Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Jeg våknet opp en dag med halsvondt og vondt i kroppen. Hadde feber noen dager, men knasket Paracet og gikk på jobb. Videre utviklet det seg til kraftig og hul hoste og forkjølelse med grønt slim, og dette har sittet i i over to uker nå. Føler det har vært verre enn en vanlig forkjølelse, men vet ikke om det har vært influensa heller... men er dårlig på tredje uke, og er ganske nedkjørt av å hangle så lenge... Anonymkode: d375e...007
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Høres mer ut som en skikkelig luftveisinnfeksjon enn influensa. Ved influensa er det mer smerter i kroppen enn hoste og snørr, selv om symptomene kan gå litt i hverandre. Anonymkode: e2f76...4ef
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Influensa, så blir man sengeliggende. Hvertfall de første dagene. Jeg har hatt det 2 ganger i livet. Sist var for 6 år siden. Da var jeg i "koma" i 2 dager. Klarte å være oppe i noen timer i løpet av dagen. (Alenemor da, så måtte) Anonymkode: fb489...fdb
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Influensa, så blir man sengeliggende. Hvertfall de første dagene. Jeg har hatt det 2 ganger i livet. Sist var for 6 år siden. Da var jeg i "koma" i 2 dager. Klarte å være oppe i noen timer i løpet av dagen. (Alenemor da, så måtte) Anonymkode: fb489...fdb Vanlig forkjølelse har jeg minst 1 gang i mnd. Hatt det sånn du beskriver i hi, 2 vinteren på rad. Da var jeg syk i 9 uker i strekk. Fikk heldigvis crp over 50 etter 9 uker og da fikk jeg antibiotika. Da ble jeg frisk igjen. Anonymkode: fb489...fdb
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres mer ut som en skikkelig luftveisinnfeksjon enn influensa. Ved influensa er det mer smerter i kroppen enn hoste og snørr, selv om symptomene kan gå litt i hverandre. Anonymkode: e2f76...4ef Ja, tenker egentlig også det. Har hatt skikkelig forkjølelse før, men dette er noe mer enn det. Men er heldigvis på bedringens vei, selv om jeg er slapp og sliten. Har ikke hatt influensa siden jeg var liten, så husker ikke helt hvordan det var... Anonymkode: d375e...007
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 En vanlig "bivirkning" av influensa er gjerne luftveisinfeksjon. Anonymkode: 51aed...8f2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vanlig forkjølelse har jeg minst 1 gang i mnd. Hatt det sånn du beskriver i hi, 2 vinteren på rad. Da var jeg syk i 9 uker i strekk. Fikk heldigvis crp over 50 etter 9 uker og da fikk jeg antibiotika. Da ble jeg frisk igjen. Anonymkode: fb489...fdb Hæ, hvis du har vanlig forkjølelse minst en gang i mnd, burde du sjekke om det er noe galt med deg. Det er da virkelig ikke vanlig å være forkjøla 12 ganger i løpet av et år. Anonymkode: c8fdf...b32
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 Er forkjøla mans 2 ganger i året. Akkurat nå er jeg det. Fryktelig irriterende. Det ødelegger helt nattesøvnen. Men spiser masse ingefær og tar vitnaminer så fikk kanskje stoppet en evt feber. Helsigvis slipper jeg influensa hvert år Anonymkode: e2abc...239
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ, hvis du har vanlig forkjølelse minst en gang i mnd, burde du sjekke om det er noe galt med deg. Det er da virkelig ikke vanlig å være forkjøla 12 ganger i løpet av et år. Anonymkode: c8fdf...b32 Hvis man er allergisk, er det vanlig med "forkjølelse" hver måned. Anonymkode: 51aed...8f2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 Var sengeliggende med 39,5 i feber en hel uke, tog 2 uker før jeg fikk matlyst og energi igjen, jeg hostet og hadde vondt i halsen og hodet men jeg var på jobb,var helt ferdig når jeg kom hjem. Deilig å endelig føle seg helt frisk. Anonymkode: 84fa0...44b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis