Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #1 Skrevet 12. februar 2020 Samboer pleier aldri å vaske klær, jeg har likt å ta meg av det, mye av grunnen er også at han desverre ikke er så nøye på det. I sted oppdaget jeg at han skulle sette på en maskin. Jeg visste virkelig ikke hva jeg skulle gjøre. Tenkte at her er det best å trå forsiktig. Jeg tenkte at her er det nok best å holde munn i tillegg. Og svelge kameler, men jeg såg han blandet ull..hvitt...blått..lyse rosa..osv.. Jeg klarte desverre ikke å svelge kameler.. Jeg vil ikke at klærene skal bli ødelagt. Jeg spurte pent om han tenkte å blande hvitt sammen med det blå... han reagerte som jeg fryktet.... ble veldig sur! Slengte alle klærene tilbake og sa at han aldri skulle hjelpe til flere ganger... han var sur i lang tid. Hva burde jeg heller gjort? Er det ikke ok å komme med tips? Jeg har f.eks. selv erfart at rosa klær blir grå med tiden hvis jeg vasker det sammen med grått og blått på 40'.... Anonymkode: 9797a...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #2 Skrevet 12. februar 2020 Hvis han er på vei til å vødelegge klærne så sier du selvfølgelig i fra. Jeg synes nesten det høres ut som om han gjorde det med vilje, gjøre seg så ubrukelig som han kan så han slipper å gjøre det. Pleier han å reagere som en furten tenåring?Det høres ikke ut som om det er første gang Anonymkode: ff431...cfd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #3 Skrevet 12. februar 2020 Hvis han er så guttevalp at han ikke kan tåle såpass, uten å bli en baby, så kan det nesten ikke reddes. Selvfølgelig gjorde du ikke noe galt! Anonymkode: 134ac...0b4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #4 Skrevet 12. februar 2020 Jeg ville spurt han jeg. «Hva mener du jeg skulle gjøre når jeg så du var i ferd med å ødelegge klærne?» Og egentlig bedt han til helvete vokse opp og at han ikke er en av barna dine. Hva med at du sorterer når du legger til vask? Ha en skittentøyskurv for hver farge/grader med merkelapper 😂 Min eks kjørte ullgenseren sin på kokvask. Han hadde i Milo, så han skjønte ikke hva han hadde gjort galt. Anonymkode: 97b97...15a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 Sånn foruten at man kan lure på om han gjør det slik for å slippe, så ville jeg snakket på en helt annen måte til ham. Når du spør om han har tenkt å blande fargene slik, så blir det litt ovenfra og ned, litt fordummende, på en måte. Selvfølgelig hadde han tenkt å gjøre det, det så du jo selv. Da får han akutt behov for å forsvare seg selv, han føler seg dum som gjør det feil, blir sint fordi han føler seg dum og at du blander deg - og dermed er dere i gang. Begge to føler seg forurettet. Om du istedenfor hadde sagt "Så bra du så at vi måtte vaske ullklær, Terje. Men du, bare et tips, hvis man blander fargene som er så ulike så ødelegger det fargene på det som er lyst, så ta det heller i to vask, en lys og en mørk". Det er stor forskjell i måten å formidle noe og ikke minst følelsen han sitter igjen med. I en perfekt verden ville han kanskje hatt selvironi og sagt "ja, du ser jo at jeg har tenkt å blande fargene, men ut fra tonen din forstår jeg at jeg nå er i ferd med å begå en brøler, så hvordan bør jeg gjøre det?" Men hos dere er husarbeid, eller i hvert fall klesvask allerede et irritasjonsmoment og kanskje en kampsone, og da kan du ikke forvente at han tar det humoristisk når du stiller spørsmålet på den måten. Anonymkode: 1a222...03e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #6 Skrevet 12. februar 2020 Jeg har en egen kurv til ull. Slik at hvis mannen skulle finne på å sette på klær kan han hvertfall ikke blande sammen med ull. Anonymkode: 62d18...4d1
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #7 Skrevet 12. februar 2020 Hi her. Vi har allerede 4 forskjellige kurver hvor jeg sorterer alt. Vi har desverre ikke mulighet til å ha enda flere kurver. Jeg har også prøvd å si ting på en meget pen måte før, har i grunn prøvd ALT. Har prøvd å forklare at jeg ikke mener noe vondt. Jeg roser han mye hver dag for alt han gjør. Likevel føler han at jeg kritiserer han. Det er dumt... hvorfor ønsker han ikke å lære? Nei, han gjør det ikke med vilje for å slippe senere. Skulle heller ønske det var det.. Anonymkode: 9797a...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #8 Skrevet 12. februar 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Vi har allerede 4 forskjellige kurver hvor jeg sorterer alt. Vi har desverre ikke mulighet til å ha enda flere kurver. Jeg har også prøvd å si ting på en meget pen måte før, har i grunn prøvd ALT. Har prøvd å forklare at jeg ikke mener noe vondt. Jeg roser han mye hver dag for alt han gjør. Likevel føler han at jeg kritiserer han. Det er dumt... hvorfor ønsker han ikke å lære? Nei, han gjør det ikke med vilje for å slippe senere. Skulle heller ønske det var det.. Anonymkode: 9797a...0a6 Fordi det er langt mer behagelig å bruke deg som vaskehjelp? Anonymkode: 6e6de...b77
Superdolly Skrevet 12. februar 2020 #9 Skrevet 12. februar 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Vi har allerede 4 forskjellige kurver hvor jeg sorterer alt. Vi har desverre ikke mulighet til å ha enda flere kurver. Jeg har også prøvd å si ting på en meget pen måte før, har i grunn prøvd ALT. Har prøvd å forklare at jeg ikke mener noe vondt. Jeg roser han mye hver dag for alt han gjør. Likevel føler han at jeg kritiserer han. Det er dumt... hvorfor ønsker han ikke å lære? Nei, han gjør det ikke med vilje for å slippe senere. Skulle heller ønske det var det.. Anonymkode: 9797a...0a6 Vel, da hadde jeg laget et lite jordskjelv tilbake og fyrt meg opp skikkelig. Så fikk han bli enda surere etterpå. Jeg orker ikke å liste meg på tå rundt folk som tar absolutt alt opp i verste mening, uansett.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #10 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånn foruten at man kan lure på om han gjør det slik for å slippe, så ville jeg snakket på en helt annen måte til ham. Når du spør om han har tenkt å blande fargene slik, så blir det litt ovenfra og ned, litt fordummende, på en måte. Selvfølgelig hadde han tenkt å gjøre det, det så du jo selv. Da får han akutt behov for å forsvare seg selv, han føler seg dum som gjør det feil, blir sint fordi han føler seg dum og at du blander deg - og dermed er dere i gang. Begge to føler seg forurettet. Om du istedenfor hadde sagt "Så bra du så at vi måtte vaske ullklær, Terje. Men du, bare et tips, hvis man blander fargene som er så ulike så ødelegger det fargene på det som er lyst, så ta det heller i to vask, en lys og en mørk". Det er stor forskjell i måten å formidle noe og ikke minst følelsen han sitter igjen med. I en perfekt verden ville han kanskje hatt selvironi og sagt "ja, du ser jo at jeg har tenkt å blande fargene, men ut fra tonen din forstår jeg at jeg nå er i ferd med å begå en brøler, så hvordan bør jeg gjøre det?" Men hos dere er husarbeid, eller i hvert fall klesvask allerede et irritasjonsmoment og kanskje en kampsone, og da kan du ikke forvente at han tar det humoristisk når du stiller spørsmålet på den måten. Anonymkode: 1a222...03e Når er voksen mann ikke skjønner at man ikke blander ull, blått, rosa og hvitt tøy, så fortjener han å bli snakket til på en nedlatende måte altså! Så jævla hjelpesløs kan ingen kvinne tillate seg å være uten å få høre det. Hi: bland en bøtte med salmiakk, rødsprit og sand (for peelingeffekt) og si at du går ut for å vaske bilen. Se om han klarer å snakke om det på en ikke-nedlatende måte. Anonymkode: 9e4f0...e8b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #11 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånn foruten at man kan lure på om han gjør det slik for å slippe, så ville jeg snakket på en helt annen måte til ham. Når du spør om han har tenkt å blande fargene slik, så blir det litt ovenfra og ned, litt fordummende, på en måte. Selvfølgelig hadde han tenkt å gjøre det, det så du jo selv. Da får han akutt behov for å forsvare seg selv, han føler seg dum som gjør det feil, blir sint fordi han føler seg dum og at du blander deg - og dermed er dere i gang. Begge to føler seg forurettet. Om du istedenfor hadde sagt "Så bra du så at vi måtte vaske ullklær, Terje. Men du, bare et tips, hvis man blander fargene som er så ulike så ødelegger det fargene på det som er lyst, så ta det heller i to vask, en lys og en mørk". Det er stor forskjell i måten å formidle noe og ikke minst følelsen han sitter igjen med. I en perfekt verden ville han kanskje hatt selvironi og sagt "ja, du ser jo at jeg har tenkt å blande fargene, men ut fra tonen din forstår jeg at jeg nå er i ferd med å begå en brøler, så hvordan bør jeg gjøre det?" Men hos dere er husarbeid, eller i hvert fall klesvask allerede et irritasjonsmoment og kanskje en kampsone, og da kan du ikke forvente at han tar det humoristisk når du stiller spørsmålet på den måten. Anonymkode: 1a222...03e Og den andre forskjellen på disse to måtene og snakke på fører til at i første tilfelle blir klærne reddet. Men slik du sa det ville de ikke blitt det, da han bare hadde ignorert deg. Jeg synes din måte er veldig nedverdigende jeg da, tilgjort for å få mann (og barn) til å høre. Anonymkode: c89ab...4a3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #12 Skrevet 12. februar 2020 Oi. Jeg trodde min mann ble lett fornærmet, men jeg har faktisk sagt rett ut til han at jeg vil ta meg av klesvasken så det blir gjort skikkelig. 🙈 Han har ikke noe problem med det, synes bare det er greit å slippe. Anonymkode: a16eb...b36
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #13 Skrevet 12. februar 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånn foruten at man kan lure på om han gjør det slik for å slippe, så ville jeg snakket på en helt annen måte til ham. Når du spør om han har tenkt å blande fargene slik, så blir det litt ovenfra og ned, litt fordummende, på en måte. Selvfølgelig hadde han tenkt å gjøre det, det så du jo selv. Da får han akutt behov for å forsvare seg selv, han føler seg dum som gjør det feil, blir sint fordi han føler seg dum og at du blander deg - og dermed er dere i gang. Begge to føler seg forurettet. Om du istedenfor hadde sagt "Så bra du så at vi måtte vaske ullklær, Terje. Men du, bare et tips, hvis man blander fargene som er så ulike så ødelegger det fargene på det som er lyst, så ta det heller i to vask, en lys og en mørk". Det er stor forskjell i måten å formidle noe og ikke minst følelsen han sitter igjen med. I en perfekt verden ville han kanskje hatt selvironi og sagt "ja, du ser jo at jeg har tenkt å blande fargene, men ut fra tonen din forstår jeg at jeg nå er i ferd med å begå en brøler, så hvordan bør jeg gjøre det?" Men hos dere er husarbeid, eller i hvert fall klesvask allerede et irritasjonsmoment og kanskje en kampsone, og da kan du ikke forvente at han tar det humoristisk når du stiller spørsmålet på den måten. Anonymkode: 1a222...03e Det er jo iikke noe bedre å snakke til han som han er en unge heller da Anonymkode: ff431...cfd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #14 Skrevet 12. februar 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når er voksen mann ikke skjønner at man ikke blander ull, blått, rosa og hvitt tøy, så fortjener han å bli snakket til på en nedlatende måte altså! Så jævla hjelpesløs kan ingen kvinne tillate seg å være uten å få høre det. Hi: bland en bøtte med salmiakk, rødsprit og sand (for peelingeffekt) og si at du går ut for å vaske bilen. Se om han klarer å snakke om det på en ikke-nedlatende måte. Anonymkode: 9e4f0...e8b Problemet er at han ikke er noe bedre på det heller. Og det er virkelig vondt. Han ville vaske bilen vår som kostet over 600 000 kr med Zalo... Jeg måtte jo bare si ifra da også. At kanskje bilshampo er å foretrekke. Men han ble kjempe sur da også. Det er forferdelig at jeg alltid må gi beskjed. Men det er enkelte ting jeg ikke klarer å se på. .. skjønner at det er kjipt for han også. At jeg aldri er fornøyd. Han er ikke flink å vaske gulv heller, masse flekker etter han. Men det er jo ikke farlig eller dumt så da gir jeg aldri beskjed 😊😊 Anonymkode: 9797a...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #15 Skrevet 12. februar 2020 Jeg tenker man kan være ærlig på at noen ting er den ene bedre til enn den andre. Jeg vasker klær her. Han renser sluk. Han synrs jeg er elendig til å stable i oppvaskmaskinen. Jeg synes han pirker. Bli enige om ting dere tenker forskjellig om og fordel oppgaver etter det. Anonymkode: 01a5c...f76
tante grusom master of law Skrevet 12. februar 2020 #16 Skrevet 12. februar 2020 Så slitsomt med en partner som blir fornærmet og krenket over den minste ting. Hadde det vært her så hadde jeg sagt: herregud hva er det du driver med, er du fullstendig tjukk i hodet? Så hadde han svart: å hold kjeften kjerring. Så hadde vi ledd oss ihjel.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #17 Skrevet 12. februar 2020 4 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Så slitsomt med en partner som blir fornærmet og krenket over den minste ting. Hadde det vært her så hadde jeg sagt: herregud hva er det du driver med, er du fullstendig tjukk i hodet? Så hadde han svart: å hold kjeften kjerring. Så hadde vi ledd oss ihjel. Er sånn det bør være 🤣🤣👌 Anonymkode: 9797a...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #18 Skrevet 12. februar 2020 Tenker ikke du kunne gjort noe annerledes. Hos oss har vi fordelt arbeidsoppgavene slik at ha har rydding av kjøkken som sin oppgave, og jeg har klesvask. Dette fungerer utmerket hos oss. Han er heller ikke nøye på det, og jeg har gitt han forbud mot å vaske klær. Barna på 14 og 19 er flinkere å sortere å vaske klær enn han er. Her er jeg veldig nazi på klesvask da, og blander ingenting. Anonymkode: 9086c...56c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #19 Skrevet 12. februar 2020 Hva du skulle gjort? Veldig rart at du trenger en prikk til prikk plan for hvordan man løser det.... Er mannen 19 år og ukjent med å vaske sine egne klær så sier man bare rett frem at du kan ikke blande lyst og mørkt tøy, da blir det lyse stygt for det mørke slipper alltid noen fargepigmenter selv om de ikke direkte farger av. Så man skiller lyst og mørkt tøy. Det er en ting som bare må læres, man forteller det og regner med den andre er gammel nok til å forstå det og sortere neste gang. Herlighet, 11-åringen min vet dette. Hadde mannen min, som nærmer seg 50 år, ville satt på en maskin med både lyse og mørke klær så hadde jeg bare sagt det rett frem til han også "Du må sortere klærne, du kan ikke vaske lyse og mørke farger sammen". Men det trenger jeg ikke lære han, han bodde for seg selv i flere år før jeg møtte han, så det kan han Han er heldigvis ikke så lettkrenket at han hadde tatt seg nær av en slik kommentar... Anonymkode: 51988...f0d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 Jeg tror at alle hadde vært tjent med om du var ærlig. Det hadde også virket mindre nedlatende. Det å forsiktig foreslå bilshampoo i stedet for zalo er skikkelig nedlatende og passiv-aggressivt. Si: Terje, du er en fantastisk mann og jeg elsker deg mer enn sola og månen, men du er rett og slett sensasjonelt dårlig til å vaske. Vil du bli bedre, eller skal vi si det sånn at jeg er sjef for vasking, og du gjør noe du er god til (matlaging, hagen, snekring...)? Anonymkode: 85cba...839
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #21 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror at alle hadde vært tjent med om du var ærlig. Det hadde også virket mindre nedlatende. Det å forsiktig foreslå bilshampoo i stedet for zalo er skikkelig nedlatende og passiv-aggressivt. Si: Terje, du er en fantastisk mann og jeg elsker deg mer enn sola og månen, men du er rett og slett sensasjonelt dårlig til å vaske. Vil du bli bedre, eller skal vi si det sånn at jeg er sjef for vasking, og du gjør noe du er god til (matlaging, hagen, snekring...)? Anonymkode: 85cba...839 Han blir så utrolig sur uansett...Er det som er problemet... Jeg syns i grunn at din måte ikke var så mye bedre heller. Anonymkode: 9797a...0a6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #22 Skrevet 12. februar 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Han blir så utrolig sur uansett...Er det som er problemet... Jeg syns i grunn at din måte ikke var så mye bedre heller. Anonymkode: 9797a...0a6 Ha ha dere er virkelig to om å gå raskt i forsvar 😄 Anonymkode: 85cba...839
*Miss Marple* Skrevet 12. februar 2020 #23 Skrevet 12. februar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror at alle hadde vært tjent med om du var ærlig. Det hadde også virket mindre nedlatende. Det å forsiktig foreslå bilshampoo i stedet for zalo er skikkelig nedlatende og passiv-aggressivt. Si: Terje, du er en fantastisk mann og jeg elsker deg mer enn sola og månen, men du er rett og slett sensasjonelt dårlig til å vaske. Vil du bli bedre, eller skal vi si det sånn at jeg er sjef for vasking, og du gjør noe du er god til (matlaging, hagen, snekring...)? Anonymkode: 85cba...839 Man snakker da ikke til mannen som et sart lite persilleblad? Jeg elsker deg mer enn sola og månen...? Mannen min hadde blitt helt månebedotten om jeg hadde snakka slik til han. Tåler man ikke å få beskjed på en klar og tydelig måte om at man er på vei til å ødelegge ting, får man gro seg litt baller.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2020 #25 Skrevet 12. februar 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han blir så utrolig sur uansett...Er det som er problemet... Jeg syns i grunn at din måte ikke var så mye bedre heller. Anonymkode: 9797a...0a6 Så du kan aldri si noe, i noen situasjoner, for han blir sur uansett? Hvirfor har han en partner egentlig, når alt skal gjøres på hans måte eller ikke i det hele tatt, for han blir sur om noen har en annen måte å løse det på? Anonymkode: 51988...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå