente og ringe tilbake når det passer dei sjøl best? 🤭  Utrulig at folk får tak i kvarandre om alle skulle tenkt slik. "Åja, NO ringer ho tilbake. NO passer det ikkje for meg. Ringer tilbake om 2 timer." Folk har det så fryktelig travelt med seg sjølv og sine. 😂

Anonymkode: 6554f...492

Det handler om å være til stede i øyeblikket og respekt for de andre du er sammen med. 

Er jeg på jobb tar jeg bare telefoner fra barn, skole eller barnehage og min mann. Ellers er jeg utilgjengelig. Jeg tar aldri telefon mens jeg spiser, leser for barna mine eller hjelper med lekser. Jeg svarer heller aldri på sms før jeg har ledig tid. Det betyr at jeg ikke er tilgjengelig hele tiden.

Jeg er ikke høy på meg selv eller uutdannet eller ressurssvak, men har travel og tidkrevende jobb og er ekstremt bevisst hvordan jeg bruker tiden min og tilstedeværelse. 

Anonymkode: 23f54...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men kva er problemet med at eg ringer og så oppdager du seinere at eg har sendt en sms tidligere på dagen? Kontra at eg bare ringer?

Anonymkode: 6554f...492

Du må bare ringe! Jeg tar ikke alltid telefonen, f.eks. tar jeg ikke telefonen når jeg står i klasserommet og underviser. Da svarer jeg heller ikke på sms. Det må vente til jeg får tid. Av og til glemmer jeg at jeg har fått en sms, da kan det være fint å få en påminnelse på ettermiddag/kveld. 

Jeg ringer så godt som aldri noen i løpet av arbeidsdagen. Da skal det være viktig, altså. Sender av og til sms-er til mann eller barn, men da bare beskjeder som jeg ikke vil ha annet svar enn "ok" på. 

Anonymkode: 5ef94...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er jeg på jobb tar jeg bare telefoner fra barn, skole eller barnehage og min mann. Ellers er jeg utilgjengelig. Jeg tar aldri telefon mens jeg spiser, leser for barna mine eller hjelper med lekser. Jeg svarer heller aldri på sms før jeg har ledig tid. Det betyr at jeg ikke er tilgjengelig hele tiden

Støttes.

Noen tider på døgnet er jeg ikke tilgjengelig. Spiser, sover, kjører bil, jobber, sitter på do, dusjer, eller har tid med ungene der de har krav på mitt fokus = svarer ikke på SMS. Svarer kun unntaksvis på oppringning.

Har fri, ser TV, nettsurfer, tørker støv, går tur, leser aviser = kan svare på alle henvendelser.

Anonymkode: 1a249...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...