man er allergisk, er det vanlig med "forkjølelse" hver måned. Anonymkode: 51aed...8f2 Forkjølelse og allergi er jo ikke det samme da Anonymkode: 0ec64...1e5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forkjølelse og allergi er jo ikke det samme da Anonymkode: 0ec64...1e5 Nei, men mange forstår ikke at de egentlig er allergiske. Det kan gi mange av de samme symptomene. Anonymkode: 51aed...8f2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg våknet opp en dag med halsvondt og vondt i kroppen. Hadde feber noen dager, men knasket Paracet og gikk på jobb. Videre utviklet det seg til kraftig og hul hoste og forkjølelse med grønt slim, og dette har sittet i i over to uker nå. Føler det har vært verre enn en vanlig forkjølelse, men vet ikke om det har vært influensa heller... men er dårlig på tredje uke, og er ganske nedkjørt av å hangle så lenge... Anonymkode: d375e...007 Har du influensa klarer du ikke gå på jobb, altså. Da er du virkelig dårlig! Anonymkode: 97011...89a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du influensa klarer du ikke gå på jobb, altså. Da er du virkelig dårlig! Anonymkode: 97011...89a Det er ikke helt sant. Her i huset hadde mannen og ungene influensa, de hadde over 40 i feber og var gørrdårlige... Hang i lenge etterpå. Jeg fikk det jeg og, men lav feber og MYE mildere enn dem. Anonymkode: 51aed...8f2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #15 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har hatt influensa en gang og det var i år. Et av de fire barna mine fikk det også for første gang. Fikk påvist type A. Både på meg og barnet startet det med akutt høy feber (rundt 40). Vi gikk fra å være veldig frisk til veldig syk i løpet av minutter. Ingen av oss hadde symptomer utover høy feber, kraftig muskelverk og hodepine. Barnet kastet opp innimellom, men det gjør hun alltid ved høy feber. Både jeg og barnet hadde 40 i feber i ca 2,5 uker. Jeg var redusert i 3 uker til (men frisk for jobb, men sengeliggende etter jobb pga utmattelse). Barnet ble forkjølet etter influensa, men orket skole. Anonymkode: 8745b...4cc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #16 Skrevet 12. februar 2020 Ja var syk i 3 uker,fikk bronkitt,høy feber over mange dager,hostet ofte til jeg kastet opp,å klarte knapt å spise på 10.dager. Spiste jeg 4 druer så følte jeg meg mett,å spiste jeg mer så ble jeg veldig dårlig. Klarte rett å slett ikke å spise vanlig selv etter jeg var blitt frisk. Det første jeg gjorde når jeg ble frisk var å ta influensavaksinen å har ikke vært syk siden det,selv om jeg har vært med mange som var syke. Anonymkode: 7c8f9...a14
CherryC Skrevet 12. februar 2020 #17 Skrevet 12. februar 2020 Har kun hatt influensa en gang og det var for 10 år siden. Da ble jeg akutt syk med høy feber og vondt i kroppen. Var omtrent i koma i to døgn, så ble feberen litt lavere (39) men var fortsatt skikkelig syk i vel over en uke. Var slapp og sliten ett par uker etter det igjen. Når folk får feber og hoste tror de ofte de har influensa, men som oftest er det bare en kraftig forkjølelse.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #18 Skrevet 12. februar 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Høres mer ut som en skikkelig luftveisinnfeksjon enn influensa. Ved influensa er det mer smerter i kroppen enn hoste og snørr, selv om symptomene kan gå litt i hverandre. Anonymkode: e2f76...4ef Sønnen min hadde influensa med masse hoste og snørr for 2 år siden. Vi trodde han bare var forkjølet, men dro til lege siden han hadde høy feber i en uke. I følge legen var det influensa. (Jeg ble smittet og var sengeliggende i 2 uker, så ganske sikker på det stemte.) Anonymkode: c351c...d42
