Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert? Jeg ble helt satt ut.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk litt skuffet over hvordan flere av dere svarer her. Victimblaming kalles det. Du skulle sagt i fra, hvorfor satt du bare der, etc. Som hun over poengterer her, så er det faktisk ikke uvanlig å bli helt handlingslammet når slikt skjer. At HI etterpå blir sur på mannen som bare trekker på skuldrene, er heller ikke noe rart. 

Men i realiteten er det én drittsekk/idiot her, og det er han som bare tenkte at det var greit å tafse på puppene til en tilfeldig dame. Slikt skal vi for faen ikke finne oss i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må man dessverre regne med når man omgås fulle menn som man ikke kjenner. Ja, det er galt, men sånn er det. Du må lære å stå opp for deg selv og du må lære si ifra at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 53aed...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle som sier «jeg hadde sagt i fra selv», det finnes faktisk flere måter å reagere på når slike ting inntreffer: fight, flight freeze. Man kan ikke være sikker på hvilken kategori man havner i før man befinner seg i situasjonen selv! 
 

Jeg hadde blitt ordentlig skuffet, både av mannen og kompisen. Og hvis jeg hadde fått en freeze reaksjon kunne jeg nok funnet på å sende en melding til denne kompisen når jeg hadde fått summet meg. Mannen vet jeg ikke hva jeg hadde gjort med..

Anonymkode: 53388...e5f

Enig i det du skriver.

Jeg er en person som har satt veldig tydelige grenser for meg selv og ikke vært redd for det. For en god del år siden kom jeg imidlertid i en situasjon som var et overgrep, ikke voldtekt, men kunne utartet seg til det. Jeg frøs fullstendig. Jeg som alltid har sagt høyt og tydelig fra om mine grenser greide ikke å si noe som helst. Helt merkelig å oppleve! Og skremmende. Nå kom jeg meg ut av situasjonen i behold, trolig fordi jeg behold meg så iskald og tilsynelatende upåvirket, men det skremte meg at til og med jeg kunne fryse helt til og bli helt handlingslammet, for det trodde jeg aldri at jeg ville oppleve. I ettertid har jeg vært mer ydmyk og innset at hvordan man reagerer er helt situasjonsbetinget, man kan ikke alltid forutsi hvordan man reagerer. Det fikk meg til tankemessig å gå gjennom en del potensielle situasjoner man kan havne i, for å være mentalt forberedt på å reagere om jeg skulle være så uheldig til å oppleve noe slikt etterpå.

Å tro at man alltid, uten unntak, alltid vil greie å reagere "riktig" i en slik situasjon som Hi opplevde, det er faktisk ganske naivt, har jeg innsett. Muligens arrogant. Eller en kombinasjon ;)

Om Hi ikke troller så er jo dette en nærmest surrealistisk situasjon å havne i. Mannens kompis lener seg over mannen for å beføle Hi på puppene, og His mann gjør ingenting. Og i etterkant er det liksom bare helt greit for mannen hennes også, for "det er jo bare slik han er, han er glad i pupper".

Om ikke denne kameraten selv tok initiativ til å komme med en uforbeholden unnskyldning så hadde jeg gitt mannen beskjed om at jeg ikke ønsket å ha ham i vårt hjem eller omgangskrets igjen. For jeg omgås ikke personer som har så lite respekt for meg eller mine.

Det verste ville nok ha vært å forholde seg til mannen i ettertid. Om han var så sjokkert at han også opplevde å bli handlingslammet der og da, da kunne jeg ha forstått det. Men når mannen nærmest gir uttrykk for at det er helt ok for ham at kompisen trakasserer Hi seksuelt, da hadde jeg rett og slett slitt med å ha tillit til mannen igjen! Og ja, jeg mistenker også at mannen og kompisen kanskje har noen seksuelle interesser de ikke helt har diskutert meg Hi om hun ønsker å være med på. Jeg ville uansett ha slitt med å forholde meg til mannen når han synes det er greit at andre menn gjør slik med kona, og at han fortsetter vennskapet til kompisen som om ingenting har skjedd.

Anonymkode: 16686...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen blir satt ut slik som HI, noen gjør som meg: tar tak i balla og klemmer alt de har. Den fyren har ikke turt å røre meg med en fingertupp en gang etter at han klådde på meg mens jeg sto i armkroken til eksen min. 

Begge de reaksjonene er helt naturlig. 

Anonymkode: 1f990...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så han strakk seg over mannen din og grafset på deg?

Anonymkode: 96904...ed7

Jøss. Det låter jo helt sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI, mannen din er venstrevridd, ikke sant?

Høyresidens menn mener at kvinner er mannens eiendel.

Venstresidens menn mener at kvinner er fellesskapets eiendeler.

Anonymkode: 6805d...3d1

Tenker vel at de regner kvinnen som sin helt egen person og ikke noens eiendel...🙄

Og selv bør du seriøst slutte med fleinsopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
8 timer siden, Eliseflisa skrev:

Ja nå synes jeg vi sammenligner dette med voldtekt... det er sånn kvinner liker det i dag. Krenkelse, krenkelse... Stå opp for dere selv for guds skyld

Å bli tatt på puppene av en fremmed er en krenkelse som omfattes av straffeloven. Håper du ikke oppdrar din datter til å bli en dørmatte som «takker» når en mann begår overgrep. Du har en rimelig skrudd logikk når du syns grenseoverskridende atferd er et privilegium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun hadde blitt ukomfortabel ville jeg bedt han om å roe seg ned. Men det er tydelig at hun bare lot han holde på, da hadde det vært helt greit.

Anonymkode: a2dfd...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom hun hadde blitt ukomfortabel ville jeg bedt han om å roe seg ned. Men det er tydelig at hun bare lot han holde på, da hadde det vært helt greit.

Anonymkode: a2dfd...540

Dust

Anonymkode: 96904...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hva er det for en ting å si. Er du helt dust?

Anonymkode: 96904...ed7

Hun tror Resett er sannhet. 

Svaret ligger der

Anonymkode: 359be...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

Mannen sier han skal snakke med han, at han ble perpleks da han gjorde det og dermed ikke foretok seg noe og i tllegg «trodde» at jeg ville ta det helt greit. Jeg gidder ikke vente på at han skal snakke med han, så jeg har nå selv sendt en mld til han som gjorde det og sagt at jeg absolutt ikke syntes det var greit. Sa det var barnslig og respektløs oppførsel. Har sagt til mannen at han bare kan la det ligge, jeg ordner opp selv. 

Anonymkode: 02086...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...