Gå til innhold

Hva er dette? (Obs! bilde av underliv)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er kjønnsvorter ja. Gå til legen. Få noe til å pensle på og de forsvinner. Helt til de kommer igjen. Og igjen. Men er veldig mange som bærer det viruset da. 

Anonymkode: 85502...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjønnsvorter. Gratulerer! 

Anonymkode: 6b7f9...c18

Så hæslig menneske du er. Fysj.

Anonymkode: 07884...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hpv virus.. meget kreftfremkallende 👍

Anonymkode: 829ac...b6d

Ikke nødvendig vis. Det kommer helt an på hvilket hov virus han har.

«Hpv er et smittsomt virus, og det fins over 200 forskjellige typer hpv. I underkant av 20 er kreftfremkallende. To typer gir kjønnsvorter, men disse to typene, 6 og 11, gir ikke celleforandringer som kan føre til kreft. Derfor er det ikke kreftfare ved kjønnsvortene i seg selv. Men har man klart å bli smittet med kjønnsvorter, har man hatt en atferd som tilsier at man kan ha blitt smittet av andre ting også.

Hpv-typene som gir kreft gir ingen symptomer etter smitte.» hentet fra sykepleien.no

Anonymkode: bc899...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendig vis. Det kommer helt an på hvilket hov virus han har.

«Hpv er et smittsomt virus, og det fins over 200 forskjellige typer hpv. I underkant av 20 er kreftfremkallende. To typer gir kjønnsvorter, men disse to typene, 6 og 11, gir ikke celleforandringer som kan føre til kreft. Derfor er det ikke kreftfare ved kjønnsvortene i seg selv. Men har man klart å bli smittet med kjønnsvorter, har man hatt en atferd som tilsier at man kan ha blitt smittet av andre ting også.

Hpv-typene som gir kreft gir ingen symptomer etter smitte.» hentet fra sykepleien.no

Anonymkode: bc899...5a6

Det er kun vorter på penis, rundt skjedeåpningen eller i huden rundt kjønnsorgan og endetarmsåpning som kalles kjønnsvorter. HPV-virus smitter lett når du har synlige vorter. Etter at vortene er borte er smittefaren mindre. ... Du kan likevel smittes av andre HPV-virus som kan gi vorter.

Vil også påpeke at min søster og pappa har begge fått kreft grunnet dette, min far er nå døende pga HPV. 

Anonymkode: 829ac...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun vorter på penis, rundt skjedeåpningen eller i huden rundt kjønnsorgan og endetarmsåpning som kalles kjønnsvorter. HPV-virus smitter lett når du har synlige vorter. Etter at vortene er borte er smittefaren mindre. ... Du kan likevel smittes av andre HPV-virus som kan gi vorter.

Vil også påpeke at min søster og pappa har begge fått kreft grunnet dette, min far er nå døende pga HPV. 

Anonymkode: 829ac...b6d

90% av tilfellene hvor det er kjønnsvorter så er dette pga HPV 6 eller 11. Dette er ikke HPV viruset som forårsaker kreft. HPV 16 og 18 er derimot virus som øker risikoen for kreft, men ingen av disse gir synlige kjønnsvorter. Man kan derfor smittes av HPV viruset uten å være klar over det. For alle virusene har ikke symptomer iform av vorter. 

Det er trist å høre om søsteren din og far din. Men, de er dessverre eksempel på at det er viktig å få presisert at man bør sjekke seg jevnlig og hver gang man bytter partner. For det er som sagt ikke symptomer hvis man får det HPV viruset som kan forårsake kreft. Det kan man dessverre oppdage for sent hvis man ikke passer på seg selv. 

Anonymkode: bc899...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

90% av tilfellene hvor det er kjønnsvorter så er dette pga HPV 6 eller 11. Dette er ikke HPV viruset som forårsaker kreft. HPV 16 og 18 er derimot virus som øker risikoen for kreft, men ingen av disse gir synlige kjønnsvorter. Man kan derfor smittes av HPV viruset uten å være klar over det. For alle virusene har ikke symptomer iform av vorter. 

