Gå til innhold

Noen som har hatt årets influensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er ganske vanlig, ja. De gangene jeg har hatt influensa, har det kommet veldig brått. 

Og med influensa mener jeg høy feber, kroppsverk, og du er så dårlig at du greier IKKE annet enn å ligge!! ALDRI i verden om man greier å gå på jobb da!!

Jeg er syk nå, men dette er ikke influensa. Er forkjøla, litt feber (38-og-noe), og veldig slapp/elendig, men IKKE så ille som influensa. Mange som kaller det influensa bare de er litt pjusk -  og det er feil!

Anonymkode: 34715...1e9

Du har forsåvidt rett i at mange forveksler forkjølelser og influensa. Men at man aldri greier noe annet enn å ligge med influensa, det stemmer ikke. Noen kan få influensa som ikke er verre enn en vanlig forkjølelse.

"Ikke alle som blir smittet med influensa blir syke. Noen blir bare litt snufsete og noen får ikke symptomer i det hele tatt." https://www.fhi.no/sv/influensa/sesonginfluensa/rad-om-influensa/sporsmal-og-svar-om-influensa/

Noen har et sterkere immunforsvar enn andre, noen har vært smittet av virus som er såpass like influensaen som går at de kun får lette symptomer fordi immunsystemet deres har en viss immunitet mot det og oppdager det raskt.

Anonymkode: b3e62...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...