Gå til innhold

Hvor gammelt var ditt barn da det fikk hull i ørene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"Når er det greit å si ja til det"? Har en som spør veldig, jeg fikk i samme alderen, men usikker på hva folk flest tenker.

Anonymkode: da1b2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skjønt at det er veldig individuelt! Jeg fikk selv da jeg var 10år, men tenker at 8 år er innafor. Jeg har gutter, så her har det aldri vært noe tema. Men ser at mange i klassen til 6åringen har fått allerede. 

Anonymkode: 28fc2...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste fikk det som feiring da hun var ferdig med 1.klasse. Yngste er en pyse og blir nok eldre. 

Anonymkode: 281b8...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har skjønt at det er veldig individuelt! Jeg fikk selv da jeg var 10år, men tenker at 8 år er innafor. Jeg har gutter, så her har det aldri vært noe tema. Men ser at mange i klassen til 6åringen har fått allerede. 

Anonymkode: 28fc2...f6d

 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke før skolealder, tenker jeg.

Anonymkode: 7b544...9df

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldste fikk det som feiring da hun var ferdig med 1.klasse. Yngste er en pyse og blir nok eldre. 

Anonymkode: 281b8...d3f

Takk for svar alle 3. Hun er over 6 år. Og det virker gjennomtenkt, har tidligere sagt at det vil hun ikke ha, men kom og spurte om å få det nå. Jeg var år da jeg fikk det så hun er jo eldre enn meg da.

Anonymkode: da1b2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to jenter fikk begge to sommeren før de begynte på skolen. 

De visste begge at de ikke fikk før det, så de gledet seg fra de var 3-4 år og brukte klistremerkedobber og clips frem til de fikk ekte hull. 

Det var mange av venninnene deres som fikk allerede i barnehagen, men jeg synes det var greit å vente til skolestart. 

Anonymkode: dfb77...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var vel rundt skolealder tror jeg, da hadde hun mast en stund. Yngste var vel fire år tror jeg. Usikker på hvem av de som tok først siden de tok det ganske tett. De fikk begge vite at det gjorde vondt, de måtte rense hver dag, de kunne få betennelse osv så de måtte gå i tenkeboksen før de fikk lov å ta (begge har en hudsykdom så det å rense, pleie, vedlikeholde og få betennelser var de begge godt vant til og viste hva betydde. Tror ikke minsta hadde skjønt det uten at hun hadde hudsykdommen sin) 

Gled deg over at det bare er hull i øra ungen maser om. Jeg har en ungdom i huset som maser om å tatovere en traktor på rompa. Hadde jeg ikke grå hår, så har jeg hvertfall fått det nå. Skjønner ikke greia med en traktor, hadde vi vært bønder så kanskje jeg hadde forstått det, men det er vi absolutt ikke.

Anonymkode: 1f081...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de klarer å ta seg av rensingen selv og ikke pirker borti. Mine fikk da de var 13 og 11

Anonymkode: e0987...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men HVOR tar de små hull? Altså hos hvem? 

Anonymkode: b1615...c36

Frisøren. 

Anonymkode: e7e6a...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men HVOR tar de små hull? Altså hos hvem? 

Anonymkode: b1615...c36

Akkurat et hull i øreflippen synes jeg det er greit å ta hos frisøren, der skyter de i begge ørene samtidig. 

Har selv hatt både mange hull i ørene, i navlen osv, men da var jeg eldre og tok i et studio  

Anonymkode: dfb77...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig at de får rundt skolestart. Min jente på 4,5 har ikke spurt enda, og det blir ikke aktuelt før hun er klar for skolen hvertfall. Så må hun være klar for smerten og stellet også, det siste er ikke noe problem nå heller. Men smerten er jeg mer usikker på🙈

Det anbefales å gjøre det i piercing studio ikke hos en tilfeldig frisør...

Anonymkode: e9cbd...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har fått lov sommeren før de begynte på skolen.Eldste ville men yngste ville vente  noen mnd.

Anonymkode: 076b4...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er det mange fra lavere sosiale lag, ser jeg. 

Anonymkode: 5f91f...34a

Føltes det godt å komme med litt dritt?

Anonymkode: 18d48...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk lov fra hun var 4 men ville ikke før hun var 6. Da hadde hun tenkt på hva smertene innebar og hvordan vi måtte renholde det underveis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er det mange fra lavere sosiale lag, ser jeg. 

Anonymkode: 5f91f...34a

?

Anonymkode: f2638...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...