Det er trist å høre om søsteren din og far din. Men, de er dessverre eksempel på at det er viktig å få presisert at man bør sjekke seg jevnlig og hver gang man bytter partner. For det er som sagt ikke symptomer hvis man får det HPV viruset som kan forårsake kreft. Det kan man dessverre oppdage for sent hvis man ikke passer på seg selv. 

Anonymkode: bc899...5a6

Tusen takk ♥️ Kjønnsvorter gjør en mer mottakelig mot dette viruset. Det er skummelt, og jeg håper alle vaksinerer seg. Ellers lurer jeg faktisk på hvordan menn tester seg for hpv. Vi kvinner tar celleprøve, men har aldri hørt en mann dra til gynekolog å be om en celleprøve? Er det samme greiene? Hvor er fokuset på gutta? Det er så tragisk at jeg skal miste min største mentor/støtte i livet pga et teit smittsomt virus. 

Anonymkode: 829ac...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er kjønnsvorter ja. Gå til legen. Få noe til å pensle på og de forsvinner. Helt til de kommer igjen. Og igjen. Men er veldig mange som bærer det viruset da. 

Anonymkode: 85502...4ae

Ja, så blir man aldri kvitt viruset heller... 

Anonymkode: 6e5eb...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så blir man aldri kvitt viruset heller... 

Anonymkode: 6e5eb...264

Joda, det kan man. Jeg har selv hatt hpv-virus og blitt konisert. Fulgt opp med jevnlige undersøkelser og prøver, og er nå hpv-negativ. 

Anonymkode: 2ab84...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så både jeg og mannen må til lege? 
Hva er årsaken til at han fikk dette? Er det sånt som man bare kan få?

 

hi

Anonymkode: 9939a...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så både jeg og mannen må til lege? 
Hva er årsaken til at han fikk dette? Er det sånt som man bare kan få?

 

hi

Anonymkode: 9939a...b3b

Nei, det er smittsomt. Noen har smittet han, enten du eller en tidligere partner.

Mange har disse virusene liggende latent uten å ha vorter, så man kan smitte noen uten å vite at man selv har viruset.

Anonymkode: 70ed2...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh hva mener du mannen har det? Hvor lenge har dere vært sammen? Han har jo vært utro i såfall. 

Anonymkode: 829ac...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh hva mener du mannen har det? Hvor lenge har dere vært sammen? Han har jo vært utro i såfall. 

Anonymkode: 829ac...b6d

Nei. Nek.

Anonymkode: b7f47...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh hva mener du mannen har det? Hvor lenge har dere vært sammen? Han har jo vært utro i såfall. 

Anonymkode: 829ac...b6d

Noen ganger bør man bare tie still

Anonymkode: b4e9c...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 1.25, Anonym bruker skrev:

Ja, så blir man aldri kvitt viruset heller... 

Anonymkode: 6e5eb...264

Det kan en. Hadde bare 1 utbrudd jeg. Aldri hatt det siden. 

Anonymkode: 9cc53...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 12.39, Anonym bruker skrev:

Nei, det er smittsomt. Noen har smittet han, enten du eller en tidligere partner.

Mange har disse virusene liggende latent uten å ha vorter, så man kan smitte noen uten å vite at man selv har viruset.

Anonymkode: 70ed2...14a

Smitter ved synlige vorter. 

Anonymkode: 9cc53...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Nek.

Anonymkode: b7f47...cd1

Okei så hvordan har det ellers kommet vil du si? Nek faktisk. Du burde passe munnen din. 

Anonymkode: 829ac...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Smitter ved synlige vorter. 

Anonymkode: 9cc53...394

Den så da veldig synlig ut 👍🤦‍♀️

Anonymkode: 829ac...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 13.2.2020 den 1.25, Anonym bruker skrev:

Ja, så blir man aldri kvitt viruset heller... 

Anonymkode: 6e5eb...264

Kom over denne tråden. Nei, man blir aldri kvitt viruset. Det går ikke. Selv om man ikke har vorter, har man likevel viruset. 

Anonymkode: 6e5eb...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...