Gå til innhold

Hvor gammelt var ditt barn da det fikk hull i ørene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 12.2.2020 den 20.35, Anonym bruker skrev:

Her er det mange fra lavere sosiale lag, ser jeg. 

Anonymkode: 5f91f...34a

Hva i alle dager mener du med det?

Jenta min fikk forresten hull når hun gikk i 2. klasse, var 7 år da. Tok de hos frisøren

Anonymkode: d30f6...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke døtre,men 2 nieser, hun som er 12 nå fikk når hun var 3,5 år,mens yngste som er snart 7, har ikke spurt ennå

Anonymkode: 71981...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hull som har vært der lenge og «satt seg», de gror ikke igjen altså. Det blir uansett merke der. Og nervene i øreflippen som ble skadet når hullet ble tatt (pistol hos frisør) de er fortsatt skadet. 

Anonymkode: e9cbd...df3

Tror ikke jeg er helt enig der altså. Jeg lot et hull Gro igjen som jeg hadde hatt i femten år, kan ikke kjennes i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Optatium skrev:

Men det er da bare å ta de ut? 

Ikke nødvendigvis.

Det viste seg raskt at mine øreflipper utvidet seg ved den minste vekt. Alt utover små øredobber trak hullet ut. Jeg har aldri brukt store tunge smykker, men likevel ble hullene fort trukket lange og stygge. I åresvis har jeg gått med øredobber for å skjule hullene. Det er først som godt voksen dame at jeg ikke gidder mer. Jeg prøvde også tidlig å gå uten øredobber i håp om at det ville gro samnen ugjen, men det gjorde det aldri. 

Anonymkode: d5e82...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Optatium skrev:

Tror ikke jeg er helt enig der altså. Jeg lot et hull Gro igjen som jeg hadde hatt i femten år, kan ikke kjennes i dag. 

Det er veldig forskjellig fra person til person. Mine gror ikke igjen. Jeg har ikke brukt øredobber på mange år.

Anonymkode: d5e82...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis.

Det viste seg raskt at mine øreflipper utvidet seg ved den minste vekt. Alt utover små øredobber trak hullet ut. Jeg har aldri brukt store tunge smykker, men likevel ble hullene fort trukket lange og stygge. I åresvis har jeg gått med øredobber for å skjule hullene. Det er først som godt voksen dame at jeg ikke gidder mer. Jeg prøvde også tidlig å gå uten øredobber i håp om at det ville gro samnen ugjen, men det gjorde det aldri. 

Anonymkode: d5e82...bbc

Sånn gikk det med meg også. Men det hadde ikke noe med måten de ble tatt på. Jeg tålte ikke nikkel av noe slag, og det er nikkel i både sølv og gull. Derfor ble hullene helt på bærtur. Gikk over til kirurgisk stål (som innskytingsøredobbene er, bare med forgylling som jeg heller ikke tålte), og så roet det seg ned og ble helt vanlige hull.

Anonymkode: e0987...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøye meg, her var det mange besserwissere med imponerende evne til krisemaksimering 😆😆😆

Ler spesielt godt av hun med «lavere sosiale lag» - hun er muligens kongelig selv? 👑

Anonymkode: 398f5...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kan få når som helst om de ønsker det og spør om det selv, hadde ikke spilt noen rolle for min del om de var 5, 10 eller 15 så lenge det var noe de selv ønsket. De er snart 6 og snart 13 år nå og ingen av dem har ønsket seg hull i ørene ennå.

Anonymkode: d255e...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 15.41, Anonym bruker skrev:

Hva i alle dager mener du med det?

Jenta min fikk forresten hull når hun gikk i 2. klasse, var 7 år da. Tok de hos frisøren

Anonymkode: d30f6...c4e

Det skjønner du nok ikke uansett.

Anonymkode: 5f91f...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen statestikk på hvor mange som får infeksjoner og hvor mange som får skader på nerene i øreflippen avhengi av om hullet er tatt hos frisør eller i piercingstudio?

Anonymkode: 864c5...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner du nok ikke uansett.

Anonymkode: 5f91f...34a

Og hvordan mener du jeg skal skjønne hva du mener så lenge du ikke forklarer det?

Jeg tilhører ikke det man kaller lavere klasse, jeg har 2 utdanninger og en inntekt langt over gjennomsnittet.
Dette gjelder også de fleste i min omgangskrets da jeg møtte de fleste av den i min studie tid.
De fleste av dem som har døtre lot den få hull i ørene etter skolestart.
De fleste her i denne tråden sier de lot barna sine få hull i ørene i begynnelsen av barneskolen som er noe jeg i min omgangskrets også anser som normalt.

Så igjen, hva mener du med at personer som svarer på denne tråden tilhører lavere klasse?

 

Anonymkode: d30f6...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...