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #19 Skrevet 12. februar 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt influensa en gang og det var i år. Et av de fire barna mine fikk det også for første gang. Fikk påvist type A. Både på meg og barnet startet det med akutt høy feber (rundt 40). Vi gikk fra å være veldig frisk til veldig syk i løpet av minutter. Ingen av oss hadde symptomer utover høy feber, kraftig muskelverk og hodepine. Barnet kastet opp innimellom, men det gjør hun alltid ved høy feber. Både jeg og barnet hadde 40 i feber i ca 2,5 uker. Jeg var redusert i 3 uker til (men frisk for jobb, men sengeliggende etter jobb pga utmattelse). Barnet ble forkjølet etter influensa, men orket skole. Anonymkode: 8745b...4cc Oi, kommer det så fort, er det vanlig? Jeg har aldri hatt influensa, så har ikke peiling Anonymkode: 0ec64...1e5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 Må bare vifte litt velmenende med pekefingeren til deg, HI. Neste gang slapper du av og lar feberen gå sin gang i stedet for å fortsette som vanlig ved hjelp av paracet. Forhåpentligvis spiller det seg ut i stedet for å sette seg. 🙂 Anonymkode: 7bca9...ad0
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #21 Skrevet 12. februar 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, kommer det så fort, er det vanlig? Jeg har aldri hatt influensa, så har ikke peiling Anonymkode: 0ec64...1e5 Ja, det er visst klassisk influensa. Det kommer som kastet på. Anonymkode: 8745b...4cc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #22 Skrevet 12. februar 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, kommer det så fort, er det vanlig? Jeg har aldri hatt influensa, så har ikke peiling Anonymkode: 0ec64...1e5 Tror det er ganske vanlig, ja. De gangene jeg har hatt influensa, har det kommet veldig brått. Og med influensa mener jeg høy feber, kroppsverk, og du er så dårlig at du greier IKKE annet enn å ligge!! ALDRI i verden om man greier å gå på jobb da!! Jeg er syk nå, men dette er ikke influensa. Er forkjøla, litt feber (38-og-noe), og veldig slapp/elendig, men IKKE så ille som influensa. Mange som kaller det influensa bare de er litt pjusk - og det er feil! Anonymkode: 34715...1e9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #23 Skrevet 12. februar 2020 24 minutter siden, CherryC skrev: Har kun hatt influensa en gang og det var for 10 år siden. Da ble jeg akutt syk med høy feber og vondt i kroppen. Var omtrent i koma i to døgn, så ble feberen litt lavere (39) men var fortsatt skikkelig syk i vel over en uke. Var slapp og sliten ett par uker etter det igjen. Når folk får feber og hoste tror de ofte de har influensa, men som oftest er det bare en kraftig forkjølelse. Influensa har ikke jeg hatt mange ganger heller, mulig flere ganger da jeg var barn. Men ikke mange ganger i voksen alder. Og enig med deg, influensa er noe HELT annet enn en kraftig forkjølelse!! Anonymkode: 34715...1e9
agent007 Skrevet 12. februar 2020 #24 Skrevet 12. februar 2020 Min 16-åring har influensa nå. Det kom brått på søndag kveld med feber og muskelsmerter. Feberen har lagt på over 39 siden søndag og i dag ble han sjekket hos legen der han fikk påvist influensa. Han har vært veldig dårlig med skikkelig vond hals, hoste, kvalme, diare, verk i tennene og verk i kroppen og har lagt siden søndag.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #25 Skrevet 12. februar 2020 39 minutter siden, agent007 skrev: Min 16-åring har influensa nå. Det kom brått på søndag kveld med feber og muskelsmerter. Feberen har lagt på over 39 siden søndag og i dag ble han sjekket hos legen der han fikk påvist influensa. Han har vært veldig dårlig med skikkelig vond hals, hoste, kvalme, diare, verk i tennene og verk i kroppen og har lagt siden søndag. Har «lagt»? Anonymkode: 3f9c3...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå