Gå til innhold

klassemiljø, premiering av problematferd og frie tøyler for uakseptabel atferd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Seriøst? Du kaller barn for "bøller" og "utskudd"?

Anonymkode: 6cd09...8b9

Ja det gjør jeg. 

Anonymkode: 9b2a0...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er sannheten i denne sak.

Jeg vet ikke hva som er løsningen heller.

Men uansett håper jeg hi slutter å bruke ordet drittunger. Det er omtrent på nivå med å bruke ordet åndsvak om barn med dysleksi. 

 

Anonymkode: 0c1a1...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om foreldrene kunne lære ungene normal folkeskikk hjemme,istedet for å forvente at skolen skal lære dem det når de allerede har blitt 6 år.

Tenk om foreldrene kan gi ungene respekt for lærere og skolen, slik at lærerne får gjort jobben sin.

Da hadde mye vært løst tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er neppe så svart/hvit som den blir fremstilt her.

"Foreldrene har gitt beng i å oppdra sine gutter, så nå regjerer drittungene på skolen og skolen gjør ingenting utover å gi dem tyggis om de sitter stille en stund. Og mitt barn får ikke tyggis så det er urettferdig!"

Sansynligvis mangler hi en god del info, muligvis er noe av det hun er blitt fortalt litt forvrengt osv. 

Likevel: Sett fau på saken. Da kan de i samlet flokk ta saken videre til politi, fylkesmann eller hva som nå måtte være rette instans. Dårlig læringsmiljø på skolen er helt klart en sak fau kan engasjere seg i - og da står man sterkere enn om en enkel forelder melder ifra.

Anonymkode: 0c1a1...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på ungdomsskole. Alle klasser mellom 25 og 32 elever, og stort sett alle disse har barn med adhd, autisme, fosterbarn, barn med bakgrunn fra krig etc. Vi har INGEN  klasser som er i nærheten av det hi beskriver. Her må rektor, eventuelt skolekontor kobles på asap. Krev møte snarest. Allier deg med andre foreldre. Vær saklig, men bestemt. 

Anonymkode: fe575...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det gjør jeg. 

Anonymkode: 9b2a0...f4c

Innimellom blir jeg vettskremt over hvor unyansert presumptivt voksne mennesker tenker. 

Anonymkode: 6cd09...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Det finnes ikke vanskelige barn, men det finnes mange barn som har det vanskelig»

Alle barn ønsker å ha det bra. Barn er på mange måter ganske enkle. Ingen ønsker å ha kaos rundt seg, sinte voksne og konfliktfylte hverdager. Om barn skaper dette handler det om mangel på evne, ikke lyst. 

Anonymkode: 6b056...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg har selv tatt kontakt med foreldrene det gjaldt i forhold til truslene på sosiale medier, og ble da møtt med "haha, de barna altså! de begynner tidlig" eller "min gjør aldri noe galt" eller "hva skal jeg liksom gjøre med dette?"  jeg er egentlig sjokkert hvor lite interessert de er i å gi sine egne barn gode oppvekstvilkår, voksenveiledning og normale grenser.

Ser du ikke selv at du beskriver noen totalt forsømte barn her...? Med voksne i hjemmet som bare driter i dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene til guttene som herjet og regjerte som det passet dem, sa ikke ett ord. Alle visste hvem de var, men de åpnet ikke munnen EN gang. Jeg har inntrykk av at enkelte foreldre er veldig tafatte når det kommer til eget barn og utfordringer. Deres unge hadde skadet andre barn, ett måtte på legevakten. Og skadet lærere. Det var ikke før et foreldrepar gikk til avisen og avslørte skolens tafatte handling rundt saken, at det ble tatt affære. Guttene det gjaldt, fikk assistenter på seg. Og ble tatt ut av timene, når det krevdes. 

Skjønner godt at de ikke åpnet munnen. Hva skulle de liksom si? 
Og hvordan vet du at de aktuelle foreldrene ikke har masa i årevis etter en assistent som kunne ha veiledet deres barn og gitt ham/henne en bedre skolehverdag med færre konflikter?

Hvordan tror du det i så fall føles å være den forelderen; og se at assistenten først kom på plass når noen ANDRE barn fikk problemer? Da sier jo skolen indirekte at den driter i om ditt barn har hatt det vondt i mange år alt, det er først når noen utenfor dere klager, at det endelig blir løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Innimellom blir jeg vettskremt over hvor unyansert presumptivt voksne mennesker tenker. 

Anonymkode: 6cd09...8b9

Da er du rimelig hårsår gitt. Du skulle stått midt oppi det selv, så tenker jeg du ville tenkt litt anderledes du også. 

Anonymkode: 9b2a0...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er du rimelig hårsår gitt. Du skulle stått midt oppi det selv, så tenker jeg du ville tenkt litt anderledes du også. 

Anonymkode: 9b2a0...f4c

Jeg står faktisk midt oppe i det selv. Ingenting blir bedre av at vi benevner gir barn stygge og ensidige karakteristikker.

Anonymkode: 6cd09